Toon posts:

leadtek G4 ti4200 dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik 2 leadtek GF4 kaarten heb waarmee ik niet goed kan werken.
Het begon met een GF4 in een 2,6 Ghz pc. Deze heb ik aan m'n leverancier terug gegeven (garantie) aangezien deze allerlei problemen gaf qua weergave en problemen had tijdens de boot (zie omschrijving van bootproblemen verderop), maar mijn leverancier belde mij op en vertelde dat zijn leverancier hem terug had gegeven en er zou niks mee aan de hand zijn.

Nu zal hij deze week langskomen om de kaart weer om te ruilen. (hij had mij een andere kaart geleend).

Nu begint echter de andere GF4 in mijn 2,8Ghz pc met dezelfde crap.

wanneer ik reboot, komt er een wirwar van tekens op het scherm.
Als vervolgens het bootscherm van Asus komt, dan staan er allemaal strepen doorheen. Na het opstartscherm van XP laat hij heel weird de inlogopties zien.
Vervolgens kan ik dan niet inloggen. (hij blijft maar refreshen volgens mij).
Nadat ik de kaart laat afkoelen, dan gaat het weer een beetje. Soms kan ik dan inloggen in XP, en dan gaat alles wel weer een beetje. Wel heb ik het gevoel dat bijv. text een beetje "zwemt". m.a.w. het is niet echt scherp. Laat ik vervolgens 3Dmark er over heen gaan, dan zie je die zelfde "dots" die je bij het inlogscherm van Asus ook in de testen. Soms dan trekt hij bijv. gezichten helemaal uit elkaar. (moeilijk uit te leggen).
Ook heb ik het gevoel dat de pc langzamer is geworden sinds de problemen met de kaart.
De kaart is echter niet heet, (als ik voel met mijn vingers terwijl de pc aanstaat).
Ook de processor zit op ca. 49 graden, MB op 26 graden)
Ook vind ik het vreemd dat beide pc's eerst wel gewoon met de kaart konden werken, en totaal geen problemen gaven, maar nu dus niet meer willen werken.
Daarom twijfel ik eraan of de leverancier de kaart daadwerkelijk heeft getest en ik niet weer met dezelfde problemen kom te zitten.. :(.

Of kan dit iets totaal anders zijn?

Specs: Leadtek GF4 ti4200 128Mb 8xAGP (niet overclocked)
PC: 2,8Ghz Intel met 1Gb DDR geheugen
Asus P4G8X moederbord
400W voeding
2x 80Gb hdd

Verwijderd

Ik heb ook al een TI 4200 versleten en heb nu gewoon een nieuwe van mun pc-boer gekregen zonder dat ie heeft gezien dat hij kappot is. Je bek opentrekken zou ik zegge, en anders met de digi camera een foto nemen en die hem laten zien. Mijn kaart deed hetzelfde als de jouwe ongeveer

Verwijderd

Mijn eerste leadtek gf4 ti4200 legde bij mij na ca 6 weken het loodje.
Met bijna dezelfde problemen als wat jij hebt.

Rare kleurtjes bij het laadscherm van windows Xp.
Rare lijntjes op het scherm die wat reageren als ik de muis beweeg.
etc

Verwijderd

kzou eerst andere vidkaart proberen
als dan alles vlekkeloos werkt, ligt het aan de vidkaart

kzie dat je al de vidkaart in meerdere pc's hebt gestoken en beide geven problemen
als ik jou was, zou ik gewoon nieuwe halen bij je lokale pc boer :)
beetje klagen en zeuren :P en dan krijg je wel nieuwe Geforce 4 Ti4200
als ze je niet geloven, moet je hem daar testen (in elke pc shop staan genoeg computers :))

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de replies :)

Met een andere videokaart heb ik idd geen problemen, maar was niet zeker of de vage bootschermen en weergave problemen bijv. door iets anders in de pc getriggerd konden worden en dat met een "zwakkere" kaart hij geen problemen gaf. (bijv. met TNT kaartje ofzo).

M'n vertrouwen in Leadtek is nu echter wel erg laag.. 2 kaarten die nog geen half jaar oud zijn. En zo te lezen zijn er dus nog meer mensen met leadtek problemen.

