[PHP] error met include()

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een file includen in 2 andere php files.
de ene staat in de dir met de include php, maar de andere echter in een andere dir.
Dit lukt.
Nou is het volgede probleem dat ik in de include php, een andere php file wil includen.
Dit gaat niet goed. voor de ene php file staat die in dezelfde dir, maar voor die andere php file staat hij 2 dirs lager.

heeft iemand een oplossing?

tnx,

Trav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat gaat er precies fout eigenlijk?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
PHP gaat met includes uit van de directory van het 'hoofd' script, wat je dus kan doen is op een centrale plek bijvoorbeel de root.php file maken, met een constante het path naar het script. zodat je in ieder script je includes aan roept met include_once (ROOT . "/blaat.php"); :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor de ene zou de 2e include "../../include2.php" moeten zijn, maar voor de andere php file zou dit "include2.php" moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit had ik ook bedacht, maar ik wist niet hoe ik een string moest aanmaken die niet 'verdwijnt'. na het lezen van de post van PrisonerOfPain begrijp ik dat dit met een constate op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 20:09:
Ok, dit had ik ook bedacht, maar ik wist niet hoe ik een string moest aanmaken die niet 'verdwijnt'. na het lezen van de post van PrisonerOfPain begrijp ik dat dit met een constate op te lossen is?
Zo heb ik het opgelost, er zijn mischien betere/makkelijkere oplossingen, maar hij werkt hier perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt!
Pagina: 1