Pioneer kan geen DVD-R lezen...

Pagina: 1
Acties:

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Tot nu toe heb ik alleen maar DVD+R's en +RW's gebrand. En dat gaat goed, ook mijn stand-alone Pioneer DVD speler speelt het probleemloos af.

Nu kocht ik DVD-R's voor heel weinig (Emtec). Geen probleem dacht ik, Pioneer is van het -R kamp, dus zal het ook kunnen afspelen. B)

Wat blijkt tot mijn verbazing: de stand-alone Pioneer (bij de TV) kan ze niet lezen. En dat voor een Pioneer? :?

Ik ben dus erg verbaasd. Juist Pioneer zou -R moeten kunnen afspelen, maar doet dat niet. :(

Herken je dit? :+

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Verwijderd

En het meest belangrijke wordt vergeten te melden...welk type...

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Welk type van wat?

DVD-R: Emtec 1x
DVD speler: Pioneer 454
DVD brander: Lite-on 411 (max 4x)

DVD+R (die het wel doet) Fuji film 2,4x
DVD+RW (die het ook doet) Imation 2x en Philips 4x

Ik vind het gewoon raar dat juist Pioneer, de grootste -R voorstander, géén -R afspeelt, en wel +R en +RW.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 22:59
welk type DVD speler?

ondersteuning van zelf opneembare DVD's is nog niet zo heel oud. Als een wat ouder apparaat iets wel of niet leest is dat meer een kwestie van "geluk"

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Dericteur schreef op 01 februari 2004 @ 12:47:
welk type DVD speler?

ondersteuning van zelf opneembare DVD's is nog niet zo heel oud. Als een wat ouder apparaat iets wel of niet leest is dat meer een kwestie van "geluk"
:D

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Volgens dvdrhelp.com heeft de 454 wel ondersteuning voor -R, lijkt me dus meer op een media-issue met die Emtec

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het lijkt mij ook aan het medium te liggen. Emtec is wel lekker goedkoop, maar de kwliteit van die schijven is ook vreselijk triest. Probeer eens -R van bijvoorbeeld TDK, That's Write of Maxell. Waarschijnlijk gaat het daar wel goed mee.
Je DVD speler heeft in ieder geval zeker geen afkeer van DVD-R schijven.
Pagina: 1