Maar ik zal mijn handelaar eens flink aan de oren trekken. :o

Verwijderd

ik heb het probleem gehad...
Heb eens gelezen dat de A1 cores van nvidia te vage voltages kreeg... Blijkbaar is dit na de A2 en A3 ( die ik nu zelf in de verkoop heb staan, heb nu 9800pro) verholpen. Anders moet je ff je koeler er afhalen, core checke en nieuwe koelprut er op doen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 13:37:
ik heb het probleem gehad...
Heb eens gelezen dat de A1 cores van nvidia te vage voltages kreeg... Blijkbaar is dit na de A2 en A3 ( die ik nu zelf in de verkoop heb staan, heb nu 9800pro) verholpen. Anders moet je ff je koeler er afhalen, core checke en nieuwe koelprut er op doen...
Ik kan je gerust stellen. Een A1 core heeft hij niet. Die cores zijn voorbehouden aan de allereerst geproduceerde 4600/4400s. De eerste Leadtek Ti4200s werden uitgerust met een A3 core. Ik heb er zelf een in mijn bak zitten.

Je hebt wel gelijk dat het een koelprobleem lijkt. Misschien is de fan kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het vreemde. De kaart voelt niet heet aan, en de fan doet het gewoon.
Zelf dacht ik aan een geheugen probleem van de kaart.
Zodra Windows het doet, dan kan ik ook vrijwel alles doen. Maar zodra ik hem echt ga tergen (bijv. met 3Dmark) dan geeft hij de geest.

Ook als ik hem een dagje uit laat staan, dan start hij zonder problemen op, maar zodra ik hem echt in gebruik neem, dan beginnen de problemen weer.

Ik neem aan dat het niet aan Windows ligt, aangezien hij de problemen al geeft bij de boot. En het geheugen van de PC (1Gb) is ook in orde, net zoals de temp. van de CPU van de pc (45 graden) en MB is ca. 32 graden.

Ik heb de kaarten online gekocht, en ik zit nu al 4 maanden+ op de vorige GF4 te wachten. Na veel e-mails verzonden te hebben kreeg ik vorige week een e-mail terug met excuses, want hij had een auto ongeluk gehad volgens hem. :? , en dat hij de kaart dus terug had gekregen en goed was bevonden door zijn leverancier.
Daarom ben ik al blij dat ik die kaart terug krijg, al betwijfel ik het of hij het ook doet, en heb geen zin om de andere kaart ook nog eens een x-aantal maanden kwijt te zijn, of helemaal niet weer te zien.
Ik weet niet of ik met deze problemen ook direct bij Leadtek terecht kan? Of bij zijn handelaar? Want daar ben ik intussen al achter dat hij ze bij een grote Duitse firma betrekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de duidelijkheid nog even een paar screenshots gemaakt;

1: In 3Dmark zie je de kleine "spetters"
Afbeeldingslocatie: http://img18.photobucket.com/albums/v53/nesclan/01.jpg

2: Idem
Afbeeldingslocatie: http://img18.photobucket.com/albums/v53/nesclan/02.jpg

3: met als gevolg dat 3Dmark stopt, en Windows niet verder komt als dit:
Afbeeldingslocatie: http://img18.photobucket.com/albums/v53/nesclan/03.jpg

4: Bij de reboot / Asus bootscherm
Afbeeldingslocatie: http://img18.photobucket.com/albums/v53/nesclan/04.jpg

5: Opstart gegevens (strepen door de tekst)
Afbeeldingslocatie: http://img18.photobucket.com/albums/v53/nesclan/05.jpg

Misschien dat iemand dit bekend voorkomt.

Verwijderd

ik heb deze ti4200 voor meer dan een jaar zonder problemen (dell) weet niet welk merk het is, zal wel gewoon nvidia zijn.

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13
Ik heb dit probleem gehad na het te ver doorclocken van m`n GF3. Dezelfde strepen bij het booten in ieder geval. In mijn geval wat het geheugen kapot. Misschien wordt je kast van binnen toch te warm (je sensor van je moederbord kan afwijken) en wordt zo het geheugen van de kaart te warm.

