Toon posts:

nieuwe pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe pc in elkaar gezet, maar hij start niet op, de fan van de cpu draait wel, maar verder geen piepjes of opstartbeelden. Kan het zijn dat ik de draadjes van de knoppen en lampjes voorop verkeerd heb aangesloten? (plus en min verwisseld) volgens de handleiding van het moederbord, zijn zwarte draden vaak plus en de gekleurde min. Maar ik vond op de stekkertjes een klein driehoekje en dacht dat dat de plus was.

SPecs:

kast: aopen h60a met 300 watt voeding
cpu: p4 3000 800 mhz
mobo: asus p4p800 de luxe
video: asus r9600xt
geheugen: kingston 512 400
sound : audigy
hd: seagate barracuda 160 gig sata
dvd: liteon 811

Wat zou het kunnen zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oeh, een P4@800 + Radeon9600XT en dan nog een 300W voeding nemen ..

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder Voedingen B)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zwart is aarde, dus je moet even de kabels controleren.
Verder zou je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter deze eens moeten lezen.

[edit] :( @ BalusC

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 01-02-2004 09:28 ]

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 22:20
BalusC schreef op 01 februari 2004 @ 09:26:
Oeh, een P4@800 + Radeon9600XT en dan nog een 300W voeding nemen ..

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder Voedingen B)
nou, ik heb een 2600+ op 200 FSB (3200+ dus) en een Radeon 9800pro op een Aopen 300w
en ik heb echt totaal! geen stabiliteits problemen

Aopen heeft goeie voedingen :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Skuzz schreef op 01 februari 2004 @ 09:28:
[...]

nou, ik heb een 2600+ op 200 FSB (3200+ dus) en een Radeon 9800pro op een Aopen 300w
en ik heb echt totaal! geen stabiliteits problemen

Aopen heeft goeie voedingen :)
De athlon 3200+ verbruikt zo'n 76~77watt, maar de P4 3.06ghz 133fsb 106watt, dus de 3ghz 200fsb zal wel ook zoiets verbruiken...

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Haal je videokaart eens uit je agp en plaats hem opnieuw, denk eraan dat je hem goed aandrukt.

Staan verder je jumpers goed van hdd/dvd?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de videokaart opnieuw geplaatst, geen verschil, ik heb de kabels omgedraaid, toen deden de lampjes en de knoppen voorop het helemaal niet, dus ze zaten goed.

Ik kan de computer aanzetten bij de voeding, en als ik hem voorop aandruk, dan gaat het lampje op het moederbord branden, en de fan van de cpu loopt , maar verder niks. De koelers op de videokaart, en de extra koeler in de kast, die ik op het moederbord heb aangesloten, doet het ook niet.

Heel vervelend!

Wat nu?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 10:35:
ik heb de videokaart opnieuw geplaatst, geen verschil, ik heb de kabels omgedraaid, toen deden de lampjes en de knoppen voorop het helemaal niet, dus ze zaten goed.

Ik kan de computer aanzetten bij de voeding, en als ik hem voorop aandruk, dan gaat het lampje op het moederbord branden, en de fan van de cpu loopt , maar verder niks. De koelers op de videokaart, en de extra koeler in de kast, die ik op het moederbord heb aangesloten, doet het ook niet.

Heel vervelend!

Wat nu?
Heb je de jumpers nog gechecked?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
Heb jij usb aan de voorkant zitten >:) .
En heb jij die mischien ook aangesloten,haal die er eens af meestal ligt het daaraan.Klinkt heel dom maar dit heb ik vaak genoeg meegemaakt met andere computers,geen beeld maar alles draait wel en dat door een domme usb aansluiting aan de voorkant.

k hoop dat dit het is :) . en de voeding dat vind ik wel raar want ik heb wel eens een radeon 9800 pro + 3.2 ghz p4 dan op een 300 wat voeding van sweex gehad.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Heb je allebei de voeding stekker op het moederbord geplaatst ?
Dus je ATX stekker en dat keine onding (vierkant gele en zwarte draden) ! ! !

• tsooj
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:26
Heb je ook de voeding kabel op je videokaart er juist in gedaan???

