DTT2500 speakers => welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Ik wil zo'n megawrede DTT2500 set kopen van Cambridge. Binnenkort wil ik ook een nieuwe pc kopen en daarbij moet dus ook een geluidskaart. Welke geluidskaart moet ik nou kopen, zodat ik geheel van deze prachtige 5.1 speakerset kan genieten.

Ik zat zelf te denken aan:

- Terratec Xlerato Pro (vortex2)
- Sound Blaster Live XGamer (eax2)

Vereiste: het geluidkaartje mag maximaal 250 piek kosten (dus smeer me geen SBLive Platinum van 450(?) piek aan).

Gadgeteer

Verwijderd

Is de Soundblaster Live Xgamer wel in Nederland te koop? Ik dacht dat die alleen in Amerika en Canada verkocht wordt en niet in Europa. Voor Europa is de Platinum uitgebracht.
Over welke geluidskaart kan ik geen advies geven, omdat ik nog nooit een vortex2 geluidskaart heb mogen aanhoren. Ik koop al sinds jaren Soundblasters en heb nog nooit spijt gehad.

Verwijderd

megawreed zou ik het nou ook weer niet noemen, maareh Angel-Eyes heeft gelijk: tenzij je 'm wilt bestellen uit Amerika, kun je de X-Gamer hier niet kopen...

Ik vrees toch dat je iets moet hebben met een S/P-DIF out: dat is dus de Live! Platinum of de gewone Live retail (mochten sommige winkels er nog een paar hebben liggen)...

De Xlerate Pro heeft geloof ik wel een coaxiale en optische S/P-DIF out, maar ik weet niet zeker of je hier ook gebruik kunt maken van AC-3 passthru bij het kijken van DVD-tjes ofzo (dit is btw het enige moment waarbij je echt volledig gebruikt maakt van de "5.1", want voor de rest zal het alleen maar Live!Surround zijn (op de sblive dus), wat inhoudt dat je een Pro Logic signaal krijgt (zonder center channel)) Of je op de Xlerate Pro ook AC-3 kan doorgeven of surround-mode instellen weet ik niet (alleen met analoog geloof ik)

Greetz,

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Sillacoid, noem jij eens een beter 5.1 setje voor 575 (of zelfs 500) piek?

Gadgeteer

• schijndel
  • Laatst online: 29-08 02:42
Of koop de value en de Elektuur van December 99. Daarin staat namelijk het schema + pcb van die digitale uitbreiding kaart die je voor 350 piek extra moet kopen bij je sounblaster live. Dan krijg je 1optical in en 1 optical out en nog 4 spdifs...
voor +/- 40,-

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Grimreaper...

Vraag mij niet om zelf zo'n kaartje in mekaar te zetten en want daarin ben ik absoluut een 0!

Gadgeteer

Verwijderd

De DTT2500 is voor die prijs één van de beste 5.1 PC setjes ja. Wil je hem optimaal gebruiken, dan zul je hem digitaal aan moeten sluiten, wat mogelijk is bij de Live Retail en Live Platinum en nog wat andere dure geluidskaarten, je hebt er namelijk een digitale DIN uitgang voor nodig geloof ik. Je kunt hem natuurlijk ook analoog aansluiten, maar dan heb je weer wat verliezen.

Goede geluidskaart onder de 250 piek:
- Vortex 2 kaart (MX300, Xitel Storm Platinum, XLerate Pro), mijn persoonlijke favoriet, vooral in games.
- Live 1024, ook een erg goed kaartje, maar ik vind hem iets minder klinken dan een vortex2 kaartje in bijv. Q3A.
Pagina: 1