Toon posts:

DAV-S550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag bovengenoemd DVD setje gekocht heb alle boxen geinstalleerd en die werken allemaal ik heb dus geluid, de bijgeleverd Scartkabel heb ik achter in mjin teevee gestoken maar in die DVD zit geen Scart kabel dus daar heb ik 2 Tulip stekkers echter waar ik deze ook in steek aan de achterkant nergens krijg ik beeld op mijn Teevee.
Iemand raad?????

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 23:43

Remi

Moo!

Zat die scartkabel echt in de doos of kreeg je hem van de winkel waar je de set hebt gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Moest ik er los bij kopen

• Remi

Remi

Moo!

Foutje van de winkel dan... niet elke set heeft namelijk een scart aansluiting.

De enige video output die jou set heeft zijn component (groen, blauw en zwart meen ik), composite (tulp, waarschijnlijk geel) en s-video (lijkt op ps-2 bij de pc).

Maandag ff terug naar de winkel en een andere kabel halen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee die gozer wist dat ik geen Scart kabel aan de achterkant erbij heb, hij zegt deze is goed (witte en rode Tulip) en bij die set zat los een gele Tulip kabel

• Remi

Remi

Moo!

Een beetje tv heeft tegenwoordig ook een aansluiting voor camcorders. (geel, rood en wit en soms s-video ernaast).

Die aansluiting zou je ook kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb toch niet zo een snoertje????
Aan de voorkant zit dat inderdaad bij mijn maar daar kan mij scart niet in

• Remi

Remi

Moo!

Drie maal raden waar dat gele tulp kabeltje voor is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Owh ff kijken.......................... Nee werkt nog niet ik word GEK!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Remi

Remi

Moo!

Ok... u neemt gele tulp kabeltje.

U steekt 1 kant aan de voorkant van de tv in dezelfde gele tulp ingang.

Daarna zoekt u een zelfde ingang op uw dvd speler, deze zal ook geel zijn. Daarnaast zal er ook nog een tekst bij staan in de trant van "VIDEO OUT".

Daar steekt u het resterende einde van de kabel in en presto alles moet werken!

Verwijderd

Topicstarter
Maar moet ik dan altijd met een geel stekertje in de voorkant van mijn teevee moeten blijven zitten???? er zit aan de achterkant bij mijn ook een rood ingangetje is dat dan?????

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Eerlijk gezegd: als er geen scart aansluiting op dat setje zit, zal er dus ook nooit rgb beeld uit kunnen komen en dat zou voor mij al genoeg reden zijn om het nooit te kopen. Wil je echt optimaal dvd beeld op een normale tv hebben dan moet je rgb via scart gebruiken en dat kan dat setje dus niet...
Dat even terzijde, wat mij uit je verhaal nog niet helemaal duidelijk is, is wàt voor scart kabel je nu precies erbij hebt gekocht. Is dat een kabel met aan beide kanten een scart connector, of is het eigenlijk alleen maar een scart stekker, waar je drie tulpjes in kunt steken (een gele, een rode en een witte)? Als het dat laatste is, zou je in ieder geval beeld moeten krijgen als je de kabel met de gele tulpstekkers die waarschijnlijk bij je dvd set zit in de video uitgang van je dvd set drukt en in de juiste ingang van die scart stekker. Dan natuurlijk nog wel de juiste ingang op je tv kiezen met de afstandsbediening van de tv (hangt ook weer van je tv af hoe je een scart ingang kiest!) en dan zou je wat moeten zien. Soms hebben die scart blokjes ook nog een schakelaar er op zitten waarmee je kunt kiezen tussen input of output, zorg er in dat geval voor dat hij op input staat (je gebruikt de scart op je tv immers als input).
Oh ja: rode en witte in/uitgangen zijn NIET voor beeld maar voor geluid: rood is rechts, wit is links. Maar in feite lijkt me dat je die eigenlijk niet eens hoeft aan te sluiten op je tv, de dvd set geeft immers zelf het geluid al weer, er hoeft eigenlijk alleen maar beeld (dat is dus de kabel met de gele connectors en de in/uitgangen met gele aanduidingen) van de set naar de tv.

[ Voor 15% gewijzigd door jasjenl op 31-01-2004 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nu eindelijk beeld alleen zit dat gele stekertje aan de voorkant van mijn teevee dat vindt ik geen gezicht

• Remi

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 21:27:
Maar moet ik dan altijd met een geel stekertje in de voorkant van mijn teevee moeten blijven zitten???? er zit aan de achterkant bij mijn ook een rood ingangetje is dat dan?????
Tja.. daarom zeg ik ook dat je beter terug kan gaan naar de winkel want je hebt volgens mij niet de juiste kabels gekregen.

