Ik heb net mijn Dawi DC-133 IDE controller binnen. Hieraan hangen nu 2 120GB Seagate Barracuda V's in Raid0 (Master IDE1 en Master IDE2). Deze zijn gepartitioneerd in één 10GB partitie en een 220GB (de rest) partitie, beide NTFS.
Dit werkt prima als ik XP op een andere HD heb staan. Maar het lukt me niet om XP op deze array te zetten.
Ik kies bij de XP setup om XP op de 10GB partitie te zetten. Daarna gaat de setup files kopieren. Na een paar min zijn de files gekopieerd en reboot de PC. Alleen als de PC vanaf de HD moet gaan booten blijft het een halve minuut zwart en krijg ik de melding dat het bestand 'ntoskrnl.exe' beschadigd is of mist.
Wat ik zelf geprobeerd heb:
- XP op FAT32 te installen. Hierdoor krijg ik niet eens een foutmelding maar een spontane reboot.
- Via repair de origine ntoskrnl.exe van de XP CD naar de hdd gekopieerd. Dit geeft ook een spontane reboot.
- [search=ntoskrnl.exe XP install]
Volledige specs:
- EPoX 8rda+
- 1700+
- 512MB Twinmos PC3200
- GF4 TI4200
- LG DVD/CD combo (paar maanden oud)
- Enermax 350W
- Dawi DC-133
- 2x Seagate Barracuda V 120GB 8MB
Mijn boot divices zijn:
1: Floppy
2: CD-Rom
3: SCSI
Iemand enig idee
?
Dit werkt prima als ik XP op een andere HD heb staan. Maar het lukt me niet om XP op deze array te zetten.
Ik kies bij de XP setup om XP op de 10GB partitie te zetten. Daarna gaat de setup files kopieren. Na een paar min zijn de files gekopieerd en reboot de PC. Alleen als de PC vanaf de HD moet gaan booten blijft het een halve minuut zwart en krijg ik de melding dat het bestand 'ntoskrnl.exe' beschadigd is of mist.
Wat ik zelf geprobeerd heb:
- XP op FAT32 te installen. Hierdoor krijg ik niet eens een foutmelding maar een spontane reboot.
- Via repair de origine ntoskrnl.exe van de XP CD naar de hdd gekopieerd. Dit geeft ook een spontane reboot.
- [search=ntoskrnl.exe XP install]
Volledige specs:
- EPoX 8rda+
- 1700+
- 512MB Twinmos PC3200
- GF4 TI4200
- LG DVD/CD combo (paar maanden oud)
- Enermax 350W
- Dawi DC-133
- 2x Seagate Barracuda V 120GB 8MB
Mijn boot divices zijn:
1: Floppy