Toon posts:

probleem met coolermaster Xdream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een coolermaster Xdream op mn proc gezet.
Hij doet t wel goed opzich (temp stressed 40),
maar als ik het regel knopje wat lager zet dan valt de fan soms stil en gaat 2 secs later verder.

is dit normaal?
of ligt dit aan mijn voeding?( met de search vond ik niets)

want hij is heel raar aangesloten;
gedeeltelijk op de 3 pins aansluiting op mn mobo en de stroom krijgt hij direct van de voeding via zo'n molex tussenstekkertje.

specs:
280 w voeding
asus a7v8x-x moederbord
amd 2600+
512mb ram
80 gb hdd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 12:46 . Reden: specs zijn handig ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De aansluiting klopt wel. Dat de fan even stil gaat staan ligt denk ik aan de fan zelf. Een brakkere fan als bij de xdream ken ik niet. Bij mij rammelde de fan alle kanten op, en was dus niet goed uitgebalanceerd. Alleen op volle toeren bleef het koelblok stil zitten. Op lagere toeren was de fan nog luidruchtiger...
Misschien is het beter om er een anderen fan op te zetten. Het koelblok zelf werkt wel goed namelijk.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
hoe zou ik er dan een andere fan op kunnen zetten?
en wat is dan een goeie?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een nieuwe fan kan je er zo op klikken.
Een stille fan is een papst fan, maar ik heb laatst nog een pc in elkaar gezet met een Coolermaster saf b82, en dat werkte perfect. 45 stressed op 2000mhz (2500+)
De meeste fans voldoen wel, zelfs de goedkopere. (saf b82 kost €3,50)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik had deze processor cooler ook aangeschaft, vond hem slecht coolen en veel herrie maken. Vond de regellaar die erbij zat ook dikke onzin soms begon die ook veel harder te lopen ineens. Verder was de regelaar lelijk afgewerkt+de bekabeling ervan er liepen gewoon twee losse kabeltjes heen en weer.

Neem gewoon een andere had zelf een spire falconrock 2 genomen cheap en koelt goed :9

[ Voor 14% gewijzigd door _MaLa_ op 01-02-2004 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ene mailtje gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb
ff kijken wat zij er van zeggen
maar ik denk dat ik gewoon een andere fan op t koelblok zet
Pagina: 1