Zelf software maken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.494 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96768

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag zelf software willen maken. Is daar een programma voor, of moet je allemaal gaan programmeren etc. etc.

Is er toevallig een programma om zelf software te maken?
Zo niet, hoe moet je dan programmeren etc. :?

Alvast bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Wat wil je maken? Voor programmeren heb je wel GUI/scripting kits etc, maar de basis is toch echt dat je zelf ermee aan de slag moet - vooral als je ook nog wilt begrijpen HOE iets werkt (of juist niet) een must.
P&W FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil graag software maken net zoals Winamp.

Waar moet je dan die kits etc. halen zoals je al zij?

Ik weet wel dat het moeilijk is, maar ik wil het toch wel graag proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 19:04
delphy misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar kan je Delphy vinden, en wat kan je er eigenlijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100582

Anoniem: 96768 schreef op 01 februari 2004 @ 09:29:
Hallo,

Ik zou graag zelf software willen maken. Is daar een programma voor, of moet je allemaal gaan programmeren etc. etc.

Is er toevallig een programma om zelf software te maken?
Zo niet, hoe moet je dan programmeren etc. :?

Alvast bedankt voor de reacties. :)
Lijkt me logisch dat je daar zelf mee aan de slag moet. Of d8 je dat je je compu een opdracht kunt geven in de Tita-tovenaar modus??
Natuurlijk zijn er wel hulpmiddelen (ontwikkel-omgevingen) die een aantal dingen vergemakkelijken. Zo hoef je bij de meeste (Windows-)ontwikkelomgevingen je niet meer druk te maken om de (standaard Windows-)weergave. Pakketten als Delphi, C++ Builder, JBuilder, Visual Studio, Visual Age, etc. regelen dat voor je.
Software ontwikkelen voor op Unix (Linux) wordt veelal in C gedaan waar je ook nog zelf voor je weergaven moet zorgen (alhoewel daar ook wel weer toolkits [als GTK+] voor zijn). Ook is er voor Linux een Delphi-port die Kylix heet.

Je ziet het: hulpmiddelen genoeg, maar je moet wel zelf programmeren. Waarom denk je anders dat er mensen zijn die ervoor betaald krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96768 schreef op 01 februari 2004 @ 09:43:
[...]

Waar kan je Delphy vinden, en wat kan je er eigenlijk mee?
BTW: Tis Delphi en je kan het vinden: http://www.borland.com/delphi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 100582 schreef op 01 februari 2004 @ 09:45:
[...]

Lijkt me logisch dat je daar zelf mee aan de slag moet. Of d8 je dat je je compu een opdracht kunt geven in de Tita-tovenaar modus??
Natuurlijk zijn er wel hulpmiddelen (ontwikkel-omgevingen) die een aantal dingen vergemakkelijken. Zo hoef je bij de meeste (Windows-)ontwikkelomgevingen je niet meer druk te maken om de (standaard Windows-)weergave. Pakketten als Delphi, C++ Builder, JBuilder, Visual Studio, Visual Age, etc. regelen dat voor je.
Software ontwikkelen voor op Unix (Linux) wordt veelal in C gedaan waar je ook nog zelf voor je weergaven moet zorgen (alhoewel daar ook wel weer toolkits [als GTK+] voor zijn). Ook is er voor Linux een Delphi-port die Kylix heet.

Je ziet het: hulpmiddelen genoeg, maar je moet wel zelf programmeren. Waarom denk je anders dat er mensen zijn die ervoor betaald krijgen?
Ik kan ook niet alles weten 8)7 :P

Waar kun je dan eingenlijk die software paketten vinden, en zijn die ook gratis te krijgen, of moet je daarvoor weer porto weer open trekken, en wat geld geven zodat ze een ijsje kunnen gaan kopen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je zelf eenvoudig wilt beginnen met software maken, dan kan ik je bijvoorbeeld Borland Visual C++ aanraden. Als je het programma legaal wilt hebben dan is het te bestellen op de website van Borland. Borland is gedeeltelijk 'sleur en pleur' dus je krijgt tijdens het programmeren een redelijke indruk van hoe het programma er uit komt te zien. Ook zijn er veel tutorials op internet over te vinden.
Een andere optie is Microsoft Visual C++. Ook deze zal je online ergens moeten bestellen. Microsoft Visual C++ is iets moeilijker om in het begin onder de knie te krijgen, maar als het je eenmaal gelukt is, kun je er ook meer mee.
Als je trouwens studeert aan een hogeschool of universiteit, dan kun je bovengenoemde software tegen zeer aantrekkelijke student licenties op school kopen. Dit kan normaalgesproken in de zelfde winkel waar je je boeken op school kunt kopen. Denk dan aan zo'n € 15,- per pakket in plaats van zo'n € 200,- per pakket.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

en zijn die ook gratis te krijgen
http://www.hlrnet.com/freeprog.htm

Maar bedenk wel dat programmeren 1000'en malen meer werk/tijd/moeite is als Googlen op Freeware + Programming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt,

Ik ga zo snel mogelijk dingen proberen.