Je zou kunnen proberen om eens je kast open te laten en er een kamerventilator op te richten. Baad het niet dan schaad het niet zou ik zeggen...

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Is je monitor wel in orde, trekt die nog wel een snelle kaart, je zegt dat je met een mindere kaart geen problemen hebt.

Heb je niet toevallig een oude Pci kaart om je AGP te testen, al geprobeerd om die kaarten te testen in een andere PC.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

is je voeding nog wel in orde? ik had ook laatst een tijdje last van artifacts en wegvallend beeld, bleek mn 3.3V op 2.6 (tijdens gamen) te lopen :/

Verwijderd

Hmz weet niet wat het is.

Mijn leadtek gf ti 4200 werkt iig een jaar zonder problemen.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik ken een kennis en die had dit ook bleek zijn 3dkaart kapot te zijn (hij had de zelfde als jij).

Omgeruilt na 6 weken gekloot eindelijk een nieuwe gekregen geen probleem.

Ik heb zelf een radeon 9800se naar pro gemod maar af en toe bij het opstarten krijg ik ook die beelden die jij hebt.

Ik weet alleen wel wat het bij mij is voedings problemen.

Heb je wel een goed genoeg voeding erin zitten zo niet zou ik daar eerst is voor gaan kijken.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
had een maat van me tijd geleden ook met een 9700NP... bios miste veel letters, rare vlekken in games, daarna ook in windows... was wel veel erger dan jij het nu laat zien, maar denk iig dat hij stuk is
Is je monitor wel in orde, trekt die nog wel een snelle kaart, je zegt dat je met een mindere kaart geen problemen hebt.
huh? een monitor die een snelle kaart niet kan trekken? dus mijn tijdelijke 15 inch hoort eigenlijk mijn 9800 niet aan te kunnen :P das nieuw ;)
of begrijp ik je nou verkeerd..

[ Voor 47% gewijzigd door geez op 03-02-2004 23:29 ]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ja, ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.

Ik vind dat van die letters en zo die wegvallen erg vreemd, nog nooit gezien en als ik dat nu dus voor het eerst zie, zou ik gelijk denken aan een Monitor die kuren heeft.

Grote van beeld maakt natuurlijk niks uit. 8)7

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n leverancier aangeschreven dat hij deze week de kaarten moet omruilen, en dat ik er nieuwe voor terug wil of ik koop nieuwe kaarten bij iemand anders, en stuur hem de rekening hiervoor.

Monitor kan het niet zijn, aangezien het duidelijk te zien is, dat het een hardware probleem is vanuit de pc.

Die tip met die kamer ventilator had ik al toegepast ;) , maar mocht ook niet baten.

Ik heb ook al geprobeerd om in de bios hem om te zetten naar AGP 4x, en te switchen tussen de volts, maar ook dit geeft geen resultaat.

Ook ben ik bang dat wanneer ik de koeler er af haal, ik de garantie helemaal kan vergeten (zit zo'n stickertje op die kapot gaat bij het openen). Ik heb wel de neiging om dat ding open te trekken en er een beetje extra koelpasta tussen te proppen, maar ik denk dat ik me maar als een n00b ga opstellen ten opzichte van m'n leverancier en gewoon 2 nieuwe kaarten wil. Kaarten doen het niet, hij heeft bij de verkoop garantie gegeven, en die moet hij nu gewoon nakomen.

Maar nog vind ik het bar slecht dat 2 Leadtek GF4 zo snel achter elkaar (in verschillende pc's) kapot gaan. :(

Verwijderd

Topicstarter
Nah, helemaal lekker, heb vanavond een e-mail van hem gekregen waarin hij mij vertelde dat zijn bedrijf sinds 19-01-2004 niet meer bestaat, en dat ik me maar tot de fabrikant moest wenden. :(
Volgens hem heb ik echter nog wel garantie op de kaart. (maar hij doet dus niks meer.. :r )

Maar hij blijft in de e-mail stug volhouden dat de kaart in orde is. Ik kan een copie krijgen van zijn importeur (Mindfactory in Duitsland). Dus ik neem aan dat ik daar ook tegen een muur aan zal lopen aangezien ze hem dan al een keer hebben gehad. |:(

