Eerlijk gezegd: als er geen scart aansluiting op dat setje zit, zal er dus ook nooit rgb beeld uit kunnen komen en dat zou voor mij al genoeg reden zijn om het nooit te kopen. Wil je echt optimaal dvd beeld op een normale tv hebben dan moet je rgb via scart gebruiken en dat kan dat setje dus niet...
Dat even terzijde, wat mij uit je verhaal nog niet helemaal duidelijk is, is wàt voor scart kabel je nu precies erbij hebt gekocht. Is dat een kabel met aan beide kanten een scart connector, of is het eigenlijk alleen maar een scart stekker, waar je drie tulpjes in kunt steken (een gele, een rode en een witte)? Als het dat laatste is, zou je in ieder geval beeld moeten krijgen als je de kabel met de gele tulpstekkers die waarschijnlijk bij je dvd set zit in de video uitgang van je dvd set drukt en in de juiste ingang van die scart stekker. Dan natuurlijk nog wel de juiste ingang op je tv kiezen met de afstandsbediening van de tv (hangt ook weer van je tv af hoe je een scart ingang kiest!) en dan zou je wat moeten zien. Soms hebben die scart blokjes ook nog een schakelaar er op zitten waarmee je kunt kiezen tussen input of output, zorg er in dat geval voor dat hij op input staat (je gebruikt de scart op je tv immers als input).
Oh ja: rode en witte in/uitgangen zijn NIET voor beeld maar voor geluid: rood is rechts, wit is links. Maar in feite lijkt me dat je die eigenlijk niet eens hoeft aan te sluiten op je tv, de dvd set geeft immers zelf het geluid al weer, er hoeft eigenlijk alleen maar beeld (dat is dus de kabel met de gele connectors en de in/uitgangen met gele aanduidingen) van de set naar de tv.
[
Voor 15% gewijzigd door
jasjenl op 31-01-2004 21:29
]