Toon posts:

Problemen met Radeon 9200 SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Club 3D Ati Radeon 9200 SE gekocht met 128 MB. Ik heb nu in mijn pc een GeForce 2 MX Integrated GPU. Maar de prestaties daarvan vielen me gewoon echt tegen en ik wilde een nieuwe, wat snellere kaart. Ik hoef echter niet de allerlaatste topgames in de hoogste resolutie te spelen en dus heb ik gekozen voor de wat goedkopere Radeon 9200. Alleen ik heb er echt veel problemen mee om hem te installeren. Die GeForce zit dus vastgesoldeerd op mijn moederbord en dus heb ik deze via apparaatbeheer (beeldschermadapters) uitgeschakeld (ik heb trouwens WinXP). Vervolgens alles uitgezet en de nieuwe kaart in het AGP slot gezet, maar toen had ik ineens geen beeld! Ik had wel al in de BIOS ingesteld dat mijn AGP VGA kaart de Primary VGA BIOS is dus ik denk dat dit niet het probleem is. Het lukte echter steeds niet. Ik heb toen ook weer gewoon die GeForce 2 ingeschakeld bij apparaatbeheer, maar zolang die Radeon erin zit heb ik gewoon geen beeld. Haal ik deze kaart eruit dan werkt alles weer wel gewoon, maarja, daar heb ik niet zoveel aan. Ik snap er dus helemaal niks van en vraag me af of wel meer van jullie dit probleem hebben.

Verder heb ik dus Win XP, AMD Athlon 1,67 Ghz, 256 MB Ram.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doet die Radeon het wel in een andere pc? En heb je de drivers van die onboard kaart goed verwijderd? Heb je wel beeld als je in safe mode gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van die onboard kaart niet verwijderd nee, ik heb m alleen uitgeschakeld. Want ik ben juist bang dat als ik die drivers eraf haal dat ik dan mijn beeld helemaal niet meer goed krijg. Ik heb die Radeon vandaag pas gekocht dus heb m ook nog niet in een andere pc geprobeerd. Alleen van de pc die ik nu heb missen de Windows cd en mijn drivers cd, die heb ik er nooit bij gekregen, ook naderhand niet. Dus vandaar dat ik ook bang ben dat ik het dan helemaal niet meer voor elkaar krijg als ik die oude drivers verwijder. Maar zou dit t probleem wel oplossen denk je?

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 20:16
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 22:08:
Ik heb de drivers van die onboard kaart niet verwijderd nee, ik heb m alleen uitgeschakeld. Want ik ben juist bang dat als ik die drivers eraf haal dat ik dan mijn beeld helemaal niet meer goed krijg. Ik heb die Radeon vandaag pas gekocht dus heb m ook nog niet in een andere pc geprobeerd. Alleen van de pc die ik nu heb missen de Windows cd en mijn drivers cd, die heb ik er nooit bij gekregen, ook naderhand niet. Dus vandaar dat ik ook bang ben dat ik het dan helemaal niet meer voor elkaar krijg als ik die oude drivers verwijder. Maar zou dit t probleem wel oplossen denk je?
Yep die nvidia drivers moeten er zeker uit, anders werkt het niet. Nvidia en Ati gaat niet samen en om zeker te zijn dat alles eruit is, detonator downloaden. Dit is een programmatje om zoeken of er nog iets inzit van Nvidia.
I.v.m. de drivers van je Gforce kaart, je kan de laatste nieuwe downloaden via nvidia. Succes ;)

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 11:49
nee.. ligt aan die stomme tv-out.. om een of andere reden wil de 4.1 catalyst die vrolijk elke paar keer weer activeren, en dan overschakelen daarnaar..
wat bij mij wel wil is gewoon monitor ff loshalen van vidkaart, dan weer opzetten

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years