Toon posts:

Van AVI naar DVD met Nero Vision Express probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

ik heb een probleem met het omzetten van avi naar dvd met het programma nero vision express.
ik gebruik het om aan mijn dv filmpje een menuutje en een achtergrond en nog wat verdere informatie over wat ik allemaal gefilmd hebt.

ik werk met het programma adobe premiere pro, daar edit ik mijn film, die maakt er automatisch een Avi-file van.

Maar op het moment dat ik het met nero V.E gaat branden doet hij het helemaal goed alleen op het geluid na, op vaak ongeveer net voor de helft van het filmpje blijf het geluid achter, het is er wel maar het loopt ontzettend achter, dus je ziet iemand zijn lippen bewegen maar je hoort geen geluid..

Wie heeft hier ervaring mee????
8)7
ik heb een lite-on brander (is niets mis mee)
WinXP pro sp1
p4 2,4 640ram 160gb 128mb vid
en gebruik nashua schijfjes

Verwijderd

Heey,

Ik zelf heb ook vaker problemen gehad met nero vision expres.
Ik werk nu als volgt: Ik zet mijn AVI file eerst via tmpenc om in een DVD mpeg 2 file. Vervolgens brand ik de film met nero ofzo..

Tmpenc: http://www.pegasys-inc.com/en/index.html

Greets Bas

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad met Nero. Ben overgestapt naar Roxio 6.+ en heb er geen last mee. Is niet echt een antwoord op je vraag alszijnde een oplossing binnen Nero maar als een progamma ff niet doet wat ik wil dan test ik een ander progamma ermee :)

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Wat je het best kunt doen (vind ik zelf) is van je .avi file(s) eerst .vob files maken.
Dit doe je bv. met adobe encore dvd / sonic foundry dvd-architect / tmpg dvd author enz.
Je maakt er gelijk een simpel menu'tje bij en deze programma's maken vanzelf (bij het renderen) de AUDIO_TS en VIDEO_TS mappen aan.
Maak met nero dan een DVD-film, importeer de aangemaakte mappen (met de bestanden erin) en brand als dvd.
Dan weet je zeker dat elke standalone dvd-speler de dvd kan lezen.
Succes!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Topicstarter
MNECMotU schreef op 01 februari 2004 @ 16:30:
Wat je het best kunt doen (vind ik zelf) is van je .avi file(s) eerst .vob files maken.
Dit doe je bv. met adobe encore dvd / sonic foundry dvd-architect / tmpg dvd author enz.
Je maakt er gelijk een simpel menu'tje bij en deze programma's maken vanzelf (bij het renderen) de AUDIO_TS en VIDEO_TS mappen aan.
Maak met nero dan een DVD-film, importeer de aangemaakte mappen (met de bestanden erin) en brand als dvd.
Dan weet je zeker dat elke standalone dvd-speler de dvd kan lezen.
Succes!
Dus als ik het goed begrijp kan ik met Adobe enore dvd menuus maken, want dit is namelijk de reden dat ik nero vision expres gebruik!
Ik ben namelijk bezig met een filmpje te editten van de 50e verjaardag van mijn moeder
Ook heb ik diverse foto's die ik in het menu als een soort slideshow met een achtergrond muziekje wil weergeven.

in ieder geval bedankt voor de tip.....