cooler waarschijnlijk verkeerd op processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 20:45
Ik had gistere pc in elkaar gezet. Maar als je hem doet gaat hij naar paar sewc al uit en lampje blijft branden dus moet je de knop 10 seconden in houden en gaat die uit. Ook krijg ik totaal geen beeld. Cdrom draait wel en cooler en voeding.

hierbij even een plaatje van de processor op cooler want ik dacht dat hij fout zat want onderaan zie ik nog een stuk processor zie zelfs nog barcode ofzo :)

http://people.zeelandnet.nl/deboerdonia/cooler.jpg

Me specs ff :
amd 2800 boxed
asus a7n8x-e deluxe
Als je meer wilt weten moet je maar even zeggen

[ Voor 11% gewijzigd door sh0m op 01-02-2004 13:02 ]

Verwijderd

Het lijkt er inderdaad erg veel op dat je cooler verkeerd om zit. Draai em eens om en probeer dan of hij het doet, zo nee dan is je proc misschien gebakken. Suc6

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
check in je bios wat voor temp die aangeeft

als het goed is heb je daar wel tijd voor...

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Hij krijgt totaal geen beeld.

• sh0m
nop krijg geen beeld want naar 2 seconden ofzo valt alles al uit

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Als je het mobo uit de kast haalt kan je dan zien offie recht zit zo nee dan zitie verkeerd om..

BTW als ik zo naar het plaatje kijk is dit ook het geval.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Barracuda schreef op 01 februari 2004 @ 13:05:
check in je bios wat voor temp die aangeeft

als het goed is heb je daar wel tijd voor...
Nou, dat weet ik niet zo net. Zonder het klemmetje van mijn cooler vast te zetten (hij lag er dus wel op, maar niet vast, was mijn duron in 4 seconden overleden :,(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• sh0m
dus volgens jullie gewoon cooler eraf halen en omdraaien??

Verwijderd

Ha is dat zo'n asus moederbord die ook tegen je praat? Vriend van me heeft ook zo'n ding wij kwamen tegen hetzelfde probleem aan. Na een beetje prutsen kwam toch alles weer goed. je kunt (op eigen ricisco) proberen de koeler met je hand vast te houden en zachtje op de proc te zetten (recht natuurlijk :) )zonder hem vast te klikken, kijken of die dan wel aanspringt. Wij hadden ook een probleem met de VAN, schijnt dat de bios daar ook naar kijkt als ie niet draait start ie ook niet op.

• sh0m
lol een moederbord die tegen je praat cool ff boxen aansluitren wil weleens horen wat me moederbord te zeggen heeft

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/23986.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/amd.jpg

Waar je op moet letten, dat knikje in dat stukje metaal waarmee je alles vastzet zit boven de core, zodat de druk gelijkmatig is.

Dat 'inkepinkje' in de basis van de koeler zit gelijk aan dat 'iets hogere stukje' op de socket.

Verder, als je hem verkeerd gemonteerd heb kan je hem al gesloopt hebben :X check de core van je proc.

Edit:

http://www.amd.com/us-en/...eAssets/section3-high.wmv <-- video hoe je je proc moet installeren...

http://www.amd.com/us-en/...eAssets/section4-high.wmv <-- heatsinks eraf halen, en weer erop zetten

http://www.amd.com/us-en/...2_869_4348%5E6678,00.html <-- hele berg videos

[ Voor 31% gewijzigd door Icey op 01-02-2004 13:20 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Je socket heeft een bobbel waar dan "socket 462" op staat, je cooler heeft een inham aan een kant. Dat moet altijd boven elkaar zitten.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ja dat gepraat is best geinig, maar wel van heerlijke kwaliteit :P, doet gewoon zeer aan je oren.