Als iemand nog wat weet, dan hoor ik die graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
E-Vix schreef op 01 februari 2004 @ 09:52:
Als je zelf eenvoudig wilt beginnen met software maken, dan kan ik je bijvoorbeeld Borland Visual C++ aanraden. Als je het programma legaal wilt hebben dan is het te bestellen op de website van Borland. Borland is gedeeltelijk 'sleur en pleur' dus je krijgt tijdens het programmeren een redelijke indruk van hoe het programma er uit komt te zien. Ook zijn er veel tutorials op internet over te vinden.
Een andere optie is Microsoft Visual C++. Ook deze zal je online ergens moeten bestellen. Microsoft Visual C++ is iets moeilijker om in het begin onder de knie te krijgen, maar als het je eenmaal gelukt is, kun je er ook meer mee.
Als je trouwens studeert aan een hogeschool of universiteit, dan kun je bovengenoemde software tegen zeer aantrekkelijke student licenties op school kopen. Dit kan normaalgesproken in de zelfde winkel waar je je boeken op school kunt kopen. Denk dan aan zo'n € 15,- per pakket in plaats van zo'n € 200,- per pakket.
Is die C++ Builder (X) ook goed?

Ik kan namelijk geen Visual vinden onder downloads 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96768 schreef op 01 februari 2004 @ 10:08:
[...]

Is die C++ Builder (X) ook goed?

Ik kan namelijk geen Visual vinden onder downloads 8)7 :?
Klopt: er bestaat geen Borland Visual C++, maar wel M$ Visual C++
Borlands uitgave heet i.d.d. C++ Builder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104526

Om te beginnen is Visual Basic ook wel erg handig,
daarna moet je pas beginnen met (V)C++ en al die andere Developing Progs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Anoniem: 104526 schreef op 01 februari 2004 @ 10:38:
Om te beginnen is Visual Basic ook wel erg handig,
daarna moet je pas beginnen met (V)C++ en al die andere Developing Progs ;)
Eerst VB en dan overstappen op (V)C++ :? :X Lijkt me niet zo handig, begin dan met een taal die qua syntax iig op C/C++ lijkt, zoals bijvoorbeeld JAVA ;)

@ TS: [search=programmeren welke taal]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 20:47
ik zou als ik jou was sowieso ff flink googlen na tutorials of zoek een paar ebooks op over c++ from the beginning ofzo zodat je eerst alvast een kleine basis ken leggen want je kunt niet van de een op de andere dag ineens van niks na winamp like applications bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57108

even offtopic goudvisje,

Bij je gegevens zie ik je dat vrij veel pc's thuis hebt staan, maar waarom gebruik je een pentium 266 als server en heb je verder 2 3ghz xeon's staan waar je eigenlijk niets mee doet? Waarom stouw je al je mooie snelle amd-processoren (tot 3200+ aan toe!) op een verouderd ECS K7S5A mobo? Volgens mij had je er daar nog vijf van liggen, of niet?

ontopic:
Deze info kan je zelf overal vinden. Je typt twee magische woorden in op google en je krijgt alle info (en meer) die je nodig hebt. Verder is er in de bibliotheek hele leuke info (+ software!) te vinden voor dummies. Dan leer je op een simpele manier programmeren en zie je ook snel (enig) resultaat.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Goud_vissie: het is een leuk streven om te leren programmeren. Maar (zoals al is gezegd) is het zeker niet alleen een kwestie van een programma downloaden en een maandje later winamp 6 af te hebben.

Lees veel, begin klein en leer zo de basics (ik ben ooit in de jaren 80 begonnen met het overschrijven van hele pagina's basic uit tijdschriften -> doe maar niet na en ga inderdaad voor iets als Visual Basic als je het bij Windows wilt laten :+ ). IMHO wil je niet zomaar slepen en klikken om een programma bij elkaar te sprokkelen aangezien je dan de structuren niet door hebt en niet zomaar toekomt aan grotere programma's. Lees dan een boek of twee.

Ikzelf ben van mening dat de precieze taal niet eens zo heel belangrijk is, meer dat je de beginselen en structuren leert kennen en dat gaat het makkelijkst met een paar goede boeken (Al zijn talen als Delphi en Visual Basic wel lekker makkelijk om mee te beginnen).

Maar begin met eerst een uur of wat lezen over de vele mogelijkheden. [google=learn programming] etc. Aangezien leren programmeren - net als het leren van de meeste dingen - vele vele vele uren "werk" vereist is eerst een uurtje of twee orienteren niet verkeerd.

Dit is trouwens meer iets voor Programming & Webscripting, maar er is daar al heel wat te vinden over wat goede boeken zijn (afhankelijk van welke programmeertaal je kiest) en DeverauX in "Zelf software maken" geeft een goed idee van wat welke taal kan (maar bedenk dat de gemiddelde bezoeker van PW geen beginner meer is). Ik sluit je topic daarom ipv. het te verplaatsen aangezien het zo niet aan het policy aldaar voldoet.
Lees een tijdje, bepaal je opties en misschien kan je dan een nieuw topic openen als je even de opties op een rijtje zet.

offtopic:
En helaas zal liefbeertje nu geen antwoord meer krijgen op z'n vraag over de hardware :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.