nieuw future modem kan internet niet delen

Pagina: 1
Acties:

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Als Slownera je belt dat ze je modem komen ruilen, zeg dan dat je het komende jaar niet thuis bent, want je interne netwerk wordt op de een of andere manier gemold. :(
Zenith eraan : alles ok
Future eraan : hele netwerk foetsie
(kan niet eens meer intern pingen)
Alles al geprobeerd.. niets helpt.
Tenzij hier iemand nog een briljante ingeving heeft ?

loading...

Verwijderd

Hoe kan een kabelmodem die niet fysiek in je computer zit en ook geen drivers gebruikt je windows zo om zeep helpen dat je geen netwerk meer kunt gebruiken.

Als je de kabelmodem loskoppelt werkt het dan wel??

Verwijderd

ja, dat lijk mij ook een beetje gek. Of heb je het ovre de netwerkkaart van internet? Dan kan het een bronprobleempje zijn. ff van slotje wisselen en hij werkt weer...

Tweakers is the best

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
i.d.d. vaag.
Maar bij ons zal het wel anders weerken ofzo.
@home heeft com21 kabelmodems die je op je netwerk kaart aan sluit.
Geen drivers ofzo (alleen van je netwerk kaart)... gewoon lekker makkelijk.

Verwijderd

Trek de kabel van de kabelmodem naar je netwerk kaart er eens uit. Probeeer het dan nog eens.

Werkt het dan niet dan is het of hardware of software. Het lijk mij sterk dat software een netwerk over hoop haalt. Misschien kun je tussen de pc's IPX draaien i.p.v. IP om te testen?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

ik heb sonera met Com21 en no problemo. Maar dat helpt jou niet.

Je moet eens ff checken of het wel de modem is. Als het een extern modem is die via een UTP op je compu zit aangesloten KAN het niet. (Volgens mij kan het sowieso niet, maar dat kan aan mij liggen :? )

• LoekD
Ik dacht inderdaad ook.. effe kijken of m'n netwerk kaartjes stuk zijn.. da's niet het geval. Zonder modem doet het het gewoon !!
Ernstig probleem dit.
:(

loading...

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 22:40 schreef LoekD het volgende:
Ik dacht inderdaad ook.. effe kijken of m'n netwerk kaartjes stuk zijn.. da's niet het geval. Zonder modem doet het het gewoon !!
Ernstig probleem dit.
:(
Is die kabelmodem intern of extern????

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan het door het detecteren van het internet niet een dhcp problem zijn ?

• LoekD
Kabelmodem is extern, zit aan m'n pc vast via een compaq netwerkkaartje.

DHCP kan het niet zijn, want ik heb 2 vaste IP's beneden, en geen wins.

Andere protocollen weigeren ook dienst.
En het allermooiste is nog wel.. als ik ermee ga experimenteren, krijg ik meteen een uur geen ip meer van asonera. :( :(

loading...

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik bedoel ook de dhcp van de isp

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

zelfde subnet? ik weet het het mag niet uitmaken maar hier gaat het ook mis als ik hetzelfde subnet als sonera gebruik.

(overigens niet meer gebruik nu linux)

Click hier niet

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

QuasaR

One ring to rule them all

Ik heb een kabel-modem van @home die op mn eigen netwerk-kaart is aangesloten, toen ik mn 2e netwerk-kaart erbij in zette reageerde mn interne netwerk ook niet. Zoals ik het op dit moment zie, ligt het aan windows 98. Ik heb er zelf nu een linux-bak met transparante firewall tussen zitten, die werkt perfect, kan mn internet bereiken en mn interne netwerk

Daddy of 3 :)

• LoekD
'k heb ook een ander subnet ingevoerd.. maakt toch verder niet uit wat je invult als het maar gelijk is op server en client ??

ik zal maar es een unix installeren..

loading...

Verwijderd

Wat is het verschil tussen het future modem en het ELSA modem? zijn dit dezelfde?
Want ik wou dus ook een netwerkje aan me verbinding gaan hangen, maar als dat niet kan met het future modem dan is dat knap klote(zoveelste streek van slownera). heeft iemand een linkje van de fabrikant van dat dingetje. trouwens hoe zit het met die geknepen verbinding, heb je iets aan DAP om erover heen te komen zin er tweaks enz.
Pagina: 1