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
haal er alles uit behalve processor, geheugen en videokaart
start hij nu op ?
Indien wel dan stuk voor stuk component bijvoegen en kijken of ie het blijft doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu gekeken terwijl ik hem opstarte, de fan van de videokaart gaat heel even aan en dan weer uit, ik heb een andere videokaart geprobeert, uit mijn oude computer, maar nog steeds niks, dus dat is het denk ik ook niet. Ik heb de atx stekker aangesloten, maar welke andere stekker moet ik dan aansluiten? en waar?
En wat voor een jumpers moet ik checken, ik kan geen andere vinden dan van de usb en van de cmos.

Verwijderd

Haal alles uit je kast, ook je voeding en leg deze gewoon even op je matje wat bij je moederbord zat, sluit voeding en videokaart aan, monitor erop en maak met een schroevendraaier verbinding tussen de twee jumpertjes van de power switch.
Sluit verder HELEMAAL nix aan. Zie je dan beeld? owja, kijk ook nog eens even of je de cpu ergoed in hebtgedaan.

Succes

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 11:02:
ik heb nu gekeken terwijl ik hem opstarte, de fan van de videokaart gaat heel even aan en dan weer uit, ik heb een andere videokaart geprobeert, uit mijn oude computer, maar nog steeds niks, dus dat is het denk ik ook niet. Ik heb de atx stekker aangesloten, maar welke andere stekker moet ik dan aansluiten? en waar?
En wat voor een jumpers moet ik checken, ik kan geen andere vinden dan van de usb en van de cmos.
Goed je begint fout.

Je hebt echt beide stekkers nodig tegenwoordig om je mobo op te starten.

Het meest logische antwoord op dit alles is: "Lees je handleiding of laat iemand het doen met een beetje verstand van zaken."

Zoals ik al zei zit er een vierkante stekker aan je voeding met gele en zwarte draden, die horen ook op je moederbord te zitten.

Verwijderd

reset je bios batterij eens , help bij mij :)

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Ik kan me vergissen hoor, maar hij noemt ATX. Dus 1 stekker. AT heeft 2 stekkers die naast elkaar moeten zitten. ATX is 1 blok. En aangezien zijn cooler wel even spinned, gaat er dus wel IETS aan.

Zit je cooler op je mobo aangesloten of op je voeding (met een molex)? Even uit nieuwsgierigheid of je cooler stroom krijgt van je mobo of niet.

Verwijderd

dit lijkt, zoals eerder gezegd, heel erg op een verkeerd aangesloten front-usb (of extra usb brackets...) ik zou zeggen haal die los en test het dan eens....
Controleer ook even of alle stekkers goed vast en goed om zitten (als je bijv een ide stekker omdraait start de pc ook niet door) en controleer ff of je niet ergens kortsluiting maakt ;)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb precies hetzelfde gehad met een P3 450 een weekje geleden, maar daar bleek het moederbord kapot te zijn... Maarja dat was een 2e hands bord. Probeer anders ook ff een PCI videokaart, ik namelijk ook wel een keer meegemaakt dat er pinnen in het AGP-slot krom waren.. En plaats het RAM een keer in een ander bankje, kan ook wel eens helpen... En reset de bios instellingen ook eens!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

-W0kk3L- schreef op 01 februari 2004 @ 11:12:
Ik kan me vergissen hoor, maar hij noemt ATX. Dus 1 stekker. AT heeft 2 stekkers die naast elkaar moeten zitten. ATX is 1 blok. En aangezien zijn cooler wel even spinned, gaat er dus wel IETS aan.

Zit je cooler op je mobo aangesloten of op je voeding (met een molex)? Even uit nieuwsgierigheid of je cooler stroom krijgt van je mobo of niet.
Je hebt bij P4-mobo's (en ook bij sommige andere mobo's) een aansluitmogelijkheid op je mobo voor een extra 12V lijn. Dit is een vierkante connector met 4 pinnetjes, meestal in de buurt van je CPU. Deze noemen ze dus ook een ATX connector. Je hebt er dus 2, dat langwerpige ding en dat kleine vierkante dingetje. Vaak (lees: altijd) moeten ze er beide in. :)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Afbeeldingslocatie: http://www.vddh.com/tweak/p4p800.jpg

deze dus! Stekker erin en nog eens proberen! :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle tips,

Ik was vergeten de geel zwarte stekker er in te stoppen, het is een tijdje geleden dat ik een computer in elkaar gezet heb, die zaten er toen niet op

Hij doet het!!!!!!!!!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
die staan er idd nog niet zo lang op
kheb in de vakantie systeem gebouwd voor vriend van me, en die wou ook niet opstarten, was eveneens die aansluiting vergeten.
stond wel in boekje moederbord
Pagina: 1