Ik heb vandaag een Club 3D Ati Radeon 9200 SE gekocht met 128 MB. Ik heb nu in mijn pc een GeForce 2 MX Integrated GPU. Maar de prestaties daarvan vielen me gewoon echt tegen en ik wilde een nieuwe, wat snellere kaart. Ik hoef echter niet de allerlaatste topgames in de hoogste resolutie te spelen en dus heb ik gekozen voor de wat goedkopere Radeon 9200. Alleen ik heb er echt veel problemen mee om hem te installeren. Die GeForce zit dus vastgesoldeerd op mijn moederbord en dus heb ik deze via apparaatbeheer (beeldschermadapters) uitgeschakeld (ik heb trouwens WinXP). Vervolgens alles uitgezet en de nieuwe kaart in het AGP slot gezet, maar toen had ik ineens geen beeld! Ik had wel al in de BIOS ingesteld dat mijn AGP VGA kaart de Primary VGA BIOS is dus ik denk dat dit niet het probleem is. Het lukte echter steeds niet. Ik heb toen ook weer gewoon die GeForce 2 ingeschakeld bij apparaatbeheer, maar zolang die Radeon erin zit heb ik gewoon geen beeld. Haal ik deze kaart eruit dan werkt alles weer wel gewoon, maarja, daar heb ik niet zoveel aan. Ik snap er dus helemaal niks van en vraag me af of wel meer van jullie dit probleem hebben.
Verder heb ik dus Win XP, AMD Athlon 1,67 Ghz, 256 MB Ram.
Verder heb ik dus Win XP, AMD Athlon 1,67 Ghz, 256 MB Ram.