Mijn hagelnieuwe systeem bevat het volgende:
Windows XP Pro (nieuwe install, lege schijf)
Asus K8V Deluxe mobo (BIOS: 1004)
AMD Athlon 64 3200+
Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB
400 Watt voeding
Klik hier voor alle beschikbare info en versienummers
Catalyst 4.1 geinstalleerd
DirectX 9.0b geinstalleerd
Hyperion 4 in 1 drivers geinstalleerd
Fast AGP Writes uit in BIOS en driver
3D Settings "Balanced"
Nog helemaal niks aan overclocking gedaan.
(De FAQ settings dus) Echter, bij het spelen van spelletjes (bijv. WC3) of bij het testen met 3DMark03 of 3DMark2001 crasht de PC regelmatig. Bluescreen voor een paar sec (vaak zonder tekst, maar ook af en toe een STOP error) gevolgd door een boot. Windows kan bij herstart niet meer zeggen dan "Your computer recovered from a serious error".
Als 3DMark2001 of 3DMark03 dan eens alle tests doorkomt, dan is de score ook achterlijk laag:
3dMark2001: ca 11000
3dMark03: ca 2600
Bij vergelijking op de FutureMark site kan ik met mijn systeem toch op z'n minst zo'n 5500 - 6000 verwachten.
De temperatuur van m'n systeem lijkt in orde. Ik heb verder die Hyperion er af gegooid gehad, McAfee Viruscan eraf geknikkerd, Catalyst 3.8 geprobeerd, BIOS geflashed naar 1004, DNA drivers geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat.
Is ie kapot, of valt er nog wat te proberen?
Windows XP Pro (nieuwe install, lege schijf)
Asus K8V Deluxe mobo (BIOS: 1004)
AMD Athlon 64 3200+
Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB
400 Watt voeding
Klik hier voor alle beschikbare info en versienummers
Catalyst 4.1 geinstalleerd
DirectX 9.0b geinstalleerd
Hyperion 4 in 1 drivers geinstalleerd
Fast AGP Writes uit in BIOS en driver
3D Settings "Balanced"
Nog helemaal niks aan overclocking gedaan.
(De FAQ settings dus) Echter, bij het spelen van spelletjes (bijv. WC3) of bij het testen met 3DMark03 of 3DMark2001 crasht de PC regelmatig. Bluescreen voor een paar sec (vaak zonder tekst, maar ook af en toe een STOP error) gevolgd door een boot. Windows kan bij herstart niet meer zeggen dan "Your computer recovered from a serious error".
Als 3DMark2001 of 3DMark03 dan eens alle tests doorkomt, dan is de score ook achterlijk laag:
3dMark2001: ca 11000
3dMark03: ca 2600
Bij vergelijking op de FutureMark site kan ik met mijn systeem toch op z'n minst zo'n 5500 - 6000 verwachten.
De temperatuur van m'n systeem lijkt in orde. Ik heb verder die Hyperion er af gegooid gehad, McAfee Viruscan eraf geknikkerd, Catalyst 3.8 geprobeerd, BIOS geflashed naar 1004, DNA drivers geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat.
Is ie kapot, of valt er nog wat te proberen?
Niels