Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
SHS lijkt me ook de mooisteHarm schreef op 31 januari 2004 @ 23:30:
Tot enkele minuten geleden had ik hier niet echt bij nagedacht, maar om eerlijk te zijn zie ik hier ook wel wat in. De afkorting SHS spreekt me dan het meeste aan eigenlijk.
SHSU is een mond vol en tikt niet lekker, SHS wel
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Maar als er een vervangende term komt, dan lijken SHS en SSY me ook het beste
SA is daarvan de afkorting.
Dat stond bij de duitsers toen voor de Sturm Abteilung..
En de meeste mensen hier weten niet eens waar SS voor staat denk ik. Ik begrijp best dat mensen ergens aanstoot aan zouden kunnen nemen, maar je moet ergens een grens leggen met wat je verandert om mensen niet te kwetsen. Er zijn bijv. ook mensen die het niets vinden dat T.net en GoT "open" zijn @ zondag. Maar toch zijn T.net en GoT dan up
//Wat ik dus probeer te zeggen > Het ligt ver in het verleden, je kan niet overal rekening mee houden en iedereen zal heus wel begrijpen dat niet voor die naam/afkorting gekozen is omdat de crew vindt dat de leden van de SS van die lieverdjes waren
[ Voor 25% gewijzigd door Okyah op 31-01-2004 23:45 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Waarschijnlijk zal geen enkele bezoeker van GoT de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt, en zelf (op GoT of op de Frontpage) een afkorting als SS daarom ook niet als naar ervaren
Lijkt me dan ook logisch om niet angstvallig zoiets te gaan hernoemen, want een afkorting als SS moet juist niet angstvallig ontweken worden, anders zou men over 100 jaar nog de associatie doen.
@ ReemF: Om dingen te kunnen verwerken moet er idd niet 'eng' of 'raar' over gedaan worden, want dan blijft men de accosiatie erbij houden
Ik snap heel goed dat je er andere gedachtes bij kunt hebben, maar laten we wel wezen: de afkorting van Shop Survey ìs SS.
Dat er in het verleden ook een ander gebruik voor de afkorting is geweest, en dat er mensen zijn die aan diezelfde afkorting een nare nasmaak hebben overgehouden doet niets af aan het feit dat wij als computersite helemaal niets te maken hebben met de Schutzstaffe en je ons er dus ook niet mee hoeft te verwarren.
Bovendien, waren de heren van de oorspronkelijke SS ook gewoon mensen en hoef je het onderwerp helemaal niet onbespreekbaar te houden.
Ohja, de afkorting ss (met kleine letters) is al bezet door de stoomschepen
\\
\\ Ikke ook maar perongeluk overigensEn de meeste mensen hier weten niet eens waar SS voor staat denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Randal Peelen op 31-01-2004 23:55 ]
[ Voor 57% gewijzigd door Wouter Tinus op 01-02-2004 00:53 ]
Professioneel Hyves-weigeraar
En ik denk dat Atlas niet echt een actieve naamsverandering bedoelt, wel een passieve. Dus dat men gewoonte aanneemt om ShopSurvey vanaf nu anders af te korten
Verder ben ik het wel met * Steve eens, die oorlog is intussen al 60 jaar geleden. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat het bij sommigen een rare bijsmaak laat.
[ Voor 27% gewijzigd door Steve op 01-02-2004 00:55 ]
Inderdaad, dat laatste is inderdaad de insteek geweest. Dat topic heb ik overigens voorzien van een naamsveranderingJupiler schreef op 01 februari 2004 @ 00:53:
Semi-officieel: [rml][ SS] Meldingen - deel 2[/rml]
En ik denk dat Atlas niet echt een actieve naamsverandering bedoelt, wel een passieve. Dus dat men gewoonte aanneemt om ShopSurvey vanaf nu anders af te korten.