Toon posts:

Raar probleem met alle speakers in huis

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rare topic titel, maar ook een erg vaag en raar probleem.
Al ongeveer een 3 jaar hebben wij, op alle speakers in huis, een soort inteferentie, en niet in een soort van ruis, maar geluid.
Alle speakers, en het probleem wordt steeds erger, laten turkse/griekse/weet ik wat voor taal radio/tv-zenders horen.
Nu was dit 3 jaar geleden niet zo'n probleem, want dan zette je het geluid gewoon harder, en hoorde je dat geluid niet meer, maar dat helpt nu niet meer omdat het het andere geluid overstemt, echt heel vervelend.
Er zijn wel eens mensen geweest om te kijken of hier een illigale zender in de buurt zit maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Wel blijkt dat er een enorme radio verkeer in en rond ons huis is, en dat alles verstoord wordt.
Access points van het netwerk hebben amper ontvangst, we hebben een draadloze telefoon waar we geregeld babyfoons door horen terwijl het echt een digitale dect telefoon is, en ik had toen ik nog een beugel had dat ik ook geregeld daar geluid door ontving rechtstreeks naar mijn oren, echt heel vervelend.
Als ik het zou mogen omschrijven zou ik het radiogolf-vervuiling noemen.
Nu is sinds dat er geen babies meer in de buurt zijn, godzijdank, geen probleem met de telefoon meer, maar die speakers zijn echt heel vervelend.
Het gebeurd bij de volgende speakers zo ver ik weet:

Mijn PC speakers, Creative 5700,
PC ouders, trust speakertjes,
PC broertje, trust speakertjes,
Panasonic tv,
philips tv,
draadloze koptelefoon sony 2x,
hifi stereo (onkio dacht ik)
weerstation, werkt gewoonweg niet of geeft absurde waardes aan terwijl hij het op de camping altijd gedaan heeft, en toen we hem mee terug namen het weer deed.

zover worden alleen onze gsm's niet gestoord maar zelfs die hebben niet een vol bereik.
Wie o wie heeft ooit van dit soort problemen gehoord en zou deze kunnen verklaren, en weet er een oplossing voor?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Gezien de aard van de verstoringen, denk ik dat er geen oplossing is afgezien van verhuizen.

Hoe wil jij in vredesnaam de ether in en om jouw/jullie huis opschonen? Dat kan gewoon niet, of jij moet een vreselijke behoefte voelen om alles in lood in te pakken. :P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik snap er gewoonweg niks van.
De buren hebben er trouwens ook allemaal last van.
De gemeente heeft dus destijds iemand gestuurd om te controleren op een illigale radio-zender, en die is er dus niet.
Het is wel opvallend dat het sinds een maand wel heel erg geworden is.
En wat ik hoor lijkt echt Turks te zijn, hoewel er in de omliggende 300 ofzo meter echt geen turkse mensen wonen, dus waar dan dat Turks vandaan komt?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik zou zelf of heel snel verhuizen, of een kooi van Faraday om mijn huis heen bouwen.

If you choose to criticise you choose your enemies

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-08 13:21

BLN

Damn das freaky. Misschien is niets in huis geaard ofzow. Ik weet nog wel dat er in een jeugdhuis hier in de buurt een buitenlandse radio zender op je gitaarversterker te horen was en daar hadden ze geen aarding. Ik vind t zowieso raar dat onkio apparatuur gevoelig is voor die soort radiogolf vervuiling.

Edit:
Haha jah leuk ff een kooitje om je huis heen bouwen, denkt iedereen dat je een of andere rare sekte behuist :+ . Ik denk niet dat de gemeente t leuk vind!

[ Voor 22% gewijzigd door BLN op 01-02-2004 00:31 ]

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
Ter verduidelijking, alle apparatuur zit aan geaarde stopcontacten, bij de oplevering van dit huis hebben we als eerst overal aarde naar getrokken omdat ik met ongeaarde stopcontacten wat nare ervaringen heb.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer zo'n paranormaal typetje te laten rondkijken..

Misschien heb je last van 'aardstralen'.

Maar serieus, je kan last hebben van magnetische invloeden vanuit de aarde.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Duidelijk toch echt last van interferentie van zenders.
Een legale zender kan ook storen.
Vermeld eens waar je woont wellicht zijn er mensen die weten wat daar in de buurt zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:06:
Duidelijk toch echt last van interferentie van zenders.
Een legale zender kan ook storen.
Vermeld eens waar je woont wellicht zijn er mensen die weten wat daar in de buurt zit.
Ik woon in Veghel, buurt het ven/de bunders

Verwijderd

http://www.skylinertv.nl/

Begin eens te luisteren op 107.1
Kijk eens hoe deze binnen komt op je radio zonder antenne.
Wellicht staat de antenne van deze zender op je dak.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Weet je zeker dat je huis niet op een oude begraafplaats staat ofzo? :9 Klinkt echt freaky!

