"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Asus Zenbook i7 256gb
en zelfde performance???GreenFury schreef op 01 februari 2004 @ 13:08:
Ik heb een Samsung 191T die heeft volgens mij hetzelfde paneel als de 192T/193T Je kan er idd heel goed op gamen ghosting heb ik geen last van. Maar ik zou wel voor de 193T gaan want die heeft een dunne rand en is nieuwer
Ik heb ook een 191T, en die bevalt prima. Maar hij ghost wel! Ik vind het net zoals de 2 dunne lijntjes die je bij een trinitron beeldbuis hebt: je ziet ze wel, maar normaalgesproken vallen ze niet op.
De ene persoon ziet het ghosten en vind het niet erg, de ander ziet precies hetzelfde en is net wat meer perfectionist, en irriteert zich er wel aan. Kortom: Als het even kan moet je een TFT scherm gewoon zelf 'in actie' gezien hebben, dan kan je het beste beoordelen of het bevalt.
DVI is in ieder geval een absolute aanrader. Het grootste voordeel is dat je niet bij iedere resolutie of refresh rate wissel opnieuw moet calibreren. Daar heeft de 19* wel een 'auto' knop voor, maar dan nog zit je seconden lang te wachten. Verder komt DVI scherper over dan D-Sub. Het nadeel van DVI is dat je minder in kan stellen aan het beeld: De 191T kan in DVI mode geen contrast instellen bijvoorbeeld.
Ja, en verder: Een TFT scherm is per definitie digitaal, da's je videokaart ook. TFT op analoog is dubbel, je videokaart maakt digitale informatie analoog, gooit het over een VGA kabel, het TFT scherm moet het analoge signaal eerst weer omzetten naar digitaal en kan het dan pas op beeld zetten. Bij DVI is en blijft het signaal digitaal, en dat geeft kwalitatief beter beeld en minder instel-heisa.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Zelfde scherminhoud dus zelfde performance ja. Ik zou dus voor de 193T gaan
Asus Zenbook i7 256gb
191T heeft een contrast ratio van 500:1, de 192T en 193T hebben 750:1. Ga er dus niet klakkeloos vanuit dat er slechts comsetische verschillen tussen de modellen zitten...GreenFury schreef op 01 februari 2004 @ 20:14:
[...]
Zelfde scherminhoud dus zelfde performance ja. Ik zou dus voor de 193T gaan
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Hmm dat wist ik niet, iig een vraagje aan jouw hoe heb jij je Brightness ingesteldJumpStart schreef op 01 februari 2004 @ 20:25:
[...]
191T heeft een contrast ratio van 500:1, de 192T en 193T hebben 750:1. Ga er dus niet klakkeloos vanuit dat er slechts comsetische verschillen tussen de modellen zitten...
Asus Zenbook i7 256gb
50. In-game brightness doe ik met hot-keys in ATi control panel (maar ja, dan moet je wel even een Radeon kaart hebben, als je hetzelfde truukje wilt gebruiken) om de gamma naar 1.4 of 1.6 te tillen.GreenFury schreef op 01 februari 2004 @ 20:35:
[...]
Hmm dat wist ik niet, iig een vraagje aan jouw hoe heb jij je Brightness ingesteld(overigens op dvi)
offtopic maar erg handig; hoe doe je dat met die hot-keys in control panel? Ik kan het niet vinden in de advanced opties! --> XXX heb het al gevondenJumpStart schreef op 01 februari 2004 @ 20:37:
[...]
50. In-game brightness doe ik met hot-keys in ATi control panel (maar ja, dan moet je wel even een Radeon kaart hebben, als je hetzelfde truukje wilt gebruiken) om de gamma naar 1.4 of 1.6 te tillen.
ontopic: de 193T is dus qua specificaties EN prestaties gelijk aan de 192T? Het enige verschil is het dunnere randje? En hij is nog wel ophangbaar (met zo'n ophanding)?