..Now booting from operating system..... :D

Gelukkig kan je het uitzetten in de bios

• sh0m
he cool die filmpjes bedankt ga ik ff checken

• sh0m
Ik weet nu denk ik bijna wel zeker cooler zi tfout ik zie zelfs een stukje van die rubberen dingen ofzo van je processor waar er 4 van op zitten. Hopelijk is me processor niet dood gegaan ofzo

• sh0m
als ik hem eraf haal kan ik hem niet nog een keer gebruiken zie ik in het filmpje dus moet ik ook nog spul ervoor gaan kopen ook?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
sh0m schreef op 01 februari 2004 @ 13:34:
als ik hem eraf haal kan ik hem niet nog een keer gebruiken zie ik in het filmpje dus moet ik ook nog spul ervoor gaan kopen ook?
Nouja, liever wel, maar het is geen verieste volgens mij...

Waarom doe je dit zelf? ik bedoel, als je er zo relatief weinig verstand van hem dan laat je ff de cooler in de winkel plaatsen toch?

• sh0m
mjah breng hem morgen wel naar winkel want coolblok zit geen beweging in te krijgen die dingen aan de zijkant naar beneden drukken maar hij blijft gewoon vet strak vast zitten

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan het proberen met 2 schroevendraaiers. Met 1 van die schroevendraaiers druk je de clip naar beneden, en met de andere buig je vervolgens de clip van de socket weg. Dan weer loslaten :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

dual-zip schreef op 01 februari 2004 @ 13:48:
Je kan het proberen met 2 schroevendraaiers. Met 1 van die schroevendraaiers druk je de clip naar beneden, en met de andere buig je vervolgens de clip van de socket weg. Dan weer loslaten :+
Moet je doen, en dan lekker flink uitschieten over je moederbord waardoor je dat weg kan gooien. Zou gewoon ff naar de winkel gaan want met 2 schroevendraaiers aan de slag gaan is echt linke boel...

I see dead pixels...

• sh0m
makkelijk gezegd dan gedaan :D

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

jotheman schreef op 01 februari 2004 @ 13:52:
[...]

Moet je doen, en dan lekker flink uitschieten over je moederbord waardoor je dat weg kan gooien. Zou gewoon ff naar de winkel gaan want met 2 schroevendraaiers aan de slag gaan is echt linke boel...
|:( Het is toch vanzelf sprekend dat je voorzichtig moet zijn...sjeez |:( :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• sh0m
whahaha hij is eraf ik had gezien aan de onderkant hij zat verkeerd om 180 graden draaien dus nu maar proberen erop te krijgen goed en hopelijk hijz niet dood

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 20:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

sh0m schreef op 01 februari 2004 @ 13:57:
whahaha hij is eraf ik had gezien aan de onderkant hij zat verkeerd om 180 graden draaien dus nu maar proberen erop te krijgen goed en hopelijk hijz niet dood
Sorry hoor, maar had je hier niet gewoon zelf op kunnen komen :?
En als je dat dat niet kon [ :/ ] dan staat het altijd nog duidelijk in het boekje dat bij je boxed processor zit...

Daar hoef je volgens mij echt geen GoT topic voor te openen hoor...

[edit]
K'heb ff dat installatie-blaadje erbij gepakt, het staat er gewoon in, inclusief foto...
Ik zou zeggen: als je het nog nooit eerder hebt gedaan, lees dan zéker eerst het boekje...

[ Voor 16% gewijzigd door Scatman_II op 01-02-2004 14:03 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik heb laatst 2 boxed AMD CPUs gekocht, en ik koop voortaan wel tray versies.

Ten eerste al een hel om die dingen uit hun box te krijgen, mag je echt een bijl bij pakken om dat spul open te krijgen :P... ok, een slagershakmes wil ook wel helpen ;)

Ten tweede beviel dat klemsysteem mij absoluut niet, behalve een ThermalTake cooler heb ik nog nooit zoveel moeite gehad om een cooler op een CPU te krijgen :|

• Scatman_II

Scatman_II

_JGC_ schreef op 01 februari 2004 @ 14:04:
Ik heb laatst 2 boxed AMD CPUs gekocht, en ik koop voortaan wel tray versies.

