Toon posts:

[98] Na herinstallatie geen usbprinter meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een oud systeem met een intel 440bx2 bordje windows 98se opnieuw geinstalleerd. Sindsdien krijg ik een Lexmark X83 usb printer niet meer aan de praat (communicatiefout). De printer heeft eertst altijd gewerkt.
De poorten zelf werken volgens mij ook want een usb-muis geeft geen problemen.
In het configuratiescherm staat bij overigen wel een geel vraagteken bij Universal Serial Bus Controller PCI. Ik vermoedt dat dit er wat mee te maken heeft.
Voor de herinstallen van 98se stond deze melding niet in het configuratiescherm.
Bij mijn weten horen er geen extra drivers bij het moederbord (iig niet meegeleverd door Dell). Ik heb verder ook geen drivers kunnen vinden..

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Nou, je snapt zelf wel dat dat vraagteken er ongetwijfeld mee te maken heeft. Waarschijnlijk zul je toch ergens drivers moeten zoeken, omdat het anders niet gaat werken. Soms helpt het apparaat opnieuw installeren ook wel, maar met de nadruk op soms.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Al bij dell gekeken voor drivers voor je mobo.....
Ze staan daar te kust en te keur

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Op www.dell.nl heb ik niets bruikbaars kunnen vinden. Wel een biosupdate maar die lijkt mij overbodig (het werkte eerst immers ook). Volgens Aida32 is het een Intel Seattle bord met 440bx2 chipset. Maar daar ben ik vooralsnog ook niet veel mee opgeschoten.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Het was een typisch gevalletje van stom geweest...
Bij het installeren van Windows vergeten de printer los te koppelen dus herkende hij de usbcontrollers niet goed