CDex MP3 extracten. Advies?

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoi mensen, ik gebruik het programma CDex om mij albums te rippen, zodat ik met de MP3 bestanden een enorme album CD te maken. Ik gebruik ze voor een CD Mp3 speler, dus geen HDD of Flash MP3 speler.

Nu heb ik op mn MP3 speler last van corrupt geluid. Niet dat de hele stroom naar de hel is.... maar sommige toontjes in de muziek "nemen corrupte tonen mee". Alsof er iemand aan het kokhalzen is. Dit doet hij bij bepaalde tonen, maar het is moeilijk te voorspellen wanneer het gaat gebeuren zo'n corrupte toon.

Hoe ga ik dit tegen?
Quality omhoog gooien? Bitrate omhoog? VBR opties aanzetten? "Paranoia" zooi aanzetten?

Kan natuurlijk ook aan de MP3 speler zelf liggen.. maar ja, soms zijn er deuntjes die perfect worden afgespeeld, en sommige die corrupte tonen hebben. En laat nou juist de nummers die ik extra leuk vind een beetje corrupt zijn. o_O

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
kan je de mp3s die corrupt zijn terugcopieren naar de pc en dan beluisteren. Wanneer het dan weg is zit 'm het dus iets in de speler.

anders moet je misschien een kort 10seconden voorbeeldje posten, dan weten we of het compressie artifacten zijn of dat er wat anders mis is.

Human Bobby

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje Cdex gebruikt om te rippen, maar soms was het geluid inderdaad corrupt. Af en toe hoorde ik muziek en geen zang meer :?

Ik ben overgestapt naar EAC met de Lame-encoder.
Geen problemen meer :)

• HuggyB
Nou, ik hoor het alleen op mijn MP3 speler. Op de PC is het niet te vinden... als in ik hoor geen zooi er door heen. :)

Stomme is, ik heb ook MP3's van het internet afgehaald, en als ik die afspeel hoor ik geen corruptie. Die mensen hebben blijkbaar beter geripped.

• HuggyB
Bedankt Compeutje, EAC is echt een pracht programma.
Ik heb nu 6 albums op 1 CD en zonder corruptie. Prachtig gewoon :)

Het rippen duurt nu alleen 2 keer zolang, en is er erg veel rekenkracht voor nodig. Maar who cares. Je krijgt er de beste kwaliteit voor terug!