Toon posts:

processor kapot na aansluiten floppy drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een floppy drive aangesloten op een reeds draaiende pc en nu start de pc niet meer op. Het kan toch niet zo zijn dat ie kortsluiting hebt gemaakt. Voorheen deed ie het altijd wel. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn??

Asus A7-k nog iets mobo
amd athlon xp 1800+
768 Mb geheugen

*UPDATE* heb een andere processor erin gedaan toen begon ie te piepen over geheugen. bankje verwijderd en toen deed ie het weer. gelukkig. zit ik alleeen met het volgende. wat heb ik fout gedaan??

-de pc heeft tot die tijd gewoon gewertkt zonder floppy drive.
-pc stond uit toen ik ging beginnen :)
-sluit de drive aan en zet de pc aan
-er gebeurt niks :'(
-nu startte ie niet meer op.

kan het zo zijn dat ie toch ergens sluiting maakt?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 12:19 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Heb je de floppydrive weer losgehaald? Spanning getest? De meeste mobo's zijn er tegen bestand, slaan even af & gaan weer door.

United we stand, and divided we fall

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder is het eerste dat je doet de floppy drive weer ontkoppelen. Kijk eerst even als ie wel goed omzat trouwens...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd de floppydrive los gekoppeld. stroom zit er weer op. ventilators draaien hoor geen opstart piep meer. :'(

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

offtopic:
Zo heb ik een goedkopie-voeding van een "klant" 'opgeblazen' (onboard gesoldeerde zekeringetje was door). Even snel FDD aan de stroom hangen, en dan net even op het verkeerde pinnetje aansluiten. :'( :D

Verwijderd

kabel omdraaien?
Ik neem trouwens aan dat je met "reeds draaiende" niet bedoelt dat je pc aan stond terwijl je de fdd aansloot :X

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
misschien een domme vraag, maar wat brengt je er toe te gaan zitten klooien in een draaiende pc? Lijkt me zowiezo niet slim..

anyway, als je fans draaien, is je voeding ok.. kijk je hele mobo eens na of je ergens brandplekken ziet.. zo niet => RMA.. gewoon zeggen datie " er opeens mee ophield"

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 31 januari 2004 @ 23:16:

Verder is het eerste dat je doet de floppy drive weer ontkoppelen. Kijk eerst even als ie wel goed omzat trouwens...
ga hier idd ff snuffelen. laat het wel ff weten. iig alvast bedankt

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 23:19:
kabel omdraaien?
Ik neem trouwens aan dat je met "reeds draaiende" niet bedoelt dat je pc aan stond terwijl je de fdd aansloot :X
Hot-plug FDD's. :+

Test overigens eens zonder sound/vid/nic/hdd/etc. :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
ik denk iid dat ie dat bedoeld :X maar reset de cmos ff en probeer het dan nog eens

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
nee hij was wel uit haha. ben niet blond ;)

ik had die drive nodig voor een paar kleine bestandjes dus ik dacht sluit hem ff aan. helaas pindakaas.

Verwijderd

Topicstarter
ThaKiller schreef op 31 januari 2004 @ 23:22:
ik denk iid dat ie dat bedoeld :X maar reset de cmos ff en probeer het dan nog eens
reeds geprobeerd, had mijn FP idd wel iets uitgbreider kunnen doen sorry hiervoor. ik hoor geen enkele piep bij opstarten

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 31 januari 2004 @ 23:16:

het staat er helaas niet

• blizt
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Alles al losgekoppeld en dan één voor één opnieuw aangesloten?

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
blizt schreef op 31 januari 2004 @ 23:27:
Alles al losgekoppeld en dan één voor één opnieuw aangesloten?
dat ga ik ff proberen

@thaKiller dit bedoel je?? maar hoezo? :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 23:35 ]

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 06-08 12:23
@Painkillah
rechts boven je post kun je je post editten

[ Voor 1% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 31-01-2004 23:32 . Reden: rechts i.p.v. recht ]

LinkedIn
BlackIntel

• sdomburg
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 23:27:
[...]

het staat er helaas niet
Hoezo? Waar liep je vats in de howto?

Verwijderd

Topicstarter
[[...]

Hoezo? Waar liep je vats in de howto?[/quote]

er stond nergens iets over na het aansluiten van de drive dat de pc niet meer opstartte. en dat ie geen opstart piep gaf. iig bedankt voor de link en het meedenken

• sdomburg
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:08:
[[...]

