Toon posts:

Vervanging van heatsink-clip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de clip van mijn WR4 heatsink vervangen door iets wat hem strakker op mijn proc drukt omdat hij elke keer los gaat, dwz losser, waardoor mijn proc superheet heet wordt... Zijn er goede alternatieven voor zon clip? met schroeven zou et mooist zijn...
Iemand dit ooit gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:36

Gamer

Electrified

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/WhisperRockIV-clip.jpg
deze dus ?

gewoon het klepje iets meer buigen zou moeten helpen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Of anders iets tussen de clip en de heatsink frotten zodat het wat strakker gaat zitten?

tvw

Verwijderd

vreemd bij mij zit dat ding echt heel erg strak. ( was behoorlijk bang voor mijn 2600+, had hem niet op een t-bird durven zetten )

Maar ik kan je wel vertellen dat de clip een "vouw" in het midden heeft (tussen de koelribben dus), die zou je wat scherper kunnen buigen.

Verwijder daarvoor, de fan(+en dus fanquard), en een klein metalen klemmetje dat recht onder de fan zit. Daarna valt de clip er zo uit.

(ik heb zelf de uiteinden nogal moeten verbouwen, omdat de brede clip niet om een oude p3 plankje paste, waar ik hem ook gebruik voor een cellie 1200)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem dus al eerder verbogen, en dat werkte heel goed maar hijs nou dus weer los gaan zitten, iets tussen clip en sink doen is mss wel een goed id, maar heeft dat geen effect op de koelprestaties? en dan nog is het de vraag of ie niet gewoon weer losser gaat zitten

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

zo te zien gaat er maar een "staafje" door de HS dus zou je hem kunnen vervangen met de clip van bv een 1u koeler die zitten vaak wat strakker je moet er alleen aan zien te komen of je kunt natuurlijk zelf een clip fabrieken als je enigzins handig bent.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
mja ik kan mss ook proberen de clip van mijn boxed cooler der op te zetten denk ik
of is dat een kut id

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als jouw boxed cooler precies dezelfde afstand heeft van waar die gleuf zit met z'n onderkant naar de onderkant van de Heatsink dan zou het kunnen maar dat betwijfel ik... Kan je jouw koeler niet vastmaken met 2 of 4 schroeven door het mobo?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
uh nee dacht het niet, daar heb ik geen gaten voor, wel in mijn mobo maar niet in mijn sink

Verwijderd

Topicstarter
heel fijn, ik toch maar die clip weer wat verbuigen... comp aansluiten... en voila hij valt weer telkes uit... zou ik dan alsnog mijn core gecrusht hebben? pff wat een kutzooi

Verwijderd

Topicstarter
hmm die core is nog heel....

Ik heb de clip naar boven verbogen, dwz, het is een v, met in het midden een knik, ik dacht als ik beide kant om hoog buig, zit ie strax strakker... al heb ik em de vorige keer naar beneden gebogen en dat werkte toen, het lijkt er ook op dat de heatsink de proc niet heeft geraakt, als ik naar de pasta kijk... moet ik dan toch de andere kant op buigen?
ik probeer het iig maar, nuttig commentaar zou ik rlxd vinden

Verwijderd

Als ik het goed begrijp vouw je de hoek van de clip scherper, maar hij zakt op 1 of andere manier weer terug naar de oude staat? Of niet? :/

Dat zou betekenen dat de heatsink te zwaar is voor de clip. En als je echt zo een zware heatsink heb zouden er gaten in moeten zitten. Vreemd allemaal. Of zit ik verkeerd?:)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is het ongeveer, in zoverre, dat ik eerst de hoek juist minder scherp heb gemaakt en wonderbaarlijk genoeg (achteraf) werkte dat, maar nu heb ik de hoe scherper gemaakt en nou doet ie het dus gewoon niet meer, terwijl ie toch theoritisch strakker zou moeten gaan zitten.... vaag

Verwijderd

Wat doet het niet meer? Je pc? :S

edit:

Mja, erover gelezen. Maar nog snap ik het niet helemaal. Valt je pc telkens uit? Tjah, ik ben niet zo begripvol :p

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, als je even leest..