Koekie?

Verwijderd

Topicstarter
Op zich helder geluid, heel diep in de achtergrond hoor ik nog steeds storing, dan weer zacht, dan weer hard.
Dat is via de kabel dan.
Via een walkman hoor ik wel wat meer storing, en is het echt irritant.
Maar op ons huis hebben we geen antenne staan, we hebben geen antenne schotel, en de eerste antenne/schotel antenne is echt een 50 meter ofzo van ons verwijderd.
Eigenlijk zou ik eens een scanner moeten kopen en kijken wat de bron van het geluid nu is.

Verwijderd

"Via een walkman hoor ik wel wat meer storing, en is het echt irritant"

Dus met een walkman heb je ook die bijgeluiden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:36:
"Via een walkman hoor ik wel wat meer storing, en is het echt irritant"

Dus met een walkman heb je ook die bijgeluiden?
Jazeker, zowel via kabel als walkman, de walkman wel iets harder dan op de tv gemiddeld bijvoorbeeld, maar op de walkman is het constant, en niet al te erg.
Op de tv is het soms zacht, dus zeg maar achtergrond noise, wat je ook hebt met slechte kabels, en soms overstemt het echt het geluid, dit laatste heeft de walkman dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 01:39 ]

Verwijderd

Dus nu kan je gewoon je walkman gebruiken als uitpeil apparaat.
Als je dus uit huis loopt verdwijnt dan de storing?
Hoe dichter je bij de stoorbron komt hoe erger de bijgeluiden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:41:
Dus nu kan je gewoon je walkman gebruiken als uitpeil apparaat.
Als je dus uit huis loopt verdwijnt dan de storing?
Hoe dichter je bij de stoorbron komt hoe erger de bijgeluiden.
Ik ga ff de hond uitlaten, en dan vertel ik je tot hoe ver ik het geluid hoor, maar ik weet zeker dat dat een behoorlijke omtrek is aangezien een hoop mensen er last van hebben.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

breng eens in kaart tot hoever de storing reikt. Misschien kan je de bron na enig zoekwerk wel achterhalen.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07 17:57

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hehe suc6, btw ik woon in de buurt (Loosbroek).

Misschien een beetje overbodig, maar ik denk dat als je nou een Schotel verbinding zou hebben dat je dan geen storing meer zou moeten hebben...... :*)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Bigs
  • Niet online
Kijk eens bij Nozema of er misschien een zendmast bij je in de buurt is die die zender uitzend. Wij hadden hier een tijdje ID&T overal doorheen, die bleek uitgezonden te worden door de zender 300 meter hier vandaan en een beetje te hard te staan oid :? (tis nu gefixed)

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 01 februari 2004 @ 02:03:
Kijk eens bij Nozema of er misschien een zendmast bij je in de buurt is die die zender uitzend. Wij hadden hier een tijdje ID&T overal doorheen, die bleek uitgezonden te worden door de zender 300 meter hier vandaan en een beetje te hard te staan oid :? (tis nu gefixed)
Geen van die zendmasten staan hier in de buurt.
Overigens met mijn walkman ontvang ik gewone storing enzo, omdat die niet zuiver afgesteld stont, dus die werkt nu naar behoren, en is storingsvrij.
Maar het blijft in alle speakers zitten.
Ben nu met een programma genaamd Radiator aan het kijken of ik daarmee mijn radiokaart kan laten werken.
Ik weet daar een trucje mee, waardoor je hem als een soort van scanner gebruiken kan (vroeger ooit gedaan met isa radio kaartjes, erg leuk, politie ed, en kon je zo opnemen :))
Maar goed, als ik de frequentie achterhaalt krijg weten jullie misschien wat er loopt te storen.

Verwijderd

Misschien kan het gebruik van 'afgeschermde kabels' je probleem oplossen. Ik had ooit hetzelfde probleem met hilversum 3 op de telefoonlijn. Na montage van deze afgeschermde kabels was er weer stilte op de lijn.