[ Voor 4% gewijzigd door meelmark op 01-02-2004 22:15 ]
Ja hij heeft 4 gaten aan de achterkant. Waar overigens standaard de voet aanvast zit.meelmark schreef op 01 februari 2004 @ 22:14:
[...]
offtopic maar erg handig; hoe doe je dat met die hot-keys in control panel? Ik kan het niet vinden in de advanced opties! --> XXX heb het al gevonden![]()
ontopic: de 193T is dus qua specificaties EN prestaties gelijk aan de 192T? Het enige verschil is het dunnere randje? En hij is nog wel ophangbaar (met zo'n ophanding)?
Asus Zenbook i7 256gb
Ik heb al het e.e.a gegoogled, en gesearched, maar niet echt gevonden.
Zelf ben ik in het bezit van een Samsung 191T monitor, welke mij uitstekend bevalt.
Nu wil ik eigenlijk een 2e ernaast zetten.
Echter als je zoekt kom je in de PW e.d. nog wel shops tegen die zeggen de 191T te leveren, maar dat blijkt dan altijd de 193T te zijn (of ze verkopen geen van beiden).
Nu begrijp ik dus dat er na de 191T een opvoilger kwam, genaamd de 192T en dat de 193T daar weer de opvolger van is.
Ik wil dezelfde TFT eigenlijk vanwege de volgende redenen;
- Identieke design
- Uitstekende kwaliteit
- rusitgere omgeving dan verschillende type naast ekaar met andere reso/afmetingen
- De 191T bevalt mij uitstekend
Waar ik dus mee zit (en niet echt kan vinden
Kan ik er sowieso blindelings vanuit gaan dat ze er hetzelfde uitzien (als ik de plaatjes bekijk zou ik zeggen van wel).
Dit is dus de TFT die ik heb;
Kijk ik naar de 192T (bleek nog een plaatje van te hebben) zie ik zo'n lelijk vieze dikke rand eromheen:
Als ik op de Samsung site kijk naar de 193T dan zou deze weer dezelfde rand moeten hebben:

Maar helaas zijn er (voor zover ik kan zien) niet echt van die grote highres pics te vinden bij Samsung als de 191T en de 192T
Verwijderd
En er zit 1 dode pixel in.
Er zijn nog wel een paar van deze monitoren in de uitverkoop nu!
Wees erbij!!
Nr: 44 Samsung 192T 19 inch 1x, midden, rood, vga kabel ontbreekt € 390
Nr: 24 Samsung 192T 19 inch 2x, midden, rechtsboven € 525
Nr: 20 Samsung 192T 19 inch 1x, links midden € 425
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 18:24 ]
Verwijderd
Maar qua specs gelijk aan de 192t volgens mij.
Ik vind die hoge voet erg mooi.
Stukke pixel geef ik niet zo veel om, zolang het er maar 1 is en niet meer.
Garantie enzo zit er wel gewoon bij, dus hopen dat ie stuk gaat binnen paar weken.
Ik heb de 191T en kan je zeggen dat ik het de beste investering vind die ik ooit in PC spul heb gedaan. Maar op een 1280 scherm van 19" is een pixel best wel groot en een dode pixel valt dan best op. Heb er zelf gelukkig geen... Voordeel is dat je zowat een meter van je scherm af gaat zitten en dat vinden je ogen heel fijn.Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 23:34:
jah die 193 mooie schermen zijn dat.
Maar qua specs gelijk aan de 192t volgens mij.
Ik vind die hoge voet erg mooi.
Stukke pixel geef ik niet zo veel om, zolang het er maar 1 is en niet meer.
Garantie enzo zit er wel gewoon bij, dus hopen dat ie stuk gaat binnen paar weken.
Hier op GOT lijkt er bijna niemand geintereseerd te zijn in deze monitor.
Maar ik vraag me dan af: waarom niet? Het is in principe een 192T, alleen dan met net iets betere performance (en andere stand)... Maar waarom kijkt niemand naar dit scherm? Ja, het is wel ietsjes duurder dan bijv. een 192T, maar sowieso zijn deze schermen niet goedkoop...
Ik heb nog niet echt ermee kunnen spelen (heb 'm net binnen en andere problemen aan m'n hoofd), maar ik post hier nog wel wat ervaringen, zodra ik die heb...
Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet eens precies weet. Ik DACHT dat ie een lagere response-time had (theoretisch 20 ms en i.d. praktijk ietsjes beter geloof ik) en een iets hogere contrast-ratio i.d. praktijk (theoretisch is deze veel hoger).
