Toon posts:

moet fan aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik ben de trotse bezitter van een Coolermaster Aerogate 2.
ik wil nu al mijn fans op de aerogate aansluiten,.dit is verder geen probleem,
alleen als ik hem aanzet dat valt hy naar een paar sec. uit,
ik weet dat dit een beveiliging is van het mobo maar hoe zet je dit uit?
ik heb dus GEEN fans op het mobo aangesloten.
ik heb al een mailtje gestuurd naar Leadtek,maar geen reactie.{3weken}
dus nu vraag ik jullie!?
{het mobo moet dus een toeren bedag weten om te booten volgens m}

myn systeem.

AMD AthlonXP 2400@2250mhz{1.8V}
leadtek k7ncr18d pro{Nofrce 2}
ATI Radeon 9500@9700
Qtec 550W
WD 80gigjes 8mb cache
7 fans
2fancontrolers
lcd
fikker
cd-speler

ik hoop dat jullie my kunnen helpen!? _/-\o_ _/-\o_

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
IK heb een Zalman FanController en daar zitten y kabels bij de voeding gaat naar je fan en er gaat een speed kabel naar je bord.

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 01 februari 2004 @ 00:07:
IK heb een Zalman FanController en daar zitten y kabels bij de voeding gaat naar je fan en er gaat een speed kabel naar je bord.
die zitten er by my niet by :'(

EDIT:
my voltlijnen en temps zijn goed.{43 graden idle 50 stress}

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 00:09 . Reden: verduidelijking ]

Verwijderd

Waarschijnlijk kan je ergens in je bios uitzetten dat die gewoon moet doorstarten bij falende cpu fan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:16:
Waarschijnlijk kan je ergens in je bios uitzetten dat die gewoon moet doorstarten bij falende cpu fan.
nee dat dacht ik eerst ook maar dat is geen mogelijkheid,.althans niet onder een 'fan' optie of een naam met fan erin :P

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
Misschien halt on all errors veranderen naar halt on none ofzo? 'K weet niet of die beveiliging daar ook inzit, maar't is misschien een poging waard...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 20:55

jotheman

Was like that when I got here!

Ff op dat connectortje (die 3 pins) 't pinnetje waar normaal de rpm-meting op komt ('t gele draadje) doorverbinden met 't pinnetje waar aarde op zit ('t zwarte draadje). Dan denkt ie dat er een fan op zit. Gebeurt voor de rest nix van kortsluiting o.i.d. zorg wel dat je de goede pinnetjes hebt! Suc6 :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:19:
[...]

nee dat dacht ik eerst ook maar dat is geen mogelijkheid,.althans niet onder een 'fan' optie of een naam met fan erin :P
Meestal staat het ergens bij hardwaremonitoring in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:43:
[...]

Meestal staat het ergens bij hardwaremonitoring in je bios.
nee staat er niet by,.je kan er alleen het aantal graden instellen waarby het mobo uitvalt,..ik heb hieral alles naar gecheckt maar zonder resultaat.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

Exigence

dnkroz

Je pakt dus een oude fan. Knipt de draden af. Haalt alle pinnen uit het stekkertje, zodat je alleen nog een kaal stekkertje over hebt.
Daarna haal je van een van de fans die op de Aerogate aangesloten zit het gele (RPM) draadje uit de stekker, door het pinnetje eruit te drukken. Daarna druk je die pin in het kale stekkertje van je oude fan. En klaar is kees. Je hebt dan een fan met 2 stekkertjes, één voor de stroomtoevoer, en één voor de RPM meting.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oplosing al gevonden,.
ik was net mijn rommeldoos aanhet opruimen en kwam ene verloop stukje tegen van 3pin naar 3 pin alleen dan met losse rpm cable dus die heb ik erop gezet en dan kan ik gewoon de rpm op het mobo zien en niet op de aerogate maar das nie zo belangrijk, echter was het wel zo dat ik perongeluk een temp sensor door een draaiende fan heb heengejaagd, :'( :'(
kun jedeze nog ergens bestellen?,..hij zegt dat hij off staat 8)7
maar erg veel schade zie ik er niet aan.
de aerogate 2 was net een dag oud,.mar kan hem niet terug brengen,.want er is wel schade, niet veel maar wel wat.
Thx voor de reply's.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 13:43:
ik heb de oplosing al gevonden,.
ik was net mijn rommeldoos aanhet opruimen en kwam ene verloop stukje tegen van 3pin naar 3 pin alleen dan met losse rpm cable dus die heb ik erop gezet en dan kan ik gewoon de rpm op het mobo zien en niet op de aerogate maar das nie zo belangrijk, echter was het wel zo dat ik perongeluk een temp sensor door een draaiende fan heb heengejaagd, :'( :'(
kun jedeze nog ergens bestellen?,..hij zegt dat hij off staat 8)7
maar erg veel schade zie ik er niet aan.
de aerogate 2 was net een dag oud,.mar kan hem niet terug brengen,.want er is wel schade, niet veel maar wel wat.
Thx voor de reply's.
Ga gewoon naar de winkel waar je hem vandaan hebt, of mail een shop die hem levert.
Simpel toch. :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een bios update gedaan,.{ging niet zonder slag en stoot}
maar het is gelukt. ik kan nu de Fan-beveiliging uitzetten.

bedankt voor de tips B)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

TGEN

Hmmmx_

Nog een tip: je mag best 'mijn' typen, er is namelijk een redelijk verschil tussen de 'y' en 'ij'. Verder, het helpt ook als je je topic een wat minder saaie opsomming maakt, maak er een netjes verhaal van... Een nieuwe zin hoeft ook niet op een nieuwe regel, en je hoeft niet opeenvolgende zinnen telkens opnieuw met 'ik <werkwoord>' te beginnen: je kan ze gewoon combineren volgens de regels van de Nederlandse grammatica.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Exigence

Exigence

dnkroz

Om daar nou een topic voor omhoog te schoppen :/

Verwijderd

TGEN schreef op 09 februari 2004 @ 21:09:
Nog een tip: je mag best 'mijn' typen, er is namelijk een redelijk verschil tussen de 'y' en 'ij'. Verder, het helpt ook als je je topic een wat minder saaie opsomming maakt, maak er een netjes verhaal van... Een nieuwe zin hoeft ook niet op een nieuwe regel, en je hoeft niet opeenvolgende zinnen telkens opnieuw met 'ik <werkwoord>' te beginnen: je kan ze gewoon combineren volgens de regels van de Nederlandse grammatica.
Heel die reeks kan in 1 woord: interpunctie >:)
Pagina: 1