Terminal Services onder Win2003 SBS

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Microsoft zegt dat het niet mogelijk is om Terminal Services in Application mode te draaien op Windows 2003 Small Business Server.
Alleen via een omweg (2e server bijplaatsen - zie http://download.microsoft...2762e874/ADS_TermServ.doc) zou dit mogelijk zijn.
Nu heb ik met Microsoft Support gebeld, en daar werd mij dat verhaal wel bevestigd, maar met de opmerking dat er toch een andere mogelijkheid zou zijn.
Is er wellicht iemand die deze "andere mogelijkheid" heeft ontdekt?

edit:
Uiteraard ging die man daar niet verder op in, anders had ik in plaats van de vraag het antwoord hier neergezet!

[ Voor 12% gewijzigd door Bubbaman op 01-02-2004 12:45 . Reden: toevoeging... ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06
Bubbaman schreef op 01 februari 2004 @ 12:32:
Microsoft zegt dat het niet mogelijk is om Terminal Services in Application mode te draaien op Windows 2003 Small Business Server.
Alleen via een omweg (2e server bijplaatsen - zie http://download.microsoft...2762e874/ADS_TermServ.doc) zou dit mogelijk zijn.
Nu heb ik met Microsoft Support gebeld, en daar werd mij dat verhaal wel bevestigd, maar met de opmerking dat er toch een andere mogelijkheid zou zijn.
Is er wellicht iemand die deze "andere mogelijkheid" heeft ontdekt?

edit:
Uiteraard ging die man daar niet verder op in, anders had ik in plaats van de vraag het antwoord hier neergezet!
Alleen via een hack, omdat de licentie van SBS geen TS/Application mode toestaat.

En volgens mij is het niet de bedoeling dat wij hier hacks gaan bespreken

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SBS heeft deze functionaliteit niet, zoals je op de [url=htp://www.microsoft.com/windowsserver2003/sbs]Microsoft Windows SBS Server 2003 Homepage[/url] kunt teruglezen ;)

Verder kan je deze vraag beter in Windows Operated Systems vragen denk ik ;) Lees ook nog even de sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt door :)

De manier om het te omzeilen is niet legaal, en deze restrictie is bewust op SBS gezet. Het is niet voor niets Small Business Server. Als je wil ts'en dan zal je aan 'Standard' moeten gaan denken :)

[ Voor 23% gewijzigd door sanfranjake op 01-02-2004 20:54 . Reden: add std ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de reeds genoemde antwoorden.
Licentie technisch is het niet mogelijk, alle andere oplossingen vallen IMHO buiten de policy c.q. zijn illegaal.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.