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 18:42:

Ik heb de clip naar boven verbogen, dwz, het is een v, met in het midden een knik, ik dacht als ik beide kant om hoog buig, zit ie strax strakker... al heb ik em de vorige keer naar beneden gebogen en dat werkte toen, het lijkt er ook op dat de heatsink de proc niet heeft geraakt, als ik naar de pasta kijk... moet ik dan toch de andere kant op buigen?
Als ik dit zo lees, heb je een heel ander probleem. Als je heatsink je cpu niet raakt, heb je het blok waarschijnlijk verkeerd om op de socket gezet.
De ene kant van je socket is iets hoger dan de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
mnee, dat had ik eerst al gedaan, dat doe ik niet nog een keer....
heb nou gewoon maar wat gebogen en terug gezet en hij doet het weer. maar nou weet ik nog steeds niet wat de beste, BLIJVENDE, methode is om dit probleem op te lossen

Verwijderd

err andere koeler kopen? :P

Verwijderd

Eehm jah, een waardeloos advies, maar je mobo neerleggen, ipv staand te houden. Maar dat is ook niet echt DE oplossing. Mss zorgen voor wat ondersteunig ofzo? :)

Verwijderd

Topicstarter
err andere koeler kopen
lol dat slecht echt nerges op, ik heb eem thermaltake smart fan 2, ik zeg toch dat et aan de sink clip ligt, dat is wel duidelijk.. zal ik toch maar proberen iets onder de clip te doen? en wat zal ik dan nemen? stukje karton ofzo? kan de koeling niet bevorderen zou ik denken maar mss maakt dat ook niet zoveel uit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 19:32 ]

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
op het moment dat je ijzer te vaak gaat buigen wordt het harder en brosser. tot strax het moment komt dat de beugel breekt.

er zijn in de webshops universele beugels te krijgen. zou gewoon een nieuwe bestellen of een nieuwe koeler.

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=228

Zalman heeft bv koelers die je op je moederbord schroeft. dan zit die echt wel muur vast. maar het zijn dan wel koelers van rond de 450 gram.

En als je er niet zulke hoge eisen aan stelt, gewoon een standaard koeler halen.
Die zijn ook maar 10 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door sw_reijnders op 02-02-2004 19:53 ]

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 18:42:

Je zegt dat de pasta bijna niet geraakt is...zit je koeler dan wel met de goede kant naar boven??(er zit een uitsparing op het blok. Deze moet samen vallen met de verhoging op het socket). :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zal es kijken bij fh...
Ja mijn sink zit goed, dat ie em nie raakte was net ff een probleem dat heb ik net al opgelost.

Iig bedankt voor de tip, ik zal gewoon een nieuwe kopen..

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:00:
hmm ik zal es kijken bij fh...
Ja mijn sink zit goed, dat ie em nie raakte was net ff een probleem dat heb ik net al opgelost.

Iig bedankt voor de tip, ik zal gewoon een nieuwe kopen..
:-) Graag gedaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
pff, ik heb toch nog ff geprobeerd om er iets tussen te doen... hij is nu wel 6 a 7 graden kouder idle... maar als ik em aandruk, echt meteen 5 graden kouder, je gelooft het niet... zal een nieuwe clip dan wel helpen? dan moet ie wel strakker zijn nl...
Ik kan gewoon niet geloven dat ik deze clip niet zo kan zetten dattie strakker zit.. daar moet toch een oplossing voor zijn? of zal ik er gewoon nog mee karton in proppen 8)7

Verwijderd

Mja, hij moet iid strakker dan. Ik had dat probleem eerst ook. Toen bleek dat mn clip verkeerd om zat. Want de knik zat bij mij niet helemaal in het midden. Je moet dan het korste stukje boven doen (als je begrijp wat ik bedoel). Ik zou eerst proberen wat ertussen te doen. Al werkt dat niet, nog ff proberen te buigen, anders een nieuwe clip :) Een andere heatsink lijkt mij de laatste optie.

Verwijderd

Topicstarter
heb er iets tussen.... maar welke kant op buigen dan?
ik heb het id dat mijn logica niet helemaal klopt

Verwijderd

Topicstarter
Sjonge jonge, heb ik een nieuwe clip gekocht, erop gezet, ik heb em een hele klein beetje verbogen omdat ie wel heel scherp gebogen stond, em idle gewoon weer 57 graden... Zal ik dan toch maar die hoek heel scherp maken en dan gewoon hard douwen? Ik heb het id dat je door de hoek scherper te maken de sink niet echt harder op de proc drukt... kan dat kloppen of is dat een illusie.

Grtz
Pagina: 1