Ik heb 'm gekocht, eigenlijk op basis v.d. reviews die ik wel heb kunnen vinden.
Precieze verschillen zou je op de Samsung site kunnen vinden.
Reviews:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=2024
http://www4.tomshardware.com/display/20040326/lcd-04.html
offtopic : welk proggie heb je rechts staan (die balk)Koffie schreef op 27 mei 2004 @ 20:22:
Mja, ik zou persoonlijk echt niet voor een monitor met stuqqer pixel gaan, al is dit wel ranzig cheap.
Ik heb voor mijn 193T toen €758,- betaald en voor mijn 191T een dikke €1000,-
[afbeelding]
Verwijderd
De reso van 1280x1024 lijkt weinig op een 19" maar het werkt zo ontzettend prettig op een dergelijk opervlak.
Vraagje, kun je de 191T en 193T zo afstellen dat het beeld ongeveer hetzelfde is? Dan koop ik er ook ééntje bij...Koffie schreef op 27 mei 2004 @ 20:22:
Mja, ik zou persoonlijk echt niet voor een monitor met stuqqer pixel gaan, al is dit wel ranzig cheap.
Ik heb voor mijn 193T toen €758,- betaald en voor mijn 191T een dikke €1000,-
[afbeelding]
Het zijn vrijwel identieke TFT's, alleen is de 193 gewoon ff wat nieuwer.
* Koffie heeft de 191 en 193 naast elkaar staan, en als je het type nummer niet zou zien zou je niet beter weten dan dat het 2e dezelfde zijn
Hij heeft geen ophangvoet, maar je kan het scherm dus wel in hoogte verstellen. De mijne heeft 1 dode subpixel die rood blijft schijnen op een zwarte achtergrond. Echter, overal waar rood in een kleur zit (blauw/paars etc.) zie je er helemaal niks van.
Ik wist hier al van te voren van, een groen mannetje in de winkel had dat scherm het weekend daarvoor aan een klant laten zien en toen die pixel geconstateerd. Ze konden toen niet het scherm meer als perfect verkopen. Mooi 50 euro korting gekregen! Toch kostte het nog 740 euro!
De kleuren zijn goed, vooral als je niet gefocused ben op hoge framerates in games, merk je helemaal niks van ghosting. Het kijken van films gaat perfect.
De 19XT is gewoon VESA100 compatibleHij heeft geen ophangvoet, maar je kan het scherm dus wel in hoogte verstellen
Als ik strax in mijn nieuwe werkkamer zit, ga ik beide TFT's aan een TFT arm aan de muur ophangen (armen heb ik al)
Verwijderd
Op dit moment heb ik de iiyama AX3818UTC
Specs;
TFTF Active matrix
Response time 35ms (black,white,black)
Max. Resolution/Hz 1024 x 768 @ 75 Hz
Brightness (nominal) 250 cd
Contrast ratio 350:1
Colour selection 16,7 million
De Samsung 192t heeft beter specifications, alleen over de respons timing twijfel ik. Is de 25ms van de 192T de Reactietijd Op / Neer, of is dat langzamer.
Bij een review las ik dat de 192T bij het bewegen van je muis al last heeft van 40ms.
Over de recatie tijd van me AX38UTC ben ik erg tevreden ik hoop alleen dat die samsung geen slechtere recatie timing heeft.
Verwijderd
Of die foto zie je wel een klein details vershil.Koffie schreef op 28 mei 2004 @ 21:37:
Ja, waarom niet ?
Het zijn vrijwel identieke TFT's, alleen is de 193 gewoon ff wat nieuwer.
* Koffie heeft de 191 en 193 naast elkaar staan, en als je het type nummer niet zou zien zou je niet beter weten dan dat het 2e dezelfde zijn
Bij dat linker scherm is die licht blauwe kleur iets anders.
Maar dat kun je volgens mij met instellingen exact gelijk krijgen.
Dat bedoelde volgens mij iemand in een post eerder te vragen of niet?
