[RH9] Install probleem

Pagina: 1
Acties:

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik ben net begonnen aan mn eerste linux ervaring, maar nu kom ik tijdens mijn install van Redhat 9 op een scherm waarbij ik een root wachtwoord inmoet typem. Maar deze velden zijn disabled en ik kan ook niet op volgende drukken...

Ik heb de search gebruikt en kwam op 1 hit met exact het zelfde probleem.

[rml][ Redhat 9] root-wachtwoord[/rml]

Het zal waarschijnlijk wel een hele simpele oplossing hebben maar voor een linuxn00b als dat ik ben is het nog een beetje onduidelijk.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:29

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Zijn de velden echt disabled, of zie je gewoon niet wat je typt? (aka; je ziet geen asterixes?)

Probeer gewoon wat inte typen (twee keer) en zie of de next kop dan wel beschikbaar komt

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• ThomasW
Ook dit werkt niet, zie helemaal niets verschijnen, heb net de instalatie afgebroken en het opnieuw geprobeerd maar dit maakt geen verschil

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Je ziet dus geen sterretjes zoals je gewend bent bij windows etc, dus gewoon rustig ieder teken typen en een enter geven oid. Mogelijk dat bij het juiste wachtwoord de next knop automagisch gaat werken, ik ken geen redhat.

Ow ja, ik gebruik geen redhat maar debian, want voor zover ik wist stopt redhat met maken van linuxxen voor consumenten, ja toch? Heb ik liever een linux waar aan gewerkt word. Of is dit al weer achterhaald?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:56
je moet ff proberen een paar keer te dubbelklikken op het vak waar je het moet invullen, is een beetje eigenaardig aan anaconda. Gewoon een paar keer dubbelklikken/typen en na verloop van tijd lukt het wel. Ik spreek uit ervaring. :)

^ Wat hij zegt.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

pierre-oord schreef op 01 februari 2004 @ 12:40:
Ow ja, ik gebruik geen redhat maar debian, want voor zover ik wist stopt redhat met maken van linuxxen voor consumenten, ja toch? Heb ik liever een linux waar aan gewerkt word. Of is dit al weer achterhaald?
Een woordje voor je: 'Fedora' ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ThomasW
Nou, ik heb het nog een keer opnieuw gepobeerd. Nu komen er wel sterretjes en de next knop doet het ook :? . Ik snap nog steeds de reden niet maar oke. in ieder geval bedankt

Verwijderd

pierre-oord schreef op 01 februari 2004 @ 12:40:
Ze stoppen met de "gewone" versie van Red Hat. Er blijven i.d.d. een aantal smaken Enterprise-varianten.

Na jaren van veel RedHat-gebruik (naar tevredenheid), heb ik RedHat afgezworen nadat ze een (naar mijn mening) Micro$oft-achtig geintje uithaalden door te zeggen: binnen 3 maanden totaal geen support meer op versies tot 9 en 3 maanden daarna geen support meer op (c.q. uitlevering meer van) RedHat 9.

Momenteel gebruik ik:
- Voor desktop gebruik: SuSE Pro 9 (errug tevreden)
- Voor server gebruik: Debian / Slackware / Gentoo (ben je niet zo'n Linux-guru, gebruik dan Debian)

Deze opmerking lijkt een beetje off-topic, maar ik raad het alleen af om -als je nu je kennis van Linux op moet gaan bouwen- een distro te gebruiken die (binnenkort) niet meer gesupporteerd wordt.

• ThomasW
Nou heb ik de grafische desktop geinstaleerd maar ik wil graag in de textmode komen. Ik kan nergens vinden hoe het kan, kan het wel???

Verwijderd

Effe zoeken op Linux change default runlevel, ok?

En verder zijn CTRL-ALT-F1 tot/met CTRL-ALT-F6 je grootste vrienden.

• ThomasW
mja dan staat er in zo'n guide dat ik een file moet aanpassen. probeer ik dat istie read-only...

Verwijderd

Ben je wel root?

• ThomasW
heb het gewoon aangepast via open office, werkt ook gewoon als ik inlog onder root.

Verwijderd

't is een omweg, maar het werkt blijkbaar wel (was meteen de laatste keer dat je dit met OpenOffice.org kon doen, want voortaan start je machine runlevel 3 op?).

• ThomasW
init 5 help me weer in xwindow
Pagina: 1