ntoskrnl.exe kapot

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 23:41
Ik heb net mijn Dawi DC-133 IDE controller binnen. Hieraan hangen nu 2 120GB Seagate Barracuda V's in Raid0 (Master IDE1 en Master IDE2). Deze zijn gepartitioneerd in één 10GB partitie en een 220GB (de rest) partitie, beide NTFS.

Dit werkt prima als ik XP op een andere HD heb staan. Maar het lukt me niet om XP op deze array te zetten.

Ik kies bij de XP setup om XP op de 10GB partitie te zetten. Daarna gaat de setup files kopieren. Na een paar min zijn de files gekopieerd en reboot de PC. Alleen als de PC vanaf de HD moet gaan booten blijft het een halve minuut zwart en krijg ik de melding dat het bestand 'ntoskrnl.exe' beschadigd is of mist.

Wat ik zelf geprobeerd heb:
- XP op FAT32 te installen. Hierdoor krijg ik niet eens een foutmelding maar een spontane reboot.
- Via repair de origine ntoskrnl.exe van de XP CD naar de hdd gekopieerd. Dit geeft ook een spontane reboot.
- [search=ntoskrnl.exe XP install]

Volledige specs:
- EPoX 8rda+
- 1700+
- 512MB Twinmos PC3200
- GF4 TI4200
- LG DVD/CD combo (paar maanden oud)
- Enermax 350W
- Dawi DC-133
- 2x Seagate Barracuda V 120GB 8MB ;)

Mijn boot divices zijn:
1: Floppy
2: CD-Rom
3: SCSI

Iemand enig idee ;(?

tvw

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

"I feel stupid for asking..."

Maar je weet toch wel dat je tijdens windows installatie meteen op F6 moet rammen om aan te geven dat er "third party device drivers" geinstalleerd moeten worden he ? En je moet de diskette klaar hebben liggen met de SATA drivers.

Als je niet op F6 drukt, dan vraagt windows niet eens naar I/O drivers.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• iets
Ja dat weet ik ;). Misschien had ik het er idd beter bij kunnen zetten. Maar XP installed zichzelf niet eens zonder F6 op een raidkaart, dus ik dacht dat dat overbodige informatie zou zijn.

Maar bedankt voor je reactie :P.

edit:
net ffkes geprobeerd zonder raid, dus gewoon met 2 losse harde schijven. En dan werkt ie gewoon wel dat %(*&^%*(^&% ding :(.

edit2:
Ook geprobeerd de 2 HD's samen aan één kabel te hangen met een andere blocksize (16KB ipv 64KB). Nu krijg ik dat boot.ini ongeldig is :?.

edit3:
Ding in een ander PCI slot gestopt --> geen verandering :(. Ook win98 geprobeerd te installeren alleen die snapt geen 240GB.

edit4: nieuwste bios voor m'n 8rda+ gedownt en m'n systeem op stock speeds gezet (was OC). Maar helaas.

[ Voor 68% gewijzigd door iets op 01-02-2004 04:02 ]

tvw

• iets
schop ;(.

tvw

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

heb je al een BIOS update gedaan van de i/O kaart? dat kan ik namelijk nergens vinden.

• iets
Het nieuwste BIOS van de kaart staat op de dawi site. Deze is versie 3.2.10 wat ook het bios van m'n kaart al is.

tvw

• loodgieter

loodgieter

voor de grap ook al eens RAID 1 geprobeerd. als je toch al windows 98 hebt geprbeerd. kan je dat ook wel ff proberen lijkt me.

• iets
Mja ik heb hem nu op RAID1 gezet, maar nu lijkt het hele systeem onstabiel. Soms reboot hij al als hij van de XP CD-rom moet gaan lezen, soms tijdens de setup.

edit:
hij is er nu toch doorheen gekomen, nu is het dit weer :P :
code:
1
2
3
4
Windows kan niet worden opgestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer.
Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
Controleer de Windows-documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleidingen voor meer informatie.

[ Voor 58% gewijzigd door iets op 01-02-2004 15:06 ]

tvw

• loodgieter

loodgieter

ook al geprobeerd om je 220GB te delen in meerdere partities bijv 120Gb en 100GB?
misschien dat windows daar gewoon problemen mee heeft. anders is het kaartje gewoon niet geschrikt genoeg. en dan moet je gewoon een promise TX2000 nemen ofzow?

• iets
Dan krijg ik weer spontane reboots na het 'eerste deel' van de setup, als hij moet gaan booten vanaf de HDD's.
Zolang windows niet van de array hoeft te booten is er niks aan de hand.

In de handleiding staat duidelijk dat de dawi controller bootbaar is. Dus lijkt me geschikt zat :?.

Ik kan natuurlijk altijd wel een promise kaart kopen, maar die kost nou eenmaal veel €€€ en dat heb ik niet ;(.

edit: weer even andere kabel geprobeerd en aan een ander kanaal... niks :(
code:
1
Ongeldige boot.ini

[ Voor 14% gewijzigd door iets op 01-02-2004 17:50 ]

tvw

• iets
schop (8>

tvw

• Animal
  • Laatst online: 16-03 22:58
ongeldige boot.ini?

bootcfg /rebuild in windows xp's recovery console?

