[Sony Mavica] Diskette uitleesprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 17:09

Bestla

Viking Kvinne

Topicstarter
Sony Mavica Digital Still Camera MVC-FD5 Het probleem is als volgt, de camera beschikt over een 3.5 diskette en andere diskettes behalve die er nu in zit geven no disk errors. Het heeft dus geen zin om er een andere disk in te doen. Verder werkt de camera naar behoren. Vraag 2: Welk progje heb je nodig om een volle diskette op de pc uit te lezen?
Ik krijg niks te zien en mijn A station zegt dat de diskette geformatteerd moet worden. En blijft lang in een soort leesloop hangen. Rechtermuis op A station duurt heel lang en wat je ook kiest er gebeurd niets.Erg vreemd allemaal.
Google leverde dooie links naar de handleiding op en de search van GoT leverde ook niets op met de MVC-FD5 opdracht.

Pc XP pro SP1

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 01-02-2004 12:16 ]

• Bestla

Bestla

Viking Kvinne

Topicstarter
Echt niemand een idee? (hele stevige trap :) )

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 09:28
Normaal gesproken moeten er gewoon JPEG bestandjes op die diskette staan, de diskettes zijn ook gewoon met FAT12 geformatteerd. Ik denk dat OF je diskdrive van de camera OF die van je PC stuk is.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Beide schoonmaken dus. daarna kijken of het probleem zich alsnog voor doet.
Daarna pas schoppen

>Systeemspecs<

Verwijderd

die is al vrij oud die cam.. heb ik ook..retro rocks :D

Zo'n cleanings diskette zal misschien wel wonderen doen..

duurd alleen ff op zo'n camera :D

• Bestla

Bestla

Viking Kvinne

Topicstarter
THEF_Pino schreef op 03 februari 2004 @ 16:40:
Normaal gesproken moeten er gewoon JPEG bestandjes op die diskette staan, de diskettes zijn ook gewoon met FAT12 geformatteerd. Ik denk dat OF je diskdrive van de camera OF die van je PC stuk is.
Diskdrive van de camera zal wel een beetje bagger zijn maar de foto's laat hij wel zien op de camera zelf.
Diskdrive van mijn pc is prima btw.
Diskette hebben we ook op een win 2000 pro bak op de zaak proberen uit te lezen maar precies hetzelfde gedonder dus aan mijn pc ligt het niet

Verwijderd

nou al schoongemaakt ?

• Bestla

Bestla

Viking Kvinne

Topicstarter
Ik heb geen cleaning diskette dus. maar de vraag was wat kan de oorzaak zijn dat die schijven niet op de pc zijn uit te lezen. Blijkbaar geen JPEG maar een ander bestandstype

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50
Bestla schreef op 06 februari 2004 @ 16:35:
de vraag was wat kan de oorzaak zijn dat die schijven niet op de pc zijn uit te lezen.
De kop van de drive is verschoven, in of je pc, of die in je mavica.

Ik zou je floppy's dus even proberen te lezen in een andere computer.

(De bestanden zijn gewone .jpg bestanden)

• Bestla

Bestla

Viking Kvinne

Topicstarter
Simba schreef op 06 februari 2004 @ 18:16:
[...]

De kop van de drive is verschoven, in of je pc, of die in je mavica.

Ik zou je floppy's dus even proberen te lezen in een andere computer.

(De bestanden zijn gewone .jpg bestanden)
Lezen is misschien wat lastig maar ik zei al dat ik dat geprobeerd heb. Win 2000 bak op de zaak. :)

Verwijderd

er moeten gewoon jpg bestanden opstaan en ik denk dat jouw drive in camera vuil is.

maak hem even schoon met zo`n schoonmaakdiskete kost 2 euro bij de pc boer. en hierna gaat de mavica weer als een trein.

zijn opzich best goede camera`s. zeker die dure versie 1280x1024 en mpg movie mode. heb der 300 foto`s mee geschoten op de vakantie dit jaar.

• Simba
Bestla schreef op 10 februari 2004 @ 17:15:
[...]

Lezen is misschien wat lastig maar ik zei al dat ik dat geprobeerd heb. Win 2000 bak op de zaak. :)
Ik zag het later ja....

hmm, dat betekent dan dat de kop in je mavica verschoven is.
(Dat is niet zo gek, want de kans dat je fototoestel een keer hard gevallen is, is natuurlijk groter dan dat je pc een keer hard gevallen zou zijn)

Oplossing is dan de drive in je Mavica (proberen) te (laten) repareren.

• Bestla

Bestla

Viking Kvinne

Topicstarter
Die camera is van de zaak btw maar het gaat mij erom dat ik die foto's op mijn pc te zien krijg. Nu net een nieuwe pc in mekaar gesleuteld en nog geen resultaat.

specs: Pentium 4 @ 3.0Ghz HT
Asrock P4Kt of zoiets :?
Dane Electr 1 GB Ram
ATI Radeon 9800 XT _/-\o_
Soundblaster pci 64 ja dat is een oud beestje ja, maar doet het nog best.

• Simba
Die camera is van de zaak
Dan laat je de drive in het fototoestel door "de zaak" repareren, want nu is het toestel in feite onbruikbaar.
Nu net een nieuwe pc in mekaar gesleuteld en nog geen resultaat.
Huh? Had je dat verwacht dan? Je had toch al gezegt dat je de floppy's op meerdere computers geprobeerd had? (Win 2000 bak op de zaak) ;)
gaat mij erom dat ik die foto's op mijn pc te zien krijg.
Als je durft en een beetje technisch bent, zou je kunnen proberen een diskdrive op te offeren en de kop op eenzelfde manier (verkeerd) in te stellen, zodat je de foto's hiermee af kunt lezen. Die diskdrive is dan wel ongeschikt geworden voor al het overige gebruik...
Pagina: 1