NTSC DVD naar DivX omzetten, 2 probs

Pagina: 1
Acties:

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb 2 problemen om een dvd om te zetten naar divx waar ik niet uitkom. Vandaar dit topic :P
Het is een NTSC film, dus die wordt afgespeeld met 29.970 FPS. Ik rip de dvd met smartripper, haal het dan even door dvd2avi heen en vervolgens gebruik ik Gordian Knot (de nieuwste) om hem te converteren. Dan hier de problemen:
- Als ik op preview druk bij dvd2avi, dan staat er dat ie progressive is. Maar als ik hem gesaved heb, staat er vervolgens dat ie interlaced is :S dat begrijp ik niet helemaal, want hoe moet ik hem nu converteren? Als progressive of als de-interlaced??

- Ten tweede: er staat in het begin scherm van gordian knot het volgende:
“Press F5 for a preview, let it run for a while, then press "ESC". If
"Framerate" is 29.970 (NTSC) and "Video Type" is FILM at a
percentage higher or equal to 95% check "ForceFilm" in "Field
Operation", otherwise make sure it is NOT checked”.
Zet ik hem dus op forcefilm, dan staat er ipv 29,970 FPS een waarde van 23,970 FPS... Beetje vaag vind ik dat.

Wat doe ik hierbij nou fout/goed?? Graag reacties! :P

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:45
Dat laatste staat volgens mij goed, hij converteert 'm van NTSC (30 FPS) naar PAL (24 FPS). En dat staat er ook, want je moet ForceFilm aanklikken als de framerate 29.970 FPS is, hij moet dus geforced worden naar PAL. Wacht, NTSC is 25 FPS, PAL is 24 FPS. Ik zat het door elkaar te halen met de refreshrate |:(

Dat eerste probleem zou ik niet weten, maar misschien moet je het resultaat gewoon eens bekijken, als dat goed is laat je het gewoon zo staan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 01-02-2004 15:46 ]

The devil is in the details.

• BvK P4
PAL is toch 25FPS? en wordt de kwaliteit er niet slechter van als je er zomaar 5 FPS eruit haalt? Kan bij probleem ook niet steeds testen, want dat duurt zo lang... :O Moet hij trouwens beslist omgezet worden naar PAL? Want als ik de DVD gewoon op de computer houdt, dan maakt het toch niet zoveel uit of wel?

edit:
als ik bij dvd2avi op preview druk, dan staat er gedurende het half uur steeds progressive, maar als hij klaar is staat er ineens interlaced }:O

[ Voor 21% gewijzigd door BvK P4 op 01-02-2004 12:33 ]

• BvK P4
Heb de film nu een keer gevonverteerd naar de-interlaced en een keer als progressive. Bij beide is het beeld even slecht/goed. Is er niet een programma waarmee je zulk soort dingen op kan zoeken? Dus dat het beeld interlaced of progressive is? G-knot heb ik al, maar daar staat ook niet in wat ik wil weten.

Iemand nog suggesties?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-02 09:48

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan heel wat info vinden op Doom9
Alhoewel de guide in deze link misschien niet volgens G.Knot werkt moet je eens kijken naar stap 2 en 3 kijken en lezen. Daar staat iets over DVD2Avi en "IVTC" e.d....

Systeem specs

• BvK P4
Heb even op doom9 gekeken. Bij dvd2avi moet je hem op forced FILM zetten als hij boven de 95% komt. Maar dat gebeurt pas als de film op 1min en 30seconden zit. Is dat erg? Als ik dus Forced FILM heb gedaan, dan krijg ik niet meer de optie in gordian knot om ICTV te gebruiken... Klopt dat? Gebruik ik geen forced FILM, dan kan ik het wel gebruiken. Wat kan ik dan het beste doen? Forced FILM in DVD2AVI, of ICTV in gordian knot?

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

NTSC is er in 2 formaten, 29,9 fps en 23,9 fps.
het maakt opzich niet uit waar je je filmpje heen converteerd, uiteraard scheelt 23,9 fps veel in kwaliteit (positief) omdat er minder frames in het zelfde aantal mb's hoeven, omdat het menselijk oog al beweging ziet boven de 12 fps maakt het dus verder niet uit of het 23,9 fps is.
belangrijk is wel dat je het geluid mee converteerd omdat er wel verschil in afspeelsnelheid optreed, en het geluid achter of voor kan gaan lopen.

• BvK P4
Bedankt voor de reacties!

Heb nu het volgende gedaan: DVD2AVI op Forced FILM gezet en dan gede-interlaced in het divx tabje. Hij wordt dus geconvergeerd naar 23,976 FPS. Ben benieuwd wat het resultaat word! Alleen ik ben er nog niet uit of hij nou interlaced of progressief is. Gedurende de preview van DVD2AVI staat er progressive, maar als hij klaar is veranderd ie ineens in interlaced... SUPER vaag maar ja.

• BvK P4
Heb nu 2 films gemaakt. Beide met divx @ 23.976FPS op dezelde bitrate enz. Maar de ene heb ik als progressive geconvergeerd en de andere als de-interlaced. Als ik dan een screenshot maak van beide op "precies" hetzelfde moment, zie ik helemaal geen verschil tussen beiden. Dat zou toch wel het geval moeten zijn?

Pagina: 1