[PHP] Package manager

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er voor PHP een techniek waarmee modules geinstalleerd kunnen worden? Pear gebruikt al zoiets maar dat is alleen voor PHP-code.
Ik ben op zoek naar iets waarmee modules geinstalleerd kunnen worden en dat ook tabellen voor de database aangemaakt kunnen worden.

Het zou natuurlijk helemaal vet zijn als je modules ook weer kan verwijderen dat de software ook alles zelf weer opruimd, dus de tabellen ook weer verwijderen.

Ik ben ooit een keer zoiets tegengekomen maar weet niet meer waar.

En anders is er vast wel wat te coden in Perl ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan altijd een exe maken om een PHP script uit te voeren met allemaal SQL's in, (eventueel een .sql file) PHP bezit de functie exec() waarmee je al aardig verder kan. Ik weet niet precies wat jij met modules bedoelt maar je moet normaal toch gewoon de files uploaden om de module te laten werken?

Mvg, Kris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met modules bedoel ik een gastenboek oid. Dat ik vanaf een website een programma kan draaien die van een server een package kan installeren.
Vergelijk het met apt-get van debian.

Op zich is een install scriptje wel een idee die gewoon zelf zorgt dat alles op de goede plek komt te staan. Het liefst moet het wel helemaal automatisch kunnen :P Bijvoorbeeld als er een extra update is moet ik elke site met één druk op de knop kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Tsja, schrijf een class ofzo waarbij elke module zich registreert...

edit:

Ik vind het idee wel heel leuk

[ Voor 27% gewijzigd door Skaah op 01-02-2004 16:37 ]