Slecht bereikbare frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kom soms nauwelijks op de frontpage van Tweakers.
Het duurt soms 1 minuut dat je er niet op kan, en daarna is het gewoon weer werkend. (met perfecte snelheid)
Ligt niet aan mijn verbinding want andere sites werken wel perfect.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat meer gegevens zouden wel handig zijn. Zoals op welke momenten je er niet op kan komen, of je wel kunt pingen op die momenten, of het forum en Fok eventueel wel bereikbaar zijn, of het in een andere browser of op een andere computer wel werkt, wat je specs qua browser/verbinding (eventueel router/firewall) zijn, enzovoort. Ik heb er nooit last van, dus ik betwijfel of er daadwerkelijk serverproblemen zijn.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

En wat gebeurt er als je er niet op kan? Krijg je dan een wit scherm, een foutmelding, een fucked-up layout, ... ?

• Chickendorp
  • Niet online
Sorry voor de late reactie, als hij dus niet snel wilde laden kreeg ik gewoon een wit scherm, met de melding dat hij de site niet kan openen.
Op het moment heb ik er minder/niet last van, maar soms doet hij dit nog als ik op de frontpage op Pricewatch druk.
Duurt dan overdreven lang, misschien dat die database op een bepaalde server draait?
Voorheen begon het probleem ook (bijna) altijd wanneer ik de pricewatch had aangeklikt.
edit:
pingen heb ik niet geprobeerd
Fok en Gathering werkten vaak wel, maar af en toe tegelijk 'plat'
Dus niet een echt consistent probleem, misschien ff die server van Pricewatch checken?!?!

[ Voor 21% gewijzigd door Chickendorp op 03-02-2004 23:49 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Post ff een tracert log:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms router [192.168.2.1]
2 21 ms 23 ms 22 ms bbned-demon-10k-01-vrf-01.router.nl.demon.net [8
2.161.60.1]
3 22 ms 21 ms 22 ms ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net [213.
222.28.30]
4 22 ms 23 ms 22 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 22 ms 22 ms 21 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 22 ms 25 ms 23 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

M:\Documents and Settings\<naam>

[ Voor 94% gewijzigd door PcDealer op 03-02-2004 23:51 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke browser gebruik je? Het feit dat de PW in sommige gevallen traag is en niets lijkt te doen, komt doordat er enorme hoeveelheden data door de Javascript-parser gejast worden om zo een mooie en nette pagina te creeëren. Dit duurt een paar seconden en dan blijft je browser verder op wit staan. Dat is niets raars dus. Draai je overigens iets van adblockers en is je hosts-file leeg op een regeltje na over je localhost?

[edit]
Als jij de enige bent met een probleem dan is het met grote zekerheid te zeggen dat het probleem bij jou ligt en niet bij ons. Dus 'ff die server van Pricewatch checken' is niet echt im Frage zeg maar.

[ Voor 21% gewijzigd door Harm op 03-02-2004 23:53 . Reden: BTW ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Chickendorp schreef op 03 februari 2004 @ 23:48:
[...]
edit:
pingen heb ik niet geprobeerd
Fok en Gathering werkten vaak wel, maar af en toe tegelijk 'plat'
Dus niet een echt consistent probleem, misschien ff die server van Pricewatch checken?!?!
Wat moet er gechecked worden dan? Jij bent de enige met problemen :) Denk je zelf ook niet dat het probleem bij jou ligt en niet bij Tweakers.net :? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Chickendorp
  • Niet online
Het frapante is dat alleen JULLIE site zo langzaam is/niet werkt, en alle andere sites prima functioneren.
Mijn systeem is aardig snel (AMD 3200+) dus die Java instructie's jast hij er zo door, zal even verder uitzoeken wat het kan zijn aan mijn kant.
Jullie horen meer!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Chickendorp schreef op 03 februari 2004 @ 23:57:
Het frapante is dat alleen JULLIE site zo langzaam is/niet werkt, en alle andere sites prima functioneren.
Mijn systeem is aardig snel (AMD 3200+) dus die Java instructie's jast hij er zo door, zal even verder uitzoeken wat het kan zijn aan mijn kant.
Jullie horen meer!
offtopic:
Er is een verschil tussen Java en JavaScript hoor

http://www.htmlgoodies.com/beyond/j_vs_js.html :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Chickendorp
  • Niet online
Bla bla bla....
Java doet voor mij aan als Javascript en anderstom.
Daar ben ik niet uitgeslapen genoeg voor op dit moment.

edit:
een tracert geeft me 10 hops en zie niet veel gekke dingen langs komen, alleen chello, aorta en jullie server.
Ping levert tijden onder 30ms op.
Kunnen jullie uitleggen wat je met die Hosts-file bedoelt??

[ Voor 51% gewijzigd door Chickendorp op 04-02-2004 00:07 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Toevallig Norton Internet Security draaien of iets dergelijks? In standje "paranoia" willen dat soort programma's de verwerking van javascript nog wel eens flink vertragen....

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Chickendorp schreef op 04 februari 2004 @ 00:02:
[....]
edit:
Kunnen jullie uitleggen wat je met die Hosts-file bedoelt??
http://accs-net.com/hosts/how_to_use_hosts.html :)
Even checken of die leeg is op de localhost na dus :)

---

• Chickendorp
  • Niet online
Hij doet het nu weer de totale frontpage, en Gathering doet het wel........ :/ (30 seconden geleden!)
Ligt dit nu echt alleen aan mij(n computer)
Hosts file is zo goed als leeg, alleen wat dingen voor #haakjes en verder localhost met IP erachter

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voer nu nog eens een tracert uit? Is er enig verschil te zien met vorige tracerts?

---

Pagina: 1