isdn splitter gekheid

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104560

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Ik sluit op een isdn modem een 1:2 splitter aan (gewoon zo'n klein doosje van 2x2 centimeter met 1 UTP-ingang en 2 UTP-uitgangen, een T-splitsing dus). Hang ik nu aan 1 van deze twee uitgangen een PC dan werkt het zaakje ok. ECHTER hang ik nu aan die andere uitgang van die splitter een netwerk kabel (gewoon los dus zonder een pc eraan) dan werkt het ineens niet meer. Ik kan echt de logica hiervan niet inzien |:(, dus please help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100582

Anoniem: 104560 schreef op 01 februari 2004 @ 11:20:
Ik heb het volgende probleem:
Ik sluit op een isdn modem een 1:2 splitter aan (gewoon zo'n klein doosje van 2x2 centimeter met 1 UTP-ingang en 2 UTP-uitgangen, een T-splitsing dus). Hang ik nu aan 1 van deze twee uitgangen een PC dan werkt het zaakje ok. ECHTER hang ik nu aan die andere uitgang van die splitter een netwerk kabel (gewoon los dus zonder een pc eraan) dan werkt het ineens niet meer. Ik kan echt de logica hiervan niet inzien |:(, dus please help.
Je bedoelt dat je die splitter aan de LAN-poort van je modem hangt?? Tuurlijk gaat dit niet werken (wel vaag dat-ie het al niet doet als er alleen een los kabeltje aanhangt): zo'n splitter is geen HUB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb een laptop en wil deze thuis op 2 plaatsen kunnen aansluiten op internet, gebruikmakend van dezelfde aansluiting op de isdn-modem. Ik zal deze 2 aansluitingen dus nooit tegelijkertijd willen gebruiken. Ik dacht dit met zo'n simpele splitter te kunnen oplossen, maar ik kom hier niet mee weg kennerlijk. Heb ik dan toch een hub nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als jij een kabel los hangt op zo'n isdn splitter dan is de afsluitweerstand ervan af volgens mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
als je altijd maar 1 van die aansluitingen tegelijk gebruik kan je het proberen zonder splitter maar gewoon fff (met een kroonsteentje ofzo) de cables aan elkaar te maken.

het zal dan nooit werken als je er 2 dingen aan hangt natuurlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Countess op 01-02-2004 11:42 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik denk dat je dan een te intelligente T-splitsing hebt, waar inderdaad waarschijnlijk iets van een isdn afsluitweerstand in zit. Thuis het ik gewoon een cheap-ass RJ-45 verdeelblokje, en zolang ik maar 1 kabel tegelijkertijd aansluit op een pc werkt dat prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100582

Zou je niet voor een paar tientjes een HUB kopen?? Heb je geen enkel probleem meer. Als je je modem dan goed instelt (NAT), kun je ook nog eens zonder problemen tegelijk internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 01 februari 2004 @ 11:46:
Ik denk dat je dan een te intelligente T-splitsing hebt, waar inderdaad waarschijnlijk iets van een isdn afsluitweerstand in zit. Thuis het ik gewoon een cheap-ass RJ-45 verdeelblokje, en zolang ik maar 1 kabel tegelijkertijd aansluit op een pc werkt dat prima...
Zo'n cheap-ass RJ-45 verdeelblokje is juist precies wat ik heb. Zo eentje ongeveer: http://217.77.130.186/pictures/551540.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid (nou ja duidelijk). In een vlaag van artistiekheid heb ik even een schets gemaakt van wat het zou moeten worden:
http://www.home.zonnet.nl/petervandamme/aansluitschema.gif

Die "laptop huiskamer" en "laptop werkkamer" is dus één en dezelfde laptop die ik op 2 plaatsen wil kunnen gebruiken. Die "???" is nu dus die T-splitter. Daarom moet er ook een kabeltje aan hangen (loos), om naar die wall-outlet (of hoe noem je zoiets) in de woonkamer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

itsalex schreef op 01 februari 2004 @ 11:38:
Als jij een kabel los hangt op zo'n isdn splitter dan is de afsluitweerstand ervan af volgens mij.
Helemaal waar. ISDN is een bus die aan beide zijden getermineerd dient te zijn. Er zijn twee manieren om dit te doen:

Er gaat 1 kabel uit de NT1 (S-bus): terminering zit in de NT1 en in het laatse andere device aan de kabel.
Er gaan 2 kabels uit de NT1 (Y-bus: terminering in de NT1 uitschakelen en de laatste devices aan beide kabels dienen getermineerd te worden.

In de NT1 zitten twee schakelaars waarmee de terminering in- of uit te schakelen is. De info is verder wel op de KPN-site te vinden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1