Toon posts:

Netwerklokaties Toegang | Prestige 650 router en switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn probleem luidt als volgt:

--------------------------------------------------------------------------------
TUSSEN 2 COMPUTERS (ME, XP) KAN IK OVER EN WEER GEEN TOEGANG VERKRIJGEN,.............maar pingen lukt wel
--------------------------------------------------------------------------------

MIJN OPSTELLING WORDT DOOR XP NETWERKWIZARD AFGERADEN, .......maar zou toch moeten kunnen werken?

O p s t e l l i n g ' V a n a f d e m u u r '

º----router Prestige 650R-31
º----switch
¬.....computer met XP
¬.....computer met Me...............(deze beide zonder firewall, alles straight bekabeld).

Ik heb bij de Wizard Netwerk instellen gekozen voor de 'via een hub' opstelling. XP wil dan een firewall aanzetten, maar die zet ik dan weer uit om contact proberen te maken.

IK HEB (LANG) ZITTEN EXPERIMENTEREN MET DE ROUTER/ uiteindelijk dan weer gereset
Enkele instellingen:
modus.............= routing -------(niet bridge)
DCHP..............= server --------(niet relay of none)
access status...= LAN Only

NA EEN WIZARD NETWERK INSTELLEN, IS HET VOLGENDE TOEGANKELIJK

-het thuisnetwerk als geheel ...(op beide te zien)
-alleen de computer zelf.........(op de Me-terminal)
-niks, dus geen computer.......(op de XP-terminal)

Wat een raar probleem. Ik begrijp dat de volgende ipconfig-gegevens informatief zijn.

IP-addressen:----------192.168.1.x (voor beide computers één)
Subnetmasker:---------255.255.255.0
Standaard-gateway:----192.168.1.254 (alwaar ik mijn router ook kan instellen)

Op de XP wordt ook nog twee keer 'nee' aangegeven, bij IP-routering mode en die ander.

***BIJ VOORBAAT DANK VOOR JULLIE IDEEËN HOE IK HET NETWERK AFMAAK***

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 21:44 . Reden: praktische leesbaarheid ]

Verwijderd

Wat bedoel je nou met toegang? Je kunt elkaar wel pingen dus alles tot Laag 3 is in orde. Wil je bij elkaar soms files sharen ed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, exact.

Er is bij beide computers een scherm te vinden getiteld 'Thuisnetwerk'.

Maar alhoewel beide gedeelde mappen kennen, is er aan de andere kant van de kabel dus geen spoor te bekennen van wat zich op dat netwerk bevindt, in het XP-geval staat dus de computer zélf niet eens vermeld.

Ook het invoeren van het pad tot aan die mappen levert geen succesvolle toegang op. Nou weet ik natuurlijk niet, of het daadwerkelijk aantreffen van 'Thuisnetwerk' verzekert dat er contact is???

Maar het invoeren van het IP-adres van de overkant levert dus wél redelijk rap vier pakketjes informatie op.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik kan het niet helemaal uit je startpost halen.. aangezien ik scheel wordt van al die leestekens :P Maar deel je wel bestanden/mappen/schijven op de beide pc's?
Beetje domme vraag natuurlijk, maar wie weet :)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik som snodig voor de structuur.
Maar goed sorry ik zal de uitroep- en vraagtekens skippen.

Antw.: Ja, ik ben begonnen met de C-schijven te delen (overzichtelijk, dacht ik).
.............Is misschien niet onbelangrijk (weet ik niet).

Ik kon het niet helemaal op mijn OS toepassen, maar er staat iets in de FAQ over het instellen van een wachtwoord. Ik heb er dusver géén toegang met wachtwoordbeperking, of voor specifieke gebruikers ingesteld ofzo.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel op beide computers een identieke account+password? Zeker op de ME bak is dat belangrijk om verbinding te maken met de XP pc.

Zitten beide pc's wel in de zelfde werkgroep ? Krijg je met een crosskabel tussen de twee pc's wel verbinding ? De Zyxel 650R31 begint bij mij pas dingen te verstoppen als ik er meer dan de maximale 4 pc's aan hang.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 01 februari 2004 @ 16:13:
Heb je wel op beide computers een identieke account+password? Zeker op de ME bak is dat belangrijk om verbinding te maken met de XP pc.

Zitten beide pc's wel in de zelfde werkgroep ? Krijg je met een crosskabel tussen de twee pc's wel verbinding ? De Zyxel 650R31 begint bij mij pas dingen te verstoppen als ik er meer dan de maximale 4 pc's aan hang.
Bedankt, nou deze soort info werkt ff beter dan die Zyxel 8)7 handleiding zeg.

-----------------------------------------------------------------------
-Nee, deze profielen had 'k nog niet aan gedacht. Maakt dat eigenlijk uit (immers C:\ helemáál gedeeld? Heb bij delen c-schijf geen gebruikers ingevuld, moeten ze bij sharen idg soms identiek zijn?) Wachtwoorden had ik trouwens niet.

Ik zal het eens precies 1:1 proberen, met wachtwoord. En mbv een crossed kabel verbinding tussen de netwerkkaarten een test doen.

-Ja, werkgroep is gelijk (althans gelijknamig).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wachtwoord/gebruikersnaam identiek is de gemakkelijkste oplossing. Of de gast-account aanzetten op de XP machine. Niet de veiligste manier maar het werkt waarschijnlijk wel.

Een hele schijf als C: delen met al je systeembestanden vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee. Dan kan iedereen (met FAT32 bestandssysteem zoiezo onder Windows ME) dus met alles knoeien en heel gemakkelijk bijvoorbeeld je Windows om zeep helpen. Je kan beter een map delen waarin alle bestanden staan die via het netwerk beschikbaar moeten zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer eens \\ip adres\share

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
anti-XP schreef op 02 februari 2004 @ 11:08:
probeer eens \\ip adres\share
Anti-XP:................Nee dat lukt niet helaas.
SanFranJake:......... Ja je hebt gelijk het zou onhandig zijn de systeembestanden kwijt te
............................raken of verschillende bestandsstructuren up te messen. Dawas niet
............................mijn plannetje vandaag ;)

>>> Met GELIJKVORMIGE GERBUIKERSPROFIELEN kom ik er ook niet uit (maar wél verder, dus, want je moet t kennelijk wel zo aanpakken)

Het moet een of andere andere instelling zijn ofzo, het meeste ben ik niet zo in ingevoerd, trouwens

------------------------------------------------------
nieuw voor mij:
Het prompt-commando 'NSLOOKUP' geeft een onbevredigende reactie (te weten non-existent domain). Voor mij nog niet helemaal een oplossing, maar wellicht een eye-opener

relevant hiervoor?
Mijn DNS staat trouwens op de IP van router, net als de standaard gateway
Mijn abonnement is van Tiscali, ik heb even op hun site zitten kijken naar misschien 'betere' DNS-waarden (?), maar wellicht kan ik dit juist in de handleiding van mijn router zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 23:33 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ok, installeer ander 2000 of XP op die me bak, want me zuigt nog meer dan XP

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar XP héb ik helemaal niet dubbel, noch de benodigde pesos. En bovendien wil ik best graag weten hoe het zit B)
Jouw voorkeur=> meer Linux begrijp ik, of ben je van 1 of andere oude stempel?
Pagina: 1