Het makkelijkste voor jou is een scartkabel met aan 1 kant scart en aan de andere kant composite dus tulp aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
jasjenl schreef op 31 januari 2004 @ 21:27:
Dat even terzijde, wat mij uit je verhaal nog niet helemaal duidelijk is, is wàt voor scart kabel je nu precies erbij hebt gekocht.
Ik heb een scart kabel met aan één kant een scart en aan de andere kant een rood/ witte tulip

• Remi

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 21:31:
[...]

Ik heb een scart kabel met aan één kant een scart en aan de andere kant een rood/ witte tulip
Maar geen gele :?

Verwijderd

Topicstarter
Remi schreef op 31 januari 2004 @ 21:29:
[...]

Het makkelijkste voor jou is een scartkabel met aan 1 kant scart en aan de andere kant composite dus tulp aansluiting.
Huh dat heb ik toch???? alleen rood/ wit

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 21:31:
[...]

En geen gele tulp dus? Daar heb je dan niks aan voor het beeld, want die rode en witte tulp zijn alleen voor het geluid. Dan heb je inderdaad, zoals Remi al dacht, een verkeerde kabel gekregen, tenzij je op die scart stekker nog ergens een extra, gele ingang hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die gele was een los stekertje wat gewoon bij het setje zat

• Remi

Remi

Moo!

En jij moet een gele eraan hebben anders ben je verplicht die aansluiting op de voorkant van je tv te gebruiken.

Met de kabel die ik bedoel kun je gewoon de scart in de scartaansluiting van je tv doen en die gele stekker in de video out van je dvd speler. Die rode en witte gebruik je dan niet eens.

Verwijderd

Topicstarter
Remi schreef op 31 januari 2004 @ 21:34:
En jij moet een gele eraan hebben anders ben je verplicht die aansluiting op de voorkant van je tv te gebruiken.

Met de kabel die ik bedoel kun je gewoon de scart in de scartaansluiting van je tv doen en die gele stekker in de video out van je dvd speler. Die rode en witte gebruik je dan niet eens.
Wat een klootzak die verkoper dan lul van paard

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je kan het beste even een svhs -> scart connector kopen, en een mooi svhs kabeltje erbij, dan zit je gebakken :)

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op 31 januari 2004 @ 21:36:
Je kan het beste even een svhs -> scart connector kopen, en een mooi svhs kabeltje erbij, dan zit je gebakken :)
:?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 21:35:
[...]

Wat een klootzak die verkoper dan lul van paard
Tja, veel van die verkopers hebben het verstand van een hondedrol wat betreft het spul dat ze verkopen, ik neem vaak al niet eens meer de moeite om 'kundig' advies te vragen aan dat soort gasten, helemaal niet in winkels waar ze setjes zoals deze verkopen..
Nog even voor de duidelijkheid: vermoedelijk heb je nu een kabel gekregen die er ongeveer uitziet als deze kabel en wat je dus nodig hebt is zoiets als deze kabel. Zulke dure kabels als ik hier nu naar link hoef je overigens niet te kopen, ze hebben vast wel iets voor een paar euro in de winkel waar je 't gekocht hebt.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

eamelink schreef op 31 januari 2004 @ 21:36:
Wat ik zo snel aan info over dit setje kan vinden heeft ie geen s-video uitgang, alleen composiet (:X). Dat gaat dus niet werken, maar ik vermoed dat TS geen expert is op dit gebied en dan zal hij met composiet wellicht ook wel tevreden zijn.

• Remi

Remi

Moo!

jasjenl schreef op 31 januari 2004 @ 21:39:
[...]
Tja, veel van die verkopers hebben het verstand van een hondedrol wat betreft het spul dat ze verkopen, ik neem vaak al niet eens meer de moeite om 'kundig' advies te vragen aan dat soort gasten, helemaal niet in winkels waar ze setjes zoals deze verkopen..
Nog even voor de duidelijkheid: vermoedelijk heb je nu een kabel gekregen die er ongeveer uitziet als deze kabel en wat je dus nodig hebt is zoiets als deze kabel. Zulke dure kabels als ik hier nu naar link hoef je overigens niet te kopen, ze hebben vast wel iets voor een paar euro in de winkel waar je 't gekocht hebt.
Zeg we gaan niet generaliseren he. :P

Maar Nogmaals weet nu iig welke kabel hij nodig heeft. Vergeet niet om deze kabel terug te brengen en te crediteren want je hebt er geen ene ruk aan.