Maar ook al zou de kaart goed zijn, dan is er iets anders goed mis met m'n pc, en is/was het ook zijn verantwoordelijkheid dat hij een waardig product verkoopt. :(

Het enige "positieve" is dat ik de kaart weer terug krijg. :/

Heeft iemand van jullie nog adviezen in deze zaak? Kan hij zich er zo gemakkelijk van af maken? En is een fabrikant aan te spreken in dit geval?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Leverancier van de spullen failliet, hou je toch nog de garantie van de Fabrikant, stuur een nette mail naar ze toe en leg je probleem uit, beter is om ze te bellen( hoop dat je Duits goed is)

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Driver of windows problemen kun je uitsluiten.
1) De kaart is defect (geheugen,gpu)
2) Je systeem/videokaart is te ver overgeklokt
3) AGP kaart te laag voltage?
4) Verkeerde BIOS settings?

Probeer het bios eens op de SAFE instellingen.
Zet daarna eens de volgende settings:
AGP 2X/4X/8X op "1X"
AGP Fast writes "disabled "
AGP driving value "EA"
AGP aperture size op "64/128/256" (speel hier wat mee)
Alle settings van eventuele overclocking op de normale waardes.

Als het hiermee nog niet lukt, is de kans erg groot dan de videokaart toch beschadigd is.

[ Voor 3% gewijzigd door ^Ripper op 05-02-2004 01:17 ]

• edokter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-07 14:34
Ik ken dit problem... en de oorzaak!

Zelf heb ik goedkoop een ti4200 van eBay geplukt (als defect) en laat precies deze symptomen zien. Ik heb eens rondgevraagd op de nieuwsgroepen en kwam in contact met iemand in Frankrijk die weet wat het is, en het kan repareren.

Het is geen koelprobleem
Het is geen memoryprobleem

Het is een enkel doorgeslagen weerstandje (pull-up resistor) die ervoor moet zorgen dat de databus naar het geheugen met de juiste spanning wordt afgesloten (terminated). Zonder de juiste weerstand is de spanning te hoog en krijg je deze effecten.

Het kan ook maar zo dat de fout wel optreedt in een AGP 2.0 slot (3.3V) en niet in een AGP 3.0 slot (1.5V), en dat het bedrijf deze in een AGP 3.0 slot heeft getest.

Mijn ti4200 (een Chaintec) is onderweg naar Frankrijk om voor €10 euro gerepareerd te worden :)

• edokter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-07 14:34
Please delete...

[ Voor 95% gewijzigd door edokter op 05-02-2004 01:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact opgenomen met Mindfactory (de leverancier van mijn handelaar) en het verhaal van Edokter verteld, en ik kan de kaarten nu gewoon omruilen voor nieuwe. :). Moet alleen even zorgen dat ik de rekening van mijn leverancier krijg die hij van Mindfactory heeft gekregen, en dan rij ik even naar Wilhelmshaven toe en ruil de kaarten om.

Is dit probleem trouwens te voorkomen? Of is dit gewoon een slechte produktielijn geweest van Leadtek? Ik bedoel, kan dit probleem "getriggerd" worden?

Maar iedereen ontzettend bedankt voor de hulp _/-\o_

Verwijderd

Ik zeg je 1 ding, met die nieuwe krijg je geheid ooit ook weer problemen. Ik heb er ook 1 en de TI 4200 serie is volkomen bagger.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:26:
Ik zeg je 1 ding, met die nieuwe krijg je geheid ooit ook weer problemen. Ik heb er ook 1 en de TI 4200 serie is volkomen bagger.
daar ben ik het niet mee eens, met de 2 ti-4200's hier thuis _nooit_ problemen gehad

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:26:
En geef daar eens een onderbouwing bij, wat zijn precies je problemen met deze kaart.

Ik heb er hier 2 draaien( 1 XFX en 1 Asus De luxe) beide lekker OC en draaien beide naar volle tevredenheid, als ik de tests lees van deze kaarten kan ik alleen maar concluderen dat het een goede en value for money kaart is.

Dus waarop is je stelling gebaseerd!

Pagina: 1