[IIS & PHP] Subdomeinen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

dit is mijn eerste bericht op deze geweldige website,
ook hoop ik dat er een geweldig snelle support is ;)

Mijn vraag:
Ik run een Windows IIS 2003 (Met PHP module apart geïnstalleerd) maar blijkbaar werken de subdomeinen niet goed, ik werk namelijk nu met een subdomeinen script (Zie later) maar dat werkt niet echt 100%

Ik kan wel naam.domein.be laten redirecten naar www.domein.be/users/naam/ maar ik kan niet gebruik maken van naam.domein.be/anderbestand.php en ook niet met ?naam=blablabla ...

Is dit oplosbaar door [een of ander script / (ISAPI???) module] ???

Het script, wat ook niet helaal in orde is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php 
$domein = 'domein.be';
$subdomein['naam'] = 'users/naam/';  
// Enzovoort

$host = ' ' . getenv("HTTP_HOST");      

foreach($subdomein as $sub => $locatie){
  if (strpos($host,"$sub.$domein")>0){
    echo "<body scroll=no leftmargin=0 topmargin=0><iframe src='http://www.hsc.be/" . $locatie . "' width=100% height=100% frameborder=0 leftmargin=0 topmargin=0></body>";
    exit;
  }
}
?>

Ik hoop dat jullie hiermee mij kunnen helpen,
hartelijk dank.

Tommie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat is de bedoeling van dat script? Waarom regel je het doorsturen niet gewoon met IIS (ik neem aan dat dit ook met IIS kan). Wat heeft dit script (met iFrame?) voor toegevoegde waarde boven je webserver een redirect te laten afgeven?

offtopic:
Welkom op GoT; lees voortaan ook even hetgeen je voorgeschoteld krijgt:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart
Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 26-01* :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

naam.domein.be/anderbestand.php geeft waarschijnlijk een 404, je moet dus je 404 ook later verwijzen naar je redirect.

verder moet je DNS zo ingesteld zijn dat *.domein.de allemaal doorverwijzen naar www.domein.be.

eventueel moet je ook de request_uri (is dat misschien getenv("PATH_INFO")?) en querystring uitlezen en aan je iframe-src plakken

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 31-01-2004 21:44 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

RM-rf schreef op 31 januari 2004 @ 21:37:
naam.domein.be/anderbestand.php geeft waarschijnlijk een 404, je moet dus je 404 ook later verwijzen naar je redirect.

[...]
Laat ik hieraan toevoegen dat het gebruiken van een Redirect of ErrorDocument vaak je POST variabelen verloren zal laten gaan

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van IIS en niet van Apache,
dus de request_uri en dergelijke werken niet...

Ook het errordocument veranderen werkt langst geen kanten :r

Is er een andere manier dan het script en errordocument?
Zoja, hoe en waar vind ik deze methode... (Spider.007 --> Redirect???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar is dit niet wat je zoekt?

Afbeeldingslocatie: http://131.211.229.224/subdomein.gif

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 10:20:
Ik maak gebruik van IIS en niet van Apache,
dus de request_uri en dergelijke werken niet...

Ook het errordocument veranderen werkt langst geen kanten :r

Is er een andere manier dan het script en errordocument?
Zoja, hoe en waar vind ik deze methode... (Spider.007 --> Redirect???)
Ik neem aan dat je het ErrorDocument in IIS ook kunt veranderen; al weet ik niet precies hoe dat zal moeten (in ieder geval niet zo makkelijk als in Apache >:) ) Je moet gewoon even in de handleiding van IIS gaan speuren naar de makkelijkste manier om dit op te lossen. Mocht je zelf zo'n hekel hebben aan IIS; waarom installeer je dan zelf Apache niet even :? Dat zou echter niet veel uit moeten maken voor het oplossen van dit probleem; bovengenoemde oplossingen moeten allemaal zowel in IIS als in Apache werken...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Ik kan wel naam.domein.be laten redirecten naar www.domein.be/users/naam/

Dus tot zo ver gaat het goed, je zou dus in de directory <naam> een php bestandje kunnen plaatsen die verwijst naar de juiste pagina

<?php
Ik heb even de juiste syntax bij de hand
?>

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

John2B schreef op 01 februari 2004 @ 11:12:
Ik kan wel naam.domein.be laten redirecten naar www.domein.be/users/naam/

Dus tot zo ver gaat het goed, je zou dus in de directory <naam> een php bestandje kunnen plaatsen die verwijst naar de juiste pagina

<?php
Ik heb even de juiste syntax bij de hand
?>
offtopic:
een vage post mgoed

Wil je dan voor elke nieuwe directory dit PHP bestandje erin gaan plaatsen? Lijkt me nogal een 'simpele' oplossing die erg veel werk oplevert; zeker als dit ook op te lossen is door de webserver goed te configureren :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus >> Nee, het moet via een PHP of ASP script gebeuren!

Spider.007 >> Al geprobeerd te wijzigen maar dan krijg ik gewoon ipv v/d IIS error of een custom url/bestand de MSIE Error ervan...

Als jij me kan aanwijzen hoe je ASP bij Apache gebruikt dan wil ik Apache gaan gebruiken ja ;)

John2B >> En waar haal jij dan de ?...=...&...=... en de bestandsnaam vandaan?

Wie dit oplost krijgt van mij 200 MB cyberspace op men server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 13:51:

Spider.007 >> Al geprobeerd te wijzigen maar dan krijg ik gewoon ipv v/d IIS error of een custom url/bestand de MSIE Error ervan...

Als jij me kan aanwijzen hoe je ASP bij Apache gebruikt dan wil ik Apache gaan gebruiken ja ;)
http://www.apache-asp.org/
John2B >> En waar haal jij dan de ?...=...&...=... en de bestandsnaam vandaan?

Wie dit oplost krijgt van mij 200 MB cyberspace op men server ;)
Je kunt dit op twee manieren oplossen (voor zover mijn IIS kennis reikt):
• Maak een 440.asp / php die de redirect uitvoert (Lijkt mij een goede oplossing)
• Stuur de mensen die naar sub.domein.com gaan door naar www.domein.com en zet in de index.asp / php een regel die de mensen weer doorstuurt naar de juiste map.

In beide gevallen zul je iets moeten programmeren wat het volgende doet (untested):
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?PHP
        $domains = explode('.', $_SERVER["HTTP_HOST"]);
        $newLocation = 'http://www.domain.com/users/'.$domains[0].'/'.$_SERVER["
REQUEST_URI"];
        header('Location: '.$newLocation);
?>

Ik zie nu echter dat je niet van al deze variabelen gebruik kunt maken. Kun je ergens een PHP bestand maken dat het volgende doet:
PHP:
1
2
3
4
<?PHP
        header('Content-type: text/plain');
        print_r($GLOBALS);
?>
:? Dan kunnen we even kijken of daar wel iets bruikbaars tussen zit :)
(zie ook http://www.webmasterworld.com/forum47/943.htm)

---

Pagina: 1