Toon posts:

Vcore

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik was van plan tegaan overclocke, maar nu heb ik 1 vraag heb ik het goed als ik zeg:

dat je met het verhogen van je Vcore ALLEEN moet oppassen op hoe hoog je Temp wordt als hij stressed is??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 22:19 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Ja :)

Soms word ie ook instabieler van een hoog voltage.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Denk zo maar dat je hier: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) veel kan vinden.. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Niet helemaal, aangezien je systeem ook instabiel kan worden door een te hoge V-Core. Komt niet zoveel voor, maar als jij je V-Core erg veel omhoog gooit kan het wel gebeuren en dan hoeft je temperatuur niet eens zo hoog te zijn :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Lees eens vanaf hier. B)

Spuit 11

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 22:20 ]

Verwijderd

Ik denk dat ik het niet helemaal goed begrijp, maar wil je zeggen dat je idle niet hoef te letten op je temps als je je Vcore verhoog? Mmh, ik zou maar wel even kijken wat voor temps je hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 31 januari 2004 @ 22:20:
Niet helemaal, aangezien je systeem ook instabiel kan worden door een te hoge V-Core. Komt niet zoveel voor, maar als jij je V-Core erg veel omhoog gooit kan het wel gebeuren en dan hoeft je temperatuur niet eens zo hoog te zijn :)
als hij bij een hogere Vcore onstabiel gaat lopen (en de temp is normaal) ken het dan gebeuren dat hij schade oploopt. Of is het gewoon hetzelfde als dat hij bij een te hoge FSB op een gegeven moment onstabiel gaat lopen in windows en je niks beschadigd.

Ik had ook iets gehoord van sudden death bij een te hoge Vcore is dit waar, ik geloof alleen bij de northwood. Kan dat ook gebeuren bij een Wilamette (p4 A)

BTW ik heb de fag al helemaal doorgelezen voor dat ik dit topic startte

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 22:21:
Ik denk dat ik het niet helemaal goed begrijp, maar wil je zeggen dat je idle niet hoef te letten op je temps als je je Vcore verhoog? Mmh, ik zou maar wel even kijken wat voor temps je hebt. :)
ik weet wel hoe het zit met de temps, heb al heel wat ervaring. En jah je begrijpt t verkeerd, bij Idle natuurlijk ook wel, maar daar word hij normaal gesproken niet zo snel te warm. Stressed daar en tegen wel en daar moet je dan ook controleren, snappie ;)

Verwijderd

Het iNtel-syndroom (of hoe het ook heet). Dat kwam sowieso bij de Northwood voor @hoge Vcore's. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt dat ook voor bij de Wilamette's.

In principe loopt ie geen schade op (als je zorgt voor goede temps), enkel dat sudden death bij hogere Vcore's is een risc. (of is dit onzin?) Er zijn natuurlijk ook wel uitzonderingen..

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif kan je gebruiken om eerst een post te quoten, maar dan niet te posten, maar te kopieren en dan je eigen post te editten: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif en de andere quote erbij te zetten :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Gebruik de search hier op GoT, de effecten van het verhogen van de Vcore zijn hier al vaak genoeg behandeld :)

Neem ook even de Algemene faq inzake topicstarts door, dan weet je waar een topicstart (en topictitel) aan moet voldoen hier op GoT.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.