switch van speedtouch 510(i) gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb op dit moment met de speedtouch 510(i) modem mijn internet verbinding gedeeld over drie computers.

Ik heb begrepen dat het mogelijk is om deze router/modem ook voor het gewone netwerk te gebruiken.

Ik wil dus bestanden kunnen delen over deze computers en evt. ook de printers delen.

Ik heb de hele middag het internet(google, kpn en distributeur, GOT, HWI) afgezocht om dit voor elkaar te krijgen, maar krijg nergen precies wat ik zoek. Ik heb geprobeerd om stukjes informatie te plakken en ook al van alles(van alles; ik ben nog wel een klein noobje op netwerk gebied) geprobeerd, maar kom er zelf niet uit.

Ik heb ook een NAT manager gevonden, maar weet niet goed wat ik hiermee moet!!!

Wie kan mij verder helpen?

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Wat doe jij moeilijk, als alle PC's dezelfde werkgroep hebben en via DHCP een IP adres krijgen dan heb je meteen je netwerk voor elkaar. Bij m'n vriendin thuis hetzelfde routertje, en hier hoefde ik niets op te doen hoor.

Het is gewoon een hub, en op een hub hoef je ook nooit iets in te stellen. That simple.

[ Voor 20% gewijzigd door elinsen op 31-01-2004 22:59 ]

E.P.M. Linsen

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Het gaat hier om Windows? Zo ja, welke versies? Zo nee, wekl OS dan & welke distro/versie? In geval van Windows kan je gewoon bestanden delen, zonder 't anders te doen of whatever... Eigenlijk in geval van andere besturingsystemen ook bedenk ik me nu... :P Anyway, wat gebruik je, dan wil ik 't best uitleggen...

United we stand, and divided we fall

• wildow
Bedankt voor de supersnelle antwoorden.

Ik heb al heel wat routertjes geinstalleerd, maar dat was puur voor internet gebruik(dus LAN is nooit echt uitgediept). Dit was de eerste keer voor mij. Ik was eerst al begonnen met het maken van een peer to peer verbinding tussen 2 computers met een cross kabel, maar dit wou helemaal niet lukken. Toen bedacht ik mij die router/modem en na een kleine aanwijzing(bedankt hiervoor) werkt dit nu perfect. Heb zelfs al geprint via de andere computer.

Computer met printer was windows 98, Computer 1 & 2 is windows XP prof.

Ik heb windows 98 met computer 1 verbonden mbv de speedtouch. Maar nu wil ik computer 1 met computer 2 verbinden peer to peer(heb crosskabel en heb geen kabel die lang genoeg is om naar de speedtouch te rekken; afstand ruim 40 meter; het is weekeinde dus kopen zit er ook ff niet in).

Beide windows XP prof, maar de wizard wil op de een of andere manier hier niet. Ik heb ook al handmatig geprobeerd; 192.168.0.1 & 192.168.0.2, maar ze zien elkaar nog steeds niet(zitten in zelfde werkgroep)

Ik heb een firewall(Norton) op mijn pc staan, maar in die router zit ook een firewall; heeft deze norton wel zin dan?(staat op dit moment ivm netwerk op disabled)

Verwijderd

wildow schreef op 01 februari 2004 @ 00:20:
Bedankt voor de supersnelle antwoorden.

Ik heb al heel wat routertjes geinstalleerd, maar dat was puur voor internet gebruik(dus LAN is nooit echt uitgediept). Dit was de eerste keer voor mij. Ik was eerst al begonnen met het maken van een peer to peer verbinding tussen 2 computers met een cross kabel, maar dit wou helemaal niet lukken. Toen bedacht ik mij die router/modem en na een kleine aanwijzing(bedankt hiervoor) werkt dit nu perfect. Heb zelfs al geprint via de andere computer.

Computer met printer was windows 98, Computer 1 & 2 is windows XP prof.

Ik heb windows 98 met computer 1 verbonden mbv de speedtouch. Maar nu wil ik computer 1 met computer 2 verbinden peer to peer(heb crosskabel en heb geen kabel die lang genoeg is om naar de speedtouch te rekken; afstand ruim 40 meter; het is weekeinde dus kopen zit er ook ff niet in).