De brightness staat op de 193 op 40 en op de 191 op 80, en dan nog is de 193 ff lichter, maar echt verschil merk je niet (behalve dat de 193 vele malen sneller 'aan' is dan de 191).
Nog niet officeel in de Benelux geintroduceerd en staat dus niet op de .nl site.
Hij staat al wel in de Pricewatch, voor € 699.
Ik vind de 910T ook super mooi, ook mooie dunne rand in tegenstelling tot de 192T (wat ik echt jammer vind van de 192T). Ook de specs zien er goed uit.
Verwijderd
Super ding man, echt waar.
Die ene stukke pixel is zo klein, ik zie het amper
Maar kan zoiets groter worden??
Want dat zou echt zonde zijn.
Volgende week ff een goede kaart halen met DVI en dan kan ik weer een paar jaar vooruit
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 17:25 ]
Verwijderd
Over een dooie pixel ga ik zeker niet moelijk doen, het is gewoon als of een klein stofje op je scherm zit.
Ben ook al een hele tijd geïnteresseerd in de 193P, maar hij is wat duureduardtee schreef op 28 mei 2004 @ 15:08:
Pluspunten?
Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet eens precies weet. Ik DACHT dat ie een lagere response-time had (theoretisch 20 ms en i.d. praktijk ietsjes beter geloof ik) en een iets hogere contrast-ratio i.d. praktijk (theoretisch is deze veel hoger).
Ik heb 'm gekocht, eigenlijk op basis v.d. reviews die ik wel heb kunnen vinden.
Precieze verschillen zou je op de Samsung site kunnen vinden.
Reviews:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=2024
http://www4.tomshardware.com/display/20040326/lcd-04.html
Hij heeft idd een 20ms paneel.. Over een paar maand schijnen er 19" schermen te komen met 12ms!!!
Verwijderd
Net als vanouds, geen last gehad van ghosting.
Maar misschien is dat met modernere games wel anders.
Wat me net wel opviel toen ik het scherm aandrukte is dat ie echt moet opwarmen.
Want in het begin zag ik een aantal punten op het scherm trillen.
Ik weet niet of dat normaal is, maar nu heb ik er geen last meer van.
www.sww.nl heeft nog 191T's in huis. Ik heb er daar ook nog één weten te scoren om mijn dual setup te complemeteren.
Verwijderd
Alleen de response time vind ik wat minder in vergelijking van me 35ms Iiyama scherm. Die had net wat minder ghosting. En het lijkt er op dat de response timing invloed heeft op de ghosting. Bij een refreshrate van 70Hz heb ik al wat minder last van ghosting.
Van dat het scherm eerst moet opwarmen heb ik geen last van.
Verwijderd

Maar je kan hem natuurlijk ook op de muur schroeven.
cool gezicht.. helaas (ik als TS) heb ik destijds andere keuzen moeten maken voor het geld hehehe..Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:58:
Je kan trouwens de voet van het scherm zo naar achtere klappen zodat je de voet niet ziet. Daardoor neemt het scherm aan de achterkant ook minder ruimte in, zie pic's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar je kan hem natuurlijk ook op de muur schroeven.
Sorry voor late reactie. Al een tijdje niet gechecktBvK P4 schreef op 01 juni 2004 @ 20:43:
[...]
Ben ook al een hele tijd geïnteresseerd in de 193P, maar hij is wat duur. Heb je al wat games kunnen spelen? Ben benieuwd of je ook (veel) ghosting ziet.
Hij heeft idd een 20ms paneel.. Over een paar maand schijnen er 19" schermen te komen met 12ms!!!![]()
Maar door een crash in m'n systeem (en 2 kapotte HD's) heb ik eventjes niet zoveel gedaan. Maar sinds kort heb ik Far Cry en UT2004 erop gezet.
En ik zie echt totaal GEEN ghosting. Misschien dat anderen dit wel zouden zien, maar ik heb er helemaal GEEN last van: ik zie het gewoon niet.
Misschien dat je wat dat betreft zelfs met tragere schermen uit de voeten zou kunnen
Maar het scherm bevalt uitermate goed, moet ik eerlijk zeggen. Geen klachten: bij aanschaf geen dode pixels, scherm volledig intact: ik ben dus gelukkig
Verwijderd