Toon posts:

Windows verkenner (XP) hangt bij *.doc bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder Windows XP Home via Mijn documenten of via de Windows verkenner een *.doc bestand (gekoppeld aan Word 2000) wil openen door een dubbelklik hangt een fout in Windows Verkenner de computer op.
Afsluiten van het proces Explorer.exe is dan de enige remedie.
Bij alle andere bestandsassociaties (ook van Office 2000) zijn er geen problemen en wordt het bestand keurig in de bijbehorende applicatie geopend. Alleen *.doc bestanden gaan fout en worden nimmer meer geopend.

Wijzigen/verwijderen van de bestandsassociatie *.doc (ook in het register) of dit koppelen aan Wordpad heeft geen effect. Terugzetten van het systeem naar een eerder controlepunt (toen alles nog wel goed werkte) ook niet. De PC blijft harnekkig als het gaat om *.doc bestanden.

Vooralsnog lijkt de PC na een gedegen scan met de laatste virus datafiles volkomen virusvrij.

Wie o wie heeft dit verschijnsel ook wel eens gezien en weet waar dit vandaan komt ?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:11
Kan je vanuit Word wel gewoon .docs openen?
offtopic:
niet dat ik (al) een oplossing weet, maar ben nieuwsgierig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat gaat gewoon goed. Alleen niet via Deze Computer, Mijn documenten, Verkenner.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan het niet zijn dat je documenten beschadigd zijn op één of andere manier? En ik weet niet of je al geproberd hebt om Word op te starten zonder gelijk een .doc te openen. En een nieuw document te maken, bewaren en dat weer te openen. Kijken wat tie dan doet.

[edit]
Net te laat. Dat heb je al geprobeerd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 01-02-2004 11:50 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Krijg je een exacte foutmelding als het gebeurt?
Office al eens opnieuw geinstalleerd?

Edit: wat staat er in je register bij HKCR\.doc?

Hier een regexport van mijn Systeem (XP Pro + Office 2K3)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc]
"Content Type"="application/msword"
@="Word.Document.8"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\Word.Document.8]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\Word.Document.8\ShellNew]
"FileName"="winword8.doc"

[ Voor 69% gewijzigd door Mike Jarod op 01-02-2004 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen exacte foutmelding. Proces slaat gewoon vast. PC reageert niet meer. Als je met CTRL+ALT+DEL naar de taakmanager gaat krijg je voor de betreffende map waarin je het bestand probeert te openen de melding Reageert niet (2x zelfs).
Proces afsluiten geeft melding dat er een probleem gevonden is in Eplorer.exe en of ik dat rapport wil verzenden naar Microsoft. Meer niet.

Heb nog niet Office 2000 opnieuw geinstalleerd, wel gerepareerd (voor de zekerheid). Alle andere Office 2000 gerelateerde bestanden gaan gewoon goed.
Pagina: 1