Beide windows XP prof, maar de wizard wil op de een of andere manier hier niet. Ik heb ook al handmatig geprobeerd; 192.168.0.1 & 192.168.0.2, maar ze zien elkaar nog steeds niet(zitten in zelfde werkgroep)

Ik heb een firewall(Norton) op mijn pc staan, maar in die router zit ook een firewall; heeft deze norton wel zin dan?(staat op dit moment ivm netwerk op disabled)
ik had met 2x WIN XP hetzelfde probleem en heb zitten kloten totdat ik erachter kwam dat ik in mijn tools -> folder options -> view -> simple file sharing was aangevinked. Ik heb deze uitgevinked en plotsklap zagen ze elkaar :)

• wildow
Ik heb het maar opgegeven met die cross kabel.

Had nog een klein stukje straight liggen en heb ook de derde computer nu aangesloten op de speedtouch....

Ik had nooit gedacht dat het zo makkelijk zou zijn! ! !

Het enige wat ik nog graag wil weten: Heeft mijn Norton Firewall zin????(omdat er ook een firewall in de speedtouch zit)

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Die fw in de speedtouch = waarschijnlijk een NAT en die filtert alleen incoming, voor out heb je dus wel een andere fw evt. nodig.

• wildow
Zo mooi als het werkte, zo sh#t is het nu!

Ik heb een computer met win XP prof en een computer met win98 op de speedtouch zitten.(derde komt maandag; heb kabels te kort).

De computers zagen elkaar en konden bestanden en printers delen. Alles getest en het deed het perfect.

Nu heb ik vanmiddag 2 andere computers erbij opgezet en bij de eerste computer ging het goed. Bij de tweede extra computer zagen ze elkaar niet. Ik dacht nou jah whatever als de rest eerst maar werkt.

Maar de 2 computers die er nu op zitten(xp prof, 98SE) zien elkaar nog wel, maar kunnen elkaar niet meer benaderen!!!

\was de d-schijf die ik wou benaderen\

Ik krijg de volgende foutmelding: \\Computernaam\d is niet toegankelijk. U hebt niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
De opgegeven server kan de aangevraagde bewerking niet uitvoeren.

Weet iemand wat ik fout doe???

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Zijn ze beiden ingelogd met dezelfde username?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
gast account aanzetten bij XP !

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Hoe heb je je modem/router geconfigureerd als eerste? Als NAT- DHCP of als gewoon NAT

Als 2de iedereen de zelfde werkgroep?

Speedtouch freak

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

jij moet ff de username aanmaken die je op de 98 pc gebruikt, en die toegang geven tot je gedeelde bronnen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• wildow
Gast account had ik al ingeschakeld.

Op windows 98 gebruiken wij geen wachtwoord/gebruikers.

Hoe kom ik erachter hoe ik die speedtouch heb geconfigureerd?
Ik zie wel als ik naar 10.0.0.138 (instellingen router) ga dat de DCHP server draait en bij NAT staat verder: "No NAPT entries defined"

Verwijderd

Mocht je het héél eenvoudig willen als het even kapot is: Gewoon MSN oid gebruiken, doe ik nu ook. Bestanden zenden met netwerksnelheid :D

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke speedtouch heb je? Met welke firmware? Heb je zeker config tool gebruikt van www.kpnadsl.nl/support of gewoon cd van KPN adsl. Dan is ie dus goed geconfigt neem ik aan. Dan is ie waarschijnlijk van ip 10.0.0.150 tot 10.0.0.200 toegewezen voor netwerk.
Geen DHCP betekend zelf die ip's toewijzen voor netwerk

edit:
en dus geen 192.168.x.x of iets dergelijks netwerk toegewezen ip! Somebody correct me please if i'm wrong!

[ Voor 18% gewijzigd door lSltAlKeR op 01-02-2004 17:38 ]

Speedtouch freak

• wildow
Hij wijst zelf IP's toe en ook in de range van 10.0.0.150 --> 10.0.0.200

Ik ben ff op de website van kpn geweest die isitalker aangaf en heb een firmware-upgrade gedaan. Plots werkt alles weer......

Ik hoop dat het zo blijft.....

Bedankt allemaal voor de hulp! ! ! !

Pagina: 1