Gisteren heb ik mijn nieuwe Sony STR-DB790QS receiver binnen gekregen die het prima doet, ik heb alleen een irritant probleem waar misschien helemaal geen oplossing voor is: Mijn Philips televisie reageert willekeurig op de commando's van de Sony afstandsbediening. Gaat aan of uit, of wisselt van zender enz. In de manual heb ik niets kunnen vinden om dit op te lossen. Hebben jullie een tip?
Misschien de receiver verplaatsen, in ieder geval makkelijker dan de TV verplaatsen...
offtopic:
iig geen vodka, zoals een user slim dacht te zijn.
iig geen vodka, zoals een user slim dacht te zijn.
Toen waren beige computers heel gewoon.
veel opties zijn er niet idd, maar ze moeten gewoon niet bij elkaar staan, of een oogje afplakken en de tv met de hand bedienen, maar dat kan het idee ook niet zijn. Lekker klote dit
Ik heb deze receiver ook, en als je gewoon goed om je heen gekeken had zag je dat er ook een manual voor de remote is. Programmeer dus gewoon een JVC, of een ander merk TV in je afstandsbediening en je hebt nergens last van.
Succes.
Succes.
Dat is waarschijnlijk niet het probleem dat TS heeft, zo te horen reageert de tv foutief op signalen van de receiver A.B. Dat komt dan doordat bepaalde a.b. codes die de receiver gebruikt ook door de tv a.b. worden gebruikt (of daar erg dicht bij liggen), maar dan voor een andere functie. Ik heb zelf ook zoiets met mijn Marantz receiver en Loewe tv: de E knop van de tv a.b. (dat is een soort exit knop, waarmee je bijv. een osd menu of teletekst kunt verlaten) komt overeen met de knop op de receiver a.b. om de tv audio ingang te selecteren. Als ik dus m'n receiver op bijv. dvd heb staan en ik druk op die knop van de tv a.b., schakelt hij over naar tv geluidbaquelappe schreef op 31 januari 2004 @ 20:53:
Ik heb deze receiver ook, en als je gewoon goed om je heen gekeken had zag je dat er ook een manual voor de remote is. Programmeer dus gewoon een JVC, of een ander merk TV in je afstandsbediening en je hebt nergens last van.
Helaas is hier volgens mij weinig aan te doen, ik heb nog de 'mazzel' dat de ontvanger van m'n receiver niet zo heel erg nauwkeurig is, zodat deze meestal het signaal van de tv a.b. niet ontvangt als ik een beetje goed op de tv richt. Maar lastig en stom is 't wel, als alle fabrikanten hier nu eens onderling afspraken over zouden maken zou 't nooit een probleem zijn. Ik heb 't overigens nog wel eens erger meegemaakt: ik heb iemand gekend die een philips tv en een philips audio set had. Als ze de teletekst van de tv aanzette, reageerde de audioset daar ook op door zich in te schakelen. Dat vond ik wel helemaal stom, want dat waren notabene apparaten van 't zelfde merk! (naja, Philips...).
Ja, die manual heb ik doorgespit. Volgens mij valt er niets te doen aan het feit dat de frekwenties van de receiver en de tv overeen komen.....baquelappe schreef op 31 januari 2004 @ 20:53:
Succes.
Ahhh, nu snap ik hem. De signalen voor de receiver bedoeld snapt de TV ook, en gaat dus fijn meewerken. Denk dat er dan niet veel aan te doen is
[ Voor 6% gewijzigd door baquelappe op 31-01-2004 23:06 ]
de afstandsbediening van onze Panasonic TV heeft special voor dit doel een schakelaartje in het batterijvakje zitten. misschien is sony zo slim geweest om dit ook te doen.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Ik heb dat ook heel soms met mijn Samsung tv en Philips herriemaak-dingetje... De powerknop van beide wil weleens met elkaar overeen komen, en dan schakelt de ene in en de ander tegelijkertijd dus uit. Vrij irritant, maar sinds ik de batterijen van de tv-afstandsbediening heb vervangen is het weg?
Hier stond een dode link.
Pagina: 1