Verwijderd

ik kan je aanraden contact op te nemen met het agentschap telecom
(voorheen radiocontrole dienst)

dit is duidelijk een storing van hoogfrequente aard.

tel nr is: (050) 587 74 44 werkdagen 8:00 - 17:00

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 03:02:
ik kan je aanraden contact op te nemen met het agentschap telecom
(voorheen radiocontrole dienst)

dit is duidelijk een storing van hoogfrequente aard.

tel nr is: (050) 587 74 44 werkdagen 8:00 - 17:00
Ga ik maandag maar eens doen dan.
Inmiddels heb ik wel het programma gevonden om mijn isa kaarten als scanner te gebruiken maar blijkt het alleen onder windows 95/98 te werken 8)7
Maar goed, ik laat wel weten wat hun maandag laten weten :)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Hoewel het de oorzaak niet oplost, kun je proberen om alle leidingen van en naar een apparaat in een ferrietringetje of staafje te wikkelen. Op beeldschermkabels vindt je meestal ook een verdikking waar een ring of staafje in zit en (oudere) kabeltjes voor het aansluiten van je CD op de geluidskaart willen ook wel eens zo'n kraaltje hebben.
De bedoeling daarvan is het vormen van een spoel die hoge (radio) frequenties dempt.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 03:53:
[...]

Ga ik maandag maar eens doen dan.
Inmiddels heb ik wel het programma gevonden om mijn isa kaarten als scanner te gebruiken maar blijkt het alleen onder windows 95/98 te werken 8)7
Maar goed, ik laat wel weten wat hun maandag laten weten :)
Dat kan je onder windows XP (ik ga er even vanuit dat je dat hebt) laten emuleren.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Topicstarter
Jojk schreef op 01 februari 2004 @ 13:40:
[...]

Dat kan je onder windows XP (ik ga er even vanuit dat je dat hebt) laten emuleren.
En je kunt dus nooit ergens van uit gaan want ik verafschuw xp en werk lekker met win2k :P

Maar op de tv zitten de speakers ingebouwd en kan ik nooit een ferriet ring plaatsen...

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 13:46:
Maar op de tv zitten de speakers ingebouwd en kan ik nooit een ferriet ring plaatsen...
We moeten er van uit gaan dat de TV zelf redelijk is afgeschermd tegen HF straling, dus intern hoef je volgens de normen niets te doen. Wel kun je alle kabels (netsnoer, SCART, video) tegen HF afschermen.
Alle kabels en kabeltjes werken als een 'antenne' die de HF straling 'binnen' kunenn brengen, daarom op alle kabels zo'n ring schuiven, zo dicht mogelijk bij het apparaat.
Als je nog steeds ontvangst hebt als je alle kabels er af haalt dan zul je inderdaad de RCD moeten bellen omdat je dan te veel HF straling in de buurt hebt. Soms valt daar niets anders aan te doen doen verhuizen trouwens ....
In de buurt van de wereldomroep antennes in de Flevopolder wonen bijvoorbeeld ook mensen in een straal van vijf km die veel last hebben van wat jij ervaart.
Kun je misschien in contact komen met een radio amateur in de buurt die tips kan geven en hier en daar kan meten hoeveel HF er in de buurt rondhangt?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:15:
Ik heb een rare topic titel, maar ook een erg vaag en raar probleem.
Al ongeveer een 3 jaar hebben wij, op alle speakers in huis, een soort inteferentie,

En ik had toen ik nog een beugel had dat ik ook geregeld daar geluid door ontving rechtstreeks naar mijn oren, echt heel vervelend.
Geluid rechtsreekst naar je OREN>>? Heb je een soort bluetooth module in je beugel zitten?

Hou alsjeblieft je verhaal concreet want je spreek op meerdere punten jezelf tegen, en neemt geen acties op serieuze suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
DeBolle schreef op 01 februari 2004 @ 14:04:
[...]

Kun je misschien in contact komen met een radio amateur in de buurt die tips kan geven en hier en daar kan meten hoeveel HF er in de buurt rondhangt?
Dat kan ik wel ja, denk ik, zal er maandag eens naar informeren.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

dat kan onder 2000 ook, als je de wndows 2000 powertools o.i.d. installeert

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 14:17:
[...]

Geluid rechtsreekst naar je OREN>>? Heb je een soort bluetooth module in je beugel zitten?

Hou alsjeblieft je verhaal concreet want je spreek op meerdere punten jezelf tegen, en neemt geen acties op serieuze suggesties.
Meerdere mensen hadden hier destijds last van, maar ook mensen met kronen enzo hooorde ik van mijn ouders.
Dat kan wel degelijk want ik heb hier meer verhalen over gehoord, het is een uiterst zeldzaam verschijnsel wat voor kan komen hoor...