• Remi

Remi

Moo!

jasjenl schreef op 31 januari 2004 @ 21:42:
[...]
Wat ik zo snel aan info over dit setje kan vinden heeft ie geen s-video uitgang, alleen composiet (:X). Dat gaat dus niet werken, maar ik vermoed dat TS geen expert is op dit gebied en dan zal hij met composiet wellicht ook wel tevreden zijn.
Ik kan er natuurlijk naast zitten maar zover ik weet had dit setje composiet, s-video en component.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Remi schreef op 31 januari 2004 @ 21:46:
[...]

Ik kan er natuurlijk naast zitten maar zover ik weet had dit setje composiet, s-video en component.
Zou kunnen, maar dan klopt de info op de Sony site niet. Daar staat dat er maar één video output op zit en dat die composiet is. Maar goed, ik heb wel vaker de indruk dat de info op sony.nl niet bijster kloppend is..
Maar mocht 'ie wel s-video ondersteunen en de tv dit ook aan kunnen, dan zou ik zeker voor s-video gaan, alles beter dan composiet..

[ Voor 14% gewijzigd door jasjenl op 31-01-2004 21:52 ]

• Remi

Remi

Moo!

jasjenl schreef op 31 januari 2004 @ 21:50:
[...]
Zou kunnen, maar dan klopt de info op de Sony site niet. Daar staat dat er maar één video output op zit en dat die composiet is. Maar goed, ik heb wel vaker de indruk dat de info op sony.nl niet bijster kloppend is..
Maar mocht 'ie wel s-video ondersteunen en de tv dit ook aan kunnen, dan zou ik zeker voor s-video gaan, alles beter dan composiet..
Kheb die set een tijd geleden ook in de winkel gehad en ik weet 100% zeker dat ie meer dan composiet had. :)

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:

Bij het setje dat Nogmaals heeft gekocht zit in de doos:
* Scartadapter (met een gele, witte en rode tulp ingang)
* video kabel (gele turp)

Hij heeft meegekregen van de verkoper:
* audiokabel (witte en rode tulp)

Dus heeft 'ie precies wat 'ie nodig heeft.
Op de scart adapter alle tulp stekker kleur aan kleur aansluiten. Vervolgens de andere uiteindes achterin de Sony set duwen (bij de aansluiting waaar bij staat "VIDEO1 OUT".

That's all folks...

• Remi

Remi

Moo!

flagnite schreef op 01 februari 2004 @ 10:00:

Op de scart adapter alle tulp stekker kleur aan kleur aansluiten. Vervolgens de andere uiteindes achterin de Sony set duwen (bij de aansluiting waaar bij staat "VIDEO1 OUT".

That's all folks...
Hij had toch een doodnormale scartkabel gekocht?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

flagnite schreef op 01 februari 2004 @ 10:00:

That's all folks...
Dat is niet wat hij hier beschreven heeft, hij beweert dat ie een scart kabel met twee audio tulpjes heeft meegekregen:
Dus of hij heeft niet goed beschreven wat hij heeft en jij hebt gelijk, of hij heeft wat ik hier net beschrijf en heeft inderdaad het verkeerde meegekregen.
Een foto van alles wat hij heeft zou zeer verhelderend werken...

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een nieuwe stekker gekocht met 3 Tulip en alles werkt

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 15:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

En als die zijn tv programma's nu ook nog over zijn dav s550 wil horen moet je een bi-directionele kabel hebben(dus:met een scart aan een zijde en met 2 rode, 2 witte en waarschijnlijk 2 gele aan de andere zijde)

of maak ik het verhaal nu nodeloos gecompliceerd?

• Remi

Remi

Moo!

Indoubt schreef op 01 februari 2004 @ 22:33:
En als die zijn tv programma's nu ook nog over zijn dav s550 wil horen moet je een bi-directionele kabel hebben(dus:met een scart aan een zijde en met 2 rode, 2 witte en waarschijnlijk 2 gele aan de andere zijde)

of maak ik het verhaal nu nodeloos gecompliceerd?
Ja en nee.

Als zijn tv een audio out heeft (rode en witte tulp) dan kan hij deze gewoon aansluiten op de audio in van zijn home cinema set.

Of anders een bi-directionele kabel idd, maar misschien zit op zijn nieuwe scartstekker wel een knopje om te switchen van input naar output.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder zei alles werkt...... nagenoeg moet ik dan wel zeggen het geluid van je teevee als je dat over je boxxen wil hebben moet je daar ook een stekkertje voor hebben volgens mijn gaat dit toch namelijk ook via je scart?
Pagina: 1