Ten eerste al een hel om die dingen uit hun box te krijgen, mag je echt een bijl bij pakken om dat spul open te krijgen :P... ok, een slagershakmes wil ook wel helpen ;)

Ten tweede beviel dat klemsysteem mij absoluut niet, behalve een ThermalTake cooler heb ik nog nooit zoveel moeite gehad om een cooler op een CPU te krijgen :|
Ik ben blij dat ik niet de enige ben :)
Die doosjes zijn gewoon dichtgesmolten ofzo, om het open te krijgen zul je alles kapot moeten knippen of het doosje aan gort snijden met een mes...
En die cooler daar moet je inderdaad extreem veel kracht op zetten om em vast te krijgen... Mn mobo boog toch wel een eindje door... :)

• sh0m
ik krijg hem erook niet meer op die ding is veel te strak maar kut klemmetje en ik had geneens een boekje erbij

• Scatman_II

Scatman_II

sh0m schreef op 01 februari 2004 @ 14:11:
ik krijg hem erook niet meer op die ding is veel te strak maar kut klemmetje en ik had geneens een boekje erbij
Als je een boxed AMD hebt gekocht hoort daar gewoon een boekje [Nouja, t'is meer een folder hoor :) ] bij te zitten... Verder had ik er nog een mooie AMD sticker en het garantiepapiertje bij.. :)

Weet je zeker dat dat ding niet open is geweest? Want het lijkt me sterk dat ze dat zomaar vergeten zouden zijn.

• sh0m
heb alleen zo soort ganarantie boekje ofzoiets erbij zitten maar dan nog de koeler wilt er niet op heb ik 1 klemmetje goed lijkt het wel of ik aan de andere kant de klemmetje te strak zit dus krijg hem er niet omheen

Verwijderd

Ja, heeft iedereen wel denk ik. Ik ook bij men 2500+, had die boxed koeler, en de dag erna ging men Zalman 6000cu binnen zijn, maarja, ik kon niet wachten, maar kreeg na minuten proberen die boxed koeler er ook niet op.

Dan maar gewacht, en de volgende dag met 2 man die zalman erop gezet (moest je ook zeer veel kracht op uitoefenen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sh0m schreef op 01 februari 2004 @ 14:11:
sh0m schreef op 01 februari 2004 @ 14:21:
heb alleen zo soort ganarantie boekje ofzoiets erbij zitten maar dan nog de koeler wilt er niet op heb ik 1 klemmetje goed lijkt het wel of ik aan de andere kant de klemmetje te strak zit dus krijg hem er niet omheen
Sorry maar de bewering dat je er geen boekje bij had bij een boxed AMD CPU is knudde :/

* dion_b pakt de inhoud van een 2500+ boxje die vorige week gebruikt is erbij:

- garantieboekje (A6, wit, 24 pagina's)
- Read this first boekje (A6, groen, paar pagina's (uitklapbaar))
- Socket A processor installation (A6, full colour, uitklapbaar tot zo'n A2)

Bij punt 5 op read this first:
5. Read and follow installation instructions carefully. Incorrect installation may result in overheating or other damage to the processor that will void the warranty.
En dan heb je dus in koeieletters, met uitgebreide beschrijving instructies op die uitklapvel, met bijzondere aandacht voor hoe je de koeler moet monteren, dat je moet letten op hoe je het om monteert en dat het niet scheef komt te staan. De pic die Icey hierboven toont komt uit een soortgelijk document.

Kijk- als je niet veel ervaring hebt met computers is dat niet erg.
Maar als je dan niet eens de moeite doet alle bijgeleverde documentatie te lezen en maar wat gaat prutsen, dat is gewoon stupide.
En als je tenslotte het zo verknalt dat het om zeep is, maar vervolgens gaat beweren dat je helemaal geen bijgeleverde documentatie hebt...

Daar heb ik nauwelijks woorden voor. Laf, je eigen verantwoordelijkheid niet onder ogen willen zien, enzovoorts.

Deze topic gaat dicht voordat ik helemaal uit m'n slof schiet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.