• Oet
  • Laatst online: 13-07 17:57

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Voila:

"regsvr32 c:\winnt\apppatch\slayerui.dll"

Voer de bovenstaande regel even uit in Start->Uitvoeren en je kunt bij alle snelkoppelingen in een apart nieuw tabje compatibiliteit instellen :D

Gebruik ik ook en werkt fantasties :D

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Viperdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 22:21
Zeg Spierings, wanneer ga je mn geld terugstorten?
Duurt alweer een paar maanden.

• Grrrrrene
  • Niet online
Moet je daarvoor nou dit topic omhoog schoppen? :D

ispierings: Dat beugelverhaal had ik al 's van gehoord, kun je niet je speakerkabels voorzien van een mantel, of gewoon direct goed afgeschermde kabels gebruiken, dat zou toch moeten helpen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Viperdesign schreef op 03 februari 2004 @ 10:26:
Zeg Spierings, wanneer ga je mn geld terugstorten?
Duurt alweer een paar maanden.
Daar gaan/mogen we het op GoT niet over hebben, stuur je me maar een mailtje over, weet je best.
Grrrrrene schreef op 03 februari 2004 @ 10:34:
Moet je daarvoor nou dit topic omhoog schoppen? :D

ispierings: Dat beugelverhaal had ik al 's van gehoord, kun je niet je speakerkabels voorzien van een mantel, of gewoon direct goed afgeschermde kabels gebruiken, dat zou toch moeten helpen?
Probleem is dat de speakers van de tv bijvoorbeeld ingebouwd zitten.
En voor de andere apparatuur heb ik bijna overal vergulde afgeschermde kabels liggen.

Maar de gemeente heeft aan het stroomnet gewerkt hier, met gevolg dat we 1,5 uur geen stroom hadden, en het lijkt tot nu toe weg te zijn? *klop*klop*

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb dit dus ook gehad, het leek soms wel een grieks/turks vliegveld ofsow?

dit was op een P2 233 en gare speakertjes.

waren periodes dat je er last van had, nu nbergens meer last van though

Heeft ook een computer!

• voodooless
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Wel spannend als je in zo'n HF "hotspot" woont ;). Maar er moet toch een logische verklaring voor zijn. Woon je soms in de buurt van hoogspanningsmasten, GSM antennes o.i.d. En die gasten die metingen hebben verricht? Wat was precies hun conclusie :? Lijkt me toch dat als ze niets zouden vinden, dat er dan nog een vervolgonderzoek komt (natuurlijk geen geld voor). Denk ook niet dat dit soort straling bevorderlijk is voor de gezondheid. Als zelfs speakers e.d geluid gaan geven kun je je wel voorstellen hoeveel electromagnetisch vermogen er door de lucht gejaagd wordt.

Ik denk dat dit toch echt een serieur probleem is en dat je er toch echt een oplossing voor moet zoeken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Viperdesign
  • Laatst online: 15-06 22:21
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:40:
Daar gaan/mogen we het op GoT niet over hebben, stuur je me maar een mailtje over, weet je best.
Daar reageer je totaal niet op en dat weet je ook wel.
Maar als je het echt zo graag wil oplossen dan mag je me mailen. Zie profiel.

Verwijderd

Topicstarter
Ff kleine update.

Inmiddels is het probleem verholpen door de gemeente, en we hebben nergens meer last van.
Maar ik heb er nu niets over in de plaatselijke krant of teletekst kunnen lezen dus ik was eigenlijk benieuwd of iemand met vrijwel uitsluiting kan zeggen wat het was?
Wat ik persoonlijk heb gemerkt is dat mijn UPS de laatste tijd veel minder piekspanningen filterd, ik weet niet in hoeverre dat er iets mee te maken heeft, maar het kan handig zijn...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het kan zijn dat er een 27MC set je storingen verstoort heeft of een illegale zender, jhe weet maar nooit, dat van je beugel wil ik wel geloven alle metale voorwerpen kunnen als antenne gebruikt worden en als de zend sterkte maar hoog genoeg is dan kan je dat verwachten.

Meh ...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

dat komt mij heel bekend voor heb hier exact het zelfde probleem lijkt net of ze met bakkies of andere zendapparatuur bezig zijn.

moet zeggen dat het niet constant is maar wel vaak dan hoor ik soort buitenlands (idd lijkt op turks of iets dergelijks) gebrabbel over mijn pc speakers.

woon zelf in tiel en ik gebruik normale standaard speakers voor mijn pc

verdere storingen zijn mij nog niet opgevallen zoals radio/tv maar mijn speakers op de pc vangen wel dit soort signalen op

met koptelefoon op heb ik geen last

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1