ADSL-verbinding valt weg.

Pagina: 1
Acties:

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Bij een vriend van mij valt de verbinding weg op volledige activiteit van de computer en de internet verbinding. De specs van het systeem zijn:

Systeem:
Windows XP Home Edition
AMD Althlon XP 2400+ 2.00 GB
256 MB RAM
Geforce FX 5200 128 MB

Internet:
Ericsson HM121dp modem
Het Net ADSL
1024/320

Hij moet dus de computer opnieuw opstarten of de stekker van de modem repluggen om de internet verbinding te herstellen. En het vreemde is nu dat het niet aan de modem kan liggen, dit is omdat hij al eerder problemen gehad heeft met zijn moederbord (waar de modem het goed op gedaan heeft) en heeft het moederbord dus moeten laten vervangen en toen kwamen de problemen. :?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Waarschijnlijk dus een VIA chipset, daarbij ontstaan vaker problemen, het is niet voor niets dat ze die usb modems eruit hebben gedaan.

het kan zijn, dat je modemniet genoeg voeding krijgt, ik zou een los USB kaartje aanschaffen(nadat je de laatste drivers voor de chipset hebt gedownload uiteraard...)).

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Probeer inderdaad even de laatste VIA drivers (www.viaarena.com).
Een soort van 'baat het niet, schaadt het niet' gevalletje. ;)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is de computer geaard?

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
De computer is niet geaard. En de VIA drivers werkten ook niet.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

hmmm, lijkt me beter dat je ff een belletje doet naar HetNet, zij kunnen een modemruil(ethernet) aansturen, als de klant problemen heeft i.c.m. het modem(alhoewel die ericssons goed zijn....). Dit moet echter wel binnen 3 maanden na uitgifte modem zijn gebeurd.

Verwijderd

Modem ruil heeft geen zin want ADSL doet het goed, ik verwacht dat er iets in me computer fout is (het is namelijk mijn probleem) Ik heb een tijdje geleden een nieuw moederbord in me computer want met de oude was iest verkeerd (zat strip op) maar nu heb ik dus dat probleem; Ik doe MSN en kazaa en een spel online als ik dat spel ga spelen kan ik niet meer spelen (meestal na en tijdje) dan sluit ik dus af en is me verbinding met het internet verbroken (als ik snel sluit nadat ik een soort geluidje hoor als dit: brbr brbrb dan is me internet verbinding er nog en kan dus verder gaan met msn of kazaa of iest anders maar als ik dat spel ga spelen begint ie al van begin raar te doen en heeft dus geen zin om te spelen (kan dus ook niet). Als de verbinding verbroken is kan ik niet opnieuw verbinding maken want dan staat er bellennaar (het nummer) en blijft ie daar haken lijkt wel dus moet ik het USB stekkertje van de modem eruit en weer ein doen en dan kan ik weer verbinding maken (ik sluit meestal de hele computer opnieuw op want dan heb i een betere verbinding lijkt wel) (niet haperig ofzow). Ik had dat probleem niet met me vorige moederbord (kon ik gewoon alles doen ook een spel op internet spelen, medal of honor allies assault als je dat kent) dus ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :'(
Pagina: 1