Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Shop Survey] Andere afkorting

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Beste mensen :)

Ik loop nu al een tijdje rond op GoT en t.net. Ik heb het er erg naar mijn zin :) Er is alleen 1 ding dat mij soms aan het denken zet: de afkorting voor de ShopSurvey. Deze heeft bij mij een hele nare bijsmaak. En ik kan me voorstellen dat dit bij meerdere mensen zo is :)

Is het niet tijd voor een naamsverandering?

Mogelijke afkortingen:
SHS
SHSU
SSY

Misschien vinden jullie mij een zeikerd, maar ik wilde dit toch even aan het licht brengen :)

Graag jullie mening hierover :)

NB: Ik ben 18 en heb deze tijden niet zelf meegemaakt ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Harm
  • Niet online
Tot enkele minuten geleden had ik hier niet echt bij nagedacht, maar om eerlijk te zijn zie ik hier ook wel wat in. De afkorting SHS spreekt me dan het meeste aan eigenlijk :) .

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Harm schreef op 31 januari 2004 @ 23:30:
Tot enkele minuten geleden had ik hier niet echt bij nagedacht, maar om eerlijk te zijn zie ik hier ook wel wat in. De afkorting SHS spreekt me dan het meeste aan eigenlijk :) .
SHS lijkt me ook de mooiste :)
SHSU is een mond vol en tikt niet lekker, SHS wel :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 07:30

Steve

Krokodil \o/

Om eerlijk te zijn denk ik wel eens hetzelfde. De gruwelijke zaken die gebeurd zijn, zijn intussen al zo'n 60 jaar geleden gebeurd, maar het moet natuurlijk niet vergeten worden. Aan de andere kant heb ik nog niet echt topics hierover zien langskomen, dus de vraag is of er wel veel mensen zijn bij wie 't zo'n nasmaak nalaat.

Maar als er een vervangende term komt, dan lijken SHS en SSY me ook het beste :).

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Software Algemeen dan?
SA is daarvan de afkorting.
Dat stond bij de duitsers toen voor de Sturm Abteilung..

En de meeste mensen hier weten niet eens waar SS voor staat denk ik. Ik begrijp best dat mensen ergens aanstoot aan zouden kunnen nemen, maar je moet ergens een grens leggen met wat je verandert om mensen niet te kwetsen. Er zijn bijv. ook mensen die het niets vinden dat T.net en GoT "open" zijn @ zondag. Maar toch zijn T.net en GoT dan up :)

//Wat ik dus probeer te zeggen > Het ligt ver in het verleden, je kan niet overal rekening mee houden en iedereen zal heus wel begrijpen dat niet voor die naam/afkorting gekozen is omdat de crew vindt dat de leden van de SS van die lieverdjes waren :)

[ Voor 25% gewijzigd door Okyah op 31-01-2004 23:45 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik denk dat dit een beetje mierenneukerig is, puur practisch gezien. Er zijn zoveel zaken/bedrijven/onderdelen/onderwerpen/wat dan ook die tegenwoordig afgekort SS heten, waar niemand last van heeft of het associeert met de organisatie van het toenmalige Duitsland. Net zoals Harm hierboven post: nog niet bij nagedacht, oftewel, die associatie is er nooit geweest.

Waarschijnlijk zal geen enkele bezoeker van GoT de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt, en zelf (op GoT of op de Frontpage) een afkorting als SS daarom ook niet als naar ervaren :) Nogmaals, dit lijkt me een beetje mierenneuken/overdreven, aangezien de Shop Survey al een hele tijd afgekort SS heet en er niemand over is gevallen ;)

Lijkt me dan ook logisch om niet angstvallig zoiets te gaan hernoemen, want een afkorting als SS moet juist niet angstvallig ontweken worden, anders zou men over 100 jaar nog de associatie doen.

LinkedIn
Instagram

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
@ Okyah: SA is idd een ander voorbeeld daarvan :) Maar die heeft bij mij een veel minder bijsmaak.

@ ReemF: Om dingen te kunnen verwerken moet er idd niet 'eng' of 'raar' over gedaan worden, want dan blijft men de accosiatie erbij houden :) Maar het valt mij al een hele tijd op en ik wilde graag weten wat de anderen hier nu van vinden :)

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 07:19
Toen ik voor het eerst naar de afkorting keek had ik er ook zo mijn bedenkingen bij, maar inmiddels kan ik mij er absoluut niet meer aan storen.
Ik snap heel goed dat je er andere gedachtes bij kunt hebben, maar laten we wel wezen: de afkorting van Shop Survey ìs SS.
Dat er in het verleden ook een ander gebruik voor de afkorting is geweest, en dat er mensen zijn die aan diezelfde afkorting een nare nasmaak hebben overgehouden doet niets af aan het feit dat wij als computersite helemaal niets te maken hebben met de Schutzstaffe en je ons er dus ook niet mee hoeft te verwarren.
Bovendien, waren de heren van de oorspronkelijke SS ook gewoon mensen en hoef je het onderwerp helemaal niet onbespreekbaar te houden.

Ohja, de afkorting ss (met kleine letters) is al bezet door de stoomschepen ;)

\\
En de meeste mensen hier weten niet eens waar SS voor staat denk ik.
\\ Ikke ook maar perongeluk overigens :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Randal Peelen op 31-01-2004 23:55 ]

http://twitter.com/randalpeelen

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hoezo naamsverandering? Volgens mij wordt de afkorting SS in geen enkele FAQ of andere "officiële" tekst gebruikt, dus dan valt er ook weinig te veranderen. Het is trouwens heel logisch dat mensen Shop Survey tot SS afkorten, dus ze op gaan dringen om SHS of iets dergelijks te gebruiken omdat er tig jaar geleden een paar Duitsers waren die ook tot SS werden afgekort is imo nogal bekrompen. De oorlog moet niet vergeten worden blabla jadajada, maar dat bereik je niet door in het dagelijks leven krampachtig alles wat er ook maar in de verte op lijkt te verbannen.

[ Voor 57% gewijzigd door Wouter Tinus op 01-02-2004 00:53 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 07:30

Steve

Krokodil \o/

Semi-officieel: [rml][ SS] Meldingen - deel 2[/rml]

En ik denk dat Atlas niet echt een actieve naamsverandering bedoelt, wel een passieve. Dus dat men gewoonte aanneemt om ShopSurvey vanaf nu anders af te korten :).

Verder ben ik het wel met * Steve eens, die oorlog is intussen al 60 jaar geleden. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat het bij sommigen een rare bijsmaak laat.

[ Voor 27% gewijzigd door Steve op 01-02-2004 00:55 ]

• Harm
  • Niet online
Jupiler schreef op 01 februari 2004 @ 00:53:
Semi-officieel: [rml][ SS] Meldingen - deel 2[/rml]

En ik denk dat Atlas niet echt een actieve naamsverandering bedoelt, wel een passieve. Dus dat men gewoonte aanneemt om ShopSurvey vanaf nu anders af te korten :).
Inderdaad, dat laatste is inderdaad de insteek geweest. Dat topic heb ik overigens voorzien van een naamsverandering :P .

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het allemaal nogal overdreven hoor. Mensen korten Microsoft ook af tot MS. Je hoort nooit iemand met multiple sclerose klagen over de nare associatie. Als je alle mogelijke gevoeligheden wilt ontzien kan je in feite niets meer.
Pagina: 1