Toon posts:

[winxp] Help, Unbootable Disk na schone install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig , ik heb en pc voor een vriend in elkaar gezet:

AMD XP2500
Adata 512 MB PC 3200
Maxtor S-ata 120 GB
Asus 9600 XT
Epox 8KRA2I
Windows XP Professional

Nu heeft ie sind kort de melding Unbootable Disk ..... ( Windows Blauw scherm)
gekregen. Ik heb de pc na gekeken en wat bleek; de hele harde schijf was gewist !
Deze is opgedeeld in 3 partities - windows - spelllen - kazaa . Windows en Spellen waren helemaal gewist en op kazaa stonden nog files. Volgens mij kan je niet "zomaar" een schijf wissen zonder een keer op " formatteren oke? te drukken"
Dit was niet gebeurd.

Nu heb ik wederom alles opnieuw geinstalleerd , windows , spellen e.d. , zelf nog een uur gespeeld om te kijken of alles goed werkte en nu , een dag later , krijg ik weer dezelfde melding " unbootable disk". Dus alles is weer pleite !

Nu mijn vraag:

* heeft iemand hier ervaring mee en heeft raad
* kan dit gebeurden omdat de pc bv. gehackt wordt? ( denk ik )
* oplossing om dit niet weer te laten gebeuren

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

* geen ervaring mee
* zou best via een hack kunnen gebeuren
* Een goede firwall installeren (norton/zonealarm) en voorzichtig zijn met dat kazaa spul

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 20:19:
Volgens mij kan je niet "zomaar" een schijf wissen zonder een keer op " formatteren oke? te drukken"
Dat kan wel hoor, door via cmd.exe of command.com het format commando aan te roepen met bepaalde switches.

Maargoed, ik verander in ieder geval de topic titel even, zodat hij [winxp] bevat, zoals we je ook in de Windows Operated Systems - Policy aanraden :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, overheen gelezen.

de pc wordt door een " leek " gebruikt. Nu weet ik wel dat dit de gevaarlijkste zijn, maar deze pc is vandaag voor het eerst weer gebruikt en na 2 / 3 keer opnieuw opstarten is deze melding weer gekomen. De pc is gewoon volgens de normale procedure afgesloten.

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
Heb je al gechecked of de harde schijf niet gewoon corrupt is?
Maak anders een opstart diskette en run fdisk.exe. Zag ergens via google fdisk.exe /mbr. Ik weet niet waar de parameters voor staan, mischien dat de schijf dan automagisch gefixed wordt. Kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan de schijf ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door parcol op 31-01-2004 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit er een DiamondMax Plus 9DS (120,0 GB) (6Y120M0) Sata schijf in.

Kan het zo zijn dat deze door onverklaarbare wijze zijn data verliest/ niet vast houdt ?

Verwijderd

Topicstarter
Paracol: Heb je al gechecked of de harde schijf niet gewoon corrupt is?

Als ik er gewoon weer alles op kan installeren en mee kan werken dan is ie toch niet corrupt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 20:35:
Paracol: Heb je al gechecked of de harde schijf niet gewoon corrupt is?

Als ik er gewoon weer alles op kan installeren en mee kan werken dan is ie toch niet corrupt?
De schijf kan wel degelijk alsnog brak zijn. Je kan op de Maxtor website, en om precies te zijn hier PowerMax downloaden. Zet met dit self-extracting installatiebestand het programma op een diskette en boot hiermee om de hdd te testen. Als je hier geen meldingen mee krijgt kan je vrij zeker zijn dat je harddisk naar behoren functioneert. Maar uiteraard heb je nooit 100 % garantie. Al een andere SATA driver geprobeerd ?

Je kan de antwoorden op de meeste vragen ook misschien wel terugvinden in het forum Opslagmedia & I/O Controllers :) Een goed punt om te beginnen kijkt mij OM FAQ / Beleid, lees dan met name dit stukje even door : Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot ?.
Lees ook Windows Operated Systems - Policy en Windows Operated Systems - FAQ even door :) Deze bevatten naast wellicht nuttige info over de errors die je krijgt ook enige informatie over de regeltjes hier op GOT ;)

Ik zag dat je hier nog niet zo lang bent geregistreerd. Nog welkom :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ben hier inderdaad nog niet zo lang geregistreed. Als wel lang een fan van de site.

Bedankt, er zitten zeker goed tips bij. Ik ga morgen direct aan de slag met die HD checker.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 20:19:
Nu heeft ie sind kort de melding Unbootable Disk ..... ( Windows Blauw scherm)
gekregen. Ik heb de pc na gekeken en wat bleek; de hele harde schijf was gewist !
Hoe heb je dat gecontroleerd dan? Stonden er ook geen partities meer op dan? :)
Pagina: 1