Toon posts:

Msn vliegt eraf, veel mensen op server.

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar veel gekloot heb ik eindelijk een netwerk kunnen leggen dat goed werkt. Internet doet het, maar er is echter wel een probleem!

MSN vliegt er de hele tijd af! en daar schijnt iedereen in dit gebouw last van te hebben. Wij hebben internet via Okapi (een vaag bedrijf dat een contract heeft met ons studentenflat) en die heeft een server bij ons staan. Volgens mij komt het doordat er dan teveel mensen via 1 serverp op msn willen>>>?? zou dat kunne? Want als het minder druk is , in bijvoorbeeld de ochtend, duurt het soms een uur voordat je eraf gegooit wordt.

Is er in iedergeval een manier om hier iets tegen te doen (naast naar okapi te bellen en te schelden)??????

P.S. trillian wordt er ook uitgegooit (als ik via trillian op msn ga)..misschien hetzelfde signaal ofzo? heb er niet genoeg verstand van.

Hoop dat iemand kan helpen want msn is toch wel een beetje een must :*)

de groeten.
glenn

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

was dat niet het verhaal dat die gasten met 4 roelerende ip adressen werkten ?

Iperf

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nescafe schreef op 31 december 2003 @ 17:14:
Je kunt ff een ping openen (ping -t een-willekeurig-adres)
Dan treedt er iig geen timeout op van de (waarschijnlijke) vpn-verbinding die je router opbouwt.

[edit]
ping -t
voor windows, that is :)

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:46
Misschien mogen er niet teveel connecties vanaf 1 ip naar die msn server worden gemaakt...?

Verwijderd

Topicstarter
Uuwh sorry ik weet nietof wij 4 rolerendeIP adressen hebben maar het zou best kunnen!....

EN DAT PINGEN??? kan je iets duidelijker zijn? ik snap nietwaar ik moet pingen en wat het is.. schaam schaam..

Glenn

Verwijderd

Topicstarter
|:( |:( Trouwens als ik in dosprompt > Ping Adress aanvraag dan begint die te zeuren >>>

Ping-aanvraag kan host adress niet vinden. Controleer de naam en probeer opnieuw.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 |:(

WELKE NAAAM :S:S::SS:S:

Nou ja alle tips welkom

Verwijderd

Topicstarter
Fidai schreef op 01 februari 2004 @ 12:46:
Misschien mogen er niet teveel connecties vanaf 1 ip naar die msn server worden gemaakt...?
sorry ik snap er nix van kan je wat duidelijker zijn? ik ben namelijk niet zo handig in deze materi (om het maar effezo te noemen) Hoe moet ik pingen?

Glenn

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:57:
[...]

sorry ik snap er nix van kan je wat duidelijker zijn? ik ben namelijk niet zo handig in deze materi (om het maar effezo te noemen) Hoe moet ik pingen?

Glenn
:X

ping -t www.tweakers.net

bijvoorbeeld

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Fidai schreef op 01 februari 2004 @ 12:46:
Ik gok dat dit het is....er mogen maar een aantal connecties worden gemaakt vanaf 1 IP adres....

Probeer maar: log maar eens 2 mensen in bij MSN (niet meer) en je zult zien dat die geconnect blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 13:14:
[...]

Ik gok dat dit het is....er mogen maar een aantal connecties worden gemaakt vanaf 1 IP adres....

Probeer maar: log maar eens 2 mensen in bij MSN (niet meer) en je zult zien dat die geconnect blijven.
OK, maar wat kan ik hier tegen doen>?? er moet toch wel iets zijn?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:48:
Uuwh sorry ik weet nietof wij 4 rolerendeIP adressen hebben maar het zou best kunnen!....
Dat is heel eenvoudig uit te testen: www.whatismyip.com
Check die site eens in het kwartier en kijk of je een ander IP adres krijgt.
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 13:24:
OK, maar wat kan ik hier tegen doen>?? er moet toch wel iets zijn?
Dat heeft dog4life in "Msn vliegt eraf, veel mensen op server." al gezegd gequote; laat een enkele PC dat doen en je IP adres zou constant gebruikt moeten worden en dus niet meteen verlopen (als het probleem is dat je steeds een ander adres krijgt).
EN DAT PINGEN??? kan je iets duidelijker zijn? ik snap nietwaar ik moet pingen en wat het is.. schaam schaam..
Met alle respect, maar het lijkt me verstandig om iemand anders dit te laten doen als je niet weet wat pingen is - hoe dan ook gaan we er op GoT toch wel van uit dat dergelijke dingen basiskennis zijn (ofwel heel goed zelf kunnen worden opgezocht met wat F1, GoTsearch & google werk). Lees ook [FAQ]FAQ[/FAQ], die je eergister als het goed is al hebt doorgelezen voor / tijdens je registratie :)

Deze vraag heeft trouwens weinig van doen met de software aangezien het in het hele huis geldt, wat dat betreft past het beter in Network Troubleshooting. Maar omdat je topic op deze manier niet voldoet aan de FAQ Network Troubleshooting sluit ik je topic ipv. het te verplaatsen. Lees dat even goed door, zoek goed uit hoe en wat en ik neem aan dat je dan wel een nieuw topic kunt openen in NT. Overigens zou ik eerst die mensen van Okapi bellen, je betaald ze niet voor niets dus laat ze het even uitzoeken - er is best een kans dat ze er wat ervaring mee hebben gegeten dan jij ;)

Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.