• iets
Animal schreef op 02 februari 2004 @ 17:14:
[...]

ongeldige boot.ini?

bootcfg /rebuild in windows xp's recovery console?
Nope, hij blijft gewoon ongeldig :?.

Het lijkt alsof XP op de een of andere manier 'verkeerd' op de hdd gezet wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door iets op 02-02-2004 19:16 ]

tvw

• iets
schop :'(

tvw

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:28
Heb je wel de goede drivers ?
Lijkt toch echt die kant op, aangezien je hem als nonraid wel werkend krijg.
Check even de bios versie van de kaart, soms horen daar andere drivers bij.

• iets
Nee, de nieuwste drivers op de site hebben dezelfde versie als de drivers die ik erbij geleverd kreeg. De driver van de dawi site werkt daarom dus ook niet :(.

tvw

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hetvolgende is wat ze in het engels zo moo "a long shot" noemen:

Test je geheugen eens met Memtest86 ?

Ik heb wel eens problemen gehad waarbij één bepaald geheugen adres corrupt was. Tijdens installatie ging het iedere keer bij het -in mijn geval- kopieren van een bestand fout, waardoor ik eerst de CD-rom verdacht, toen de speler, en erna pas ontdekte dat bij het onderklokken naar 100 MHz fsb alles werkte.

Héél misschien is er een specifiek stuk geheugen kapot ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JumpStart schreef op 03 februari 2004 @ 13:33:

Ik heb wel eens problemen gehad waarbij één bepaald geheugen adres corrupt was. Tijdens installatie ging het iedere keer bij het -in mijn geval- kopieren van een bestand fout, waardoor ik eerst de CD-rom verdacht, toen de speler, en erna pas ontdekte dat bij het onderklokken naar 100 MHz fsb alles werkte.

Dit is geen longshot denk ik... ik heb een keer een pc geinstalleerd met defect geheugen (9000 err/sec) en wat krijg je dan: corrupte bestanden. Kon nog wel in windows komen, maar de meeste services kwamen niet up.

• iets
JumpStart schreef op 03 februari 2004 @ 13:33:

Nope.

Het geheugen (Twinmos PC3200) is sowieso al ondergeklokt naar PC2100.

Memtest geeft geen errors na 1 Pass (20 min).

Nu na 7 Passes (2 uur) nog steeds geen errors :z.

[ Voor 5% gewijzigd door iets op 03-02-2004 15:45 ]

tvw

• iets
kick :)

tvw

• iets
Ik heb de controller + hdd's nu ook geprobeerd in een oude comp (P2-400). Hierbij krijg ik niet eens een BIOS te zien van de controller, en kan ik XP niet installeren.

tvw

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:30

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• iets
Ja net gelezen. Dit lijkt echter over driver problemen te gaan in windowsXP, niet dat hij er niet van wil booten oid.

tvw

Verwijderd

Tja, misschien een domme opmerking, maar je hebt toch wel je bootsequence in de BIOS aangepast?
In het geval van een OC-machine: wat is de PCI-snelheid? Sommige kaarten gaan al over de rooie bij >35MHz.
Ook al geprobeerd om maar 1 partitie te maken? Misschien is 10G te klein voor een Raiddriver.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 01:01 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

FIXMBR & Fixboot ook al geprobeerd vanaf CD?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Ntoskrnl.exe is ook taal-afhankelijk, ik heb ooit es een bootscreen gemaakt van sega, en die was gemaakt in een Nederlandse ntoskrnl.exe. Dus werde ie niet geaccepteerd, ik moest verplicht de engelse ntoskrnl bewerken. Misschien dat je er iets aan heb.

http://www.themexp.org/th...id=23194&view=Alpha&dir=S

met een resource editor kan je hem bewerken.

• iets
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 00:59:
Tja, misschien een domme opmerking, maar je hebt toch wel je bootsequence in de BIOS aangepast?
Ja, anders zou hij ook niet eens windows proberen te booten he ;).
In het geval van een OC-machine: wat is de PCI-snelheid? Sommige kaarten gaan al over de rooie bij >35MHz.
Ik heb alles gewoon weer op stock speeds gezet.
Ook al geprobeerd om maar 1 partitie te maken? Misschien is 10G te klein voor een Raiddriver.
Ja, maar dat geeft hetzelfde effect.
Madrox schreef op 06 februari 2004 @ 01:09:
FIXMBR & Fixboot ook al geprobeerd vanaf CD?
Dan boot hij niet eens meer, maar blijft ie constant resetten.
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 01:15:
Ntoskrnl.exe is ook taal-afhankelijk, ik heb ooit es een bootscreen gemaakt van sega, en die was gemaakt in een Nederlandse ntoskrnl.exe. Dus werde ie niet geaccepteerd, ik moest verplicht de engelse ntoskrnl bewerken. Misschien dat je er iets aan heb.

http://www.themexp.org/th...id=23194&view=Alpha&dir=S

met een resource editor kan je hem bewerken.
404...

Maar ik denk niet dat dit speciaal aan ntoskrnl.exe ligt. Soms krijg ik ook fouten in boot.in.

Ik denk dat ik de kaart maar weer in ga ruilen. Het ding werkt ook niet in m'n oude P2 systeem. Ik heb toevallig een brakke versie te pakken gekregen ofzo.

tvw

Pagina: 1