Hoezo? Waar liep je vats in de howto?
er stond nergens iets over na het aansluiten van de drive dat de pc niet meer opstartte. en dat ie geen opstart piep gaf. iig bedankt voor de link en het meedenken[/quote]
Je moet niet kijken in de FAQ naar een kant en klaar antwoord, je zult 'm helemaal moeten doorlopen, en zo achterhalen wat er kapot is gegaan :)

• itsalex
  • Niet online
Het is inderdaad niet aan te bevelen om een apparaat intern even aan te sluiten terwijl Windows staat te draaien. Ik heb het een keer gedaan met een Master IDE schijf en toen heb ik een Master IDE CDrom op hetzelfde kanaal gedaan. Error error kan dit niet vinden en dat niet vinden. Toen heb ik het later weer gedaan met dezelfde CDromdrive maar dan in Slave modus en Windows gaf aan nieuwe hardware gevonden en het werkte. Maar is niet de bedoeling. Het was maar een oud mb dus boeiend maar toch vond ik het wel leuk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op 01 februari 2004 @ 11:31:
Het is inderdaad niet aan te bevelen om een apparaat intern even aan te sluiten terwijl Windows staat te draaien. Ik heb het een keer gedaan met een Master IDE schijf en toen heb ik een Master IDE CDrom op hetzelfde kanaal gedaan. Error error kan dit niet vinden en dat niet vinden. Toen heb ik het later weer gedaan met dezelfde CDromdrive maar dan in Slave modus en Windows gaf aan nieuwe hardware gevonden en het werkte. Maar is niet de bedoeling. Het was maar een oud mb dus boeiend maar toch vond ik het wel leuk.
de pc stond gewoon uit :'(

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:15:
[...]
de pc stond gewoon uit :'(
Waarom zeg je dan in je openingspost dat de PC draaide?????

Ik snap er geen fllikker meer van...

M.i. stond de PC aan (als ik je openingspost zo lees). Tja, dan is het niet bepaald slim om iets aan te sluiten. Verder zou ik maar eens proberen wat al een paar maal gesuggereerd is: Alles loskoppelen en stuk voor stuk aansluiten en testen!

We have just one world, but we live in different ones...

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
Nulnulnix schreef op 01 februari 2004 @ 12:25:
[...]

Waarom zeg je dan in je openingspost dat de PC draaide?????

Ik snap er geen fllikker meer van...

M.i. stond de PC aan (als ik je openingspost zo lees). Tja, dan is het niet bepaald slim om iets aan te sluiten. Verder zou ik maar eens proberen wat al een paar maal gesuggereerd is: Alles loskoppelen en stuk voor stuk aansluiten en testen!
Hij bedoelt dus met draaide dat hij op dat moment goed werkte, niet dat hij aanstond

• elinsen
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ik neem aan dat hij met 'draaide' bedoeld dat de PC reeds een hele tijd probleemloos draaide en dat het niet ging om een nieuwbouw PC van nieuwe onderdelen waarbij het probleem er 'direct' was.

Anyway, probeer eens een andere flat-cable. En zorg ervoor dat je ook eens de andere 3,5" stroomstekker probeerd. Normalitair heeft elke voeding 2 van die aansluitkabels.

E.P.M. Linsen

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

offtopic:
Mja, zo zien we maar weer dat een goede openingspost wenselijk is. Nu wordt er (te) druk gespeculeerd wat TS nu precies bedoelde....

Zou TS last gehad hebben van statische electriciteit? Dat is wellicht zijn BIOS om zeep...

@TS: heb je nog garantie op je mobo?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
nope geen garantie meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 01 februari 2004 @ 12:38:
offtopic:
Mja, zo zien we maar weer dat een goede openingspost wenselijk is. Nu wordt er (te) druk gespeculeerd wat TS nu precies bedoelde....

Zou TS last gehad hebben van statische electriciteit? Dat is wellicht zijn BIOS om zeep...

@TS: heb je nog garantie op je mobo?
ik had hem al geedit zodat mensen konden lezen dat ie wel draaide (werkte) maar op het moment van de operatie stond ie uit ;)
volgens mij is de processor overleden want met een andere processor gaat ie wel goed. echter vraag ik me af waarom die het begaf na aansluiten van de floppy drive. De openingspost was in eerste instantie idd iets te onduidelijk maar die had ik al geedit.

Verwijderd

Topicstarter
@admins: dit topic mag mijns inziens gesloten worden. heb een nieuwe proc gekocht. ben er nog niet achter waarom maar dat maakt niet zoveel meer uit. (tenzij iemand dat natuurlijk wel weet over de oorzaak) :)

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

Je topic moet niet dicht nadat jij de oplossing voor je probleem hebt gevonden, misschien heeft iemand in de toekomst wel ongeveer hetzelfde probleem. Dan kan diegene hier gewoon in verder gaan :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 05 februari 2004 @ 15:35:
Je topic moet niet dicht nadat jij de oplossing voor je probleem hebt gevonden, misschien heeft iemand in de toekomst wel ongeveer hetzelfde probleem. Dan kan diegene hier gewoon in verder gaan :)
oh oke dat wist ik niet. }:O :o d8 alleen aan zo min mogelijk vuil als active topics open te laten staan war niemand meer in reageert. dan blijft ie open. misschien dat ik zelf op het eind van de rit zelf de oplossing opdraag ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 18:33

mvds

Totally awesome!

PC uit wil niet zeggend at er geen spanning meer op het mobo staat. Je moet altijd de schakelaar achterop de voeding uitzetten of als je die niet hebt de stekker eruit halen. Veel mobo's werken met een soort van slaapstand voor sommige componenten als de PC uitstaat. Wat je dus gedaan hebt is de kabel aangesloten terwijl het mobo nog onder spanning stond.
Pagina: 1