Toon posts:

Full Duplex / Half Duplex

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een netwerkje lopen met 2 pc's peer to peer UTP. Dat liep prima en de boel stond op full duplex. Harstikke mooi dus, MAAR. Toen kwam er nog een pc bij, hub ertussen, plof boel werkte tcp/ip adresje instellen klaar, maar blijkbaar kan ik dan geen full duplex gebruiken, als ik dat wel doe krijg ik me toch een bende collisions bij de hub. Waar ligt dat aan? Nu heb af en toe een paar collisions, vooral als beide clients heftig aan het internetten zijn. hoe kan ik dit oplossen? Kan ik een router gaan maken van 1 van de clients? client nr 2 staat het dichts bij de hub. Of kan dat allemaal niet? Ik wil eigenlijk GEEN collisions. zorgt voor vetraging.

tweakers is the best

Verwijderd

Een HUB kan nooit full duplex. Daarvoor moet je een switch hebben.

Je kunt proberen in een pc 2 netwerkkaarten te stoppen en zo te routen. Maar dat is belasting voor die ene pc en ik weet niet zeker of pc1 via pc2 pc3 wel fullduplex kan bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
daar ben ik nu achter. ja het kan wel, maar dan haal je ongeveer 1kb/s op je netwerk....hehe, hele series botsingen.
dat laatste is ook niet de bedoeling. Hardwarematig wilde ik er nix an veranderen. gaat me alleen om die botsingen, half duplex moek het maar mee doen.