Toon posts:

Raar toetsenbord probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sins kort een heel raar probleem met mn toetsenbord.

Alles werkte gewoon goed, toen ben ik ff weg gegaan...even later kwam ik weer terug, en deed het toetsenbord opeens heel gek.

Ik heb eerst de taal instellingen bekeken, deze staan gewoon op Nederlands.
Ook een keertje opnieuw opgestart, maar dat mocht ook niet baten.

Wat het probleem precies is
Sommige tekens doen het niet! Het uitroepteken doet het bijvoorbeeld wel, net zoals de punt en de comma, maar andere tekens doen bijvoorbeeld heel gek, zie hieronder
"console teken" @
"shift-2" "
"vraagteken" =
"plus" °
etc...

Ook het drukken op de aanhalingsteken knop en een letter geeft dit tot resultaat à è ù etc...dit komt meestal omdat de taalinstellingen niet goed staan.

Dit probleem is best wel irritant, en ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Wie kan me verder helpen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Taal mag wel nederlands zijn maar de toetsenbordindeling moet Amerikaans (Internationaal) zijn. Heb je dat al gechecked?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ja precies, bij windows XP heb ik daar oowk last van, dat gaat het taaldingetje op nederlands in plaats van op engels, even terugzetten denk ik en hij moet t weer doen B) :*)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de indeling controleren / veranderen?

Ik heb het volgende ook reeds geprobeerd...geen resultaat.
Drivers opnieuw van bijgeleverde cd installeren
Taal instellingen op Engels en Toetsenbord op Nederlands / Engels
Taal instellingen op Nederlands en Toetsebord op Nederlands / Engels

Engels = (Vs Internationaal)

Ik zou ook niet weten hoe dit opeens kan, want mn pc is tussendoor niet uit geweest, en ik heb ook geen instelling veranderd...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 23:08 ]

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 15:49

Suaver

jokecoat

Weet je zkr dat je geen irritant zusje hebt? ;)

Hmm... heb je zo'n draadloos toetsenbord gekocht dat je drivers moest installeren?

Sluit je oude toetsenbord eens aan, kijk eens wat die doet. Als die gewoon normaal werkt ligt het echt aan je nieuwe toetsenbord.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 23:03
ga via start->instellingen->configuratiescherm->landinstellingen->talen->details->toevoegen->invoertaal nederlands, toetsenbordindeling VS internationaal->ok->alle talen onder toetsenbord verwijderen op VS internationaal na natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Microsoft Internet Keyboard, op de PS2 Poort...
Verder geen irri zusje...er is niemand bij de pc geweest, en oude toetsenbord geeft precies hetzelfde probleem...dus het is wel degelijk softwarematig.

Ook geen virus, net nog gekeken met norton antivirus. Ook geen adware, net nog gekeken met lavasoft adaware
bartwilgenhof schreef op 31 januari 2004 @ 23:12:
ga via start->instellingen->configuratiescherm->landinstellingen->talen->
details->toevoegen->invoertaal nederlands, toetsenbordindeling VS internationaal->ok->alle talen onder toetsenbord verwijderen op VS internationaal na natuurlijk
En god zei "geen dank".
Man, dat het daar aan lag...waarom werkt het nu niet als nederlands er ongeselecteerd boven staat...?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 23:14 ]

Pagina: 1