Houten vloer + speakers...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 15:18
Ik heb op mijn kamer waar m'n stereo staat een houten vloer.
allemaal leuk... maar daaronder is de slaapkamer van m'n ouders.
en ook ruimte waar m'n ouders wat werken enzo.

probleem: alles dreunt enorm door, en mijn houten vloer (geen parket of laminaat, maar gewoon houden ondergrond met vloerbedekking eroverheen) trilt enorm mee...

Is daar wat aan te doen bijv. spikes onder boxen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 15:32
Als het wat kleinere speakers zijn kun je ze met beugels aan de muur hangen. Sinds ik dat heb zeurt mijn moeder alleen nog over mijn subwoofer die nog wel op de grond staat. :P
Als het zuilen zijn is er volgens mij niet heel veel aan te doen. En mijn ervaring met spikes is dat het geen ene donder uitmaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door olof op 31-01-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ophangen aan elastiekjes?
dat zou de meeste trillingen wel tegen moeten houden

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Zit zo'n beetje met dezelfde vraag.
Heb laminaat in me woonkamer liggen, en zoek eigenlijk een goede oplossing om te zorgen dat me onderburen (woon eerste etage van 3 verdiepingen) zo min mogelijk last hebben. En dat ik natuurlijk wel fijn kan genieten van een film.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 15:18
Zijn helaas geen kleine speakers... 70CM hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

het beste is speciale dempers kopen die je onder je boxen moet leggen. Die zijn er speciaal voor gemaakt om zo veel mogelijk frequenties te dempen doordat ze uit verschillende lagen bestaan met verschillende structuren. Vraag eens in de audiospeciaalzaak, want ik heb namelijk geen idee wat die dingen kosten. Niet veel lijkt me. Ik heb ook speciale dempers onder mn boxen en die geven een hoop geluid, maar dreunen op de vloer doen ze niet meer.

Dat zijn trouwens dempers van HEPTA.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 18:52
Ik heb ook een houten vloer met vloerkleed. Daartussen zit alleen iets van 1 cm isolatietegel. Dat maakt dus niet zo uit. Ik heb onder me speakers rubberen stootdopjes zitten. Verder staan ze op losse keukentegels (stoeptegels of marmer ofzo is nog beter)
Dit helpt enigzins en op die tegels staan ze ook wat minder wiebelig. Het is een heel goedkope oplossing dus als het niet bevalt kun je altijd nog voor die schandalig dure spikes gaan.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 09:25
Daar zijn spikes op een tegel/marmet plaat toch voor bedoelt ? om zo min mogelijk van de trillingen mee te geven aan de ondergrond ... of sla ik de spijker nu mis.

Anders zou je eventueel aan rubber voetjes kunnen denken ofzo.

Alleen de sub wordt dan nog een uitdaging als je die een hebt staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104404

plaatje piepschuim al 's geprobeerd? 5 cm schuim kan je bij de meeste bouwmarkten voor een euro of 2 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298

Woon zelf ook midden in een apartementen complex met aan alle kanten buren en een laminaat vloer. Heb al me speakers op spikes staan en me sub staat op een rubberen mat (koop je bij de gamma) met daarop een zware tuintegel met daarop de sub op spikes. Nog nooit 1 klacht gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat je inderdaad wel vaker als budget oplossing tegenkomt is inderdaad gewoon van de 30 bij 30 cm stoeptegels eronder. Door hun gewicht blijft er minder speling in de vloer zitten wat trillingen kan veroorzaken. Eventueel hier_bij_ nog eens spikes onder de speakers en/of een vloertegel, en je komt een end :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 60298 schreef op 01 februari 2004 @ 09:00:
Woon zelf ook midden in een apartementen complex met aan alle kanten buren en een laminaat vloer. Heb al me speakers op spikes staan en me sub staat op een rubberen mat (koop je bij de gamma) met daarop een zware tuintegel met daarop de sub op spikes. Nog nooit 1 klacht gehad :)
Met spikes op je laminaat vloer? Of heb je er pucks onder?

Volgens mij niet echt nuttig, want met spikes koppel je de speaker aan wat eronder staat. Zelf staan mijn speakers op spikes bovenop granieten tegels. Die granieten tegels zijn dan weer ontkoppelt van m'n laminaat vloer met rubberen Vibrapods.

Maar let wel, het geluid wat je produceert zal alsnog naar beneden worden getransporteerd, ongeacht of je spikes, rubber, of iets dergelijks gebruikt. Vooral bassen zijn prima te horen. Wat zou kunnen helpen is een akoestisch afgeschermde zwevende vloer of iets dergelijks laten maken, maar dat is nogal prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

ik denk dat je met 2 soorten trillingen te maken hebt: Contacttrillingen maar ook gewoon gedreun dat gewoon voortkomt uit je muziek via trillingen in de lucht. Met spikes bestrijdt je alleen no. 1 en niet no. 2. Als akoustische ontkoppeling niet het gewenste resultaat oplevert, moet je toch echt met daadwerkelijke demping aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Hann1BaL schreef op 31 januari 2004 @ 20:12:
het beste is speciale dempers kopen die je onder je boxen moet leggen. Die zijn er speciaal voor gemaakt om zo veel mogelijk frequenties te dempen doordat ze uit verschillende lagen bestaan met verschillende structuren. Vraag eens in de audiospeciaalzaak, want ik heb namelijk geen idee wat die dingen kosten. Niet veel lijkt me. Ik heb ook speciale dempers onder mn boxen en die geven een hoop geluid, maar dreunen op de vloer doen ze niet meer.

Dat zijn trouwens dempers van HEPTA.
suc6
Klopt,die heb ik er ook onder.De volledige naam is :Acoustic Analysing dempers
Afbeeldingslocatie: http://www.hepta.nl/acce/tva8-1.jpg
werkt perfect,en laat ook geen krassen achter op laminaat,parket en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

corona, bedankt voor de backup :D Ik heb precies dezelfde dempers als op het plaatje 8) Die dempers werken prefect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92236

Spikes van Conrad met voetje eronder die zitten onder mijn sub van mijn logitech z560 het geluid wordt er (vindt ik) ook mooier van, mijn ramen van me hobby hok trillen nog steed als ik um ff lekker losgooi. die demper lijkt me beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Anoniem: 60298 schreef op 01 februari 2004 @ 09:00:
Tipex, wat heb jij onder je laminaat liggen dan.
Wettelijk gezien met je een ondervloer nemen die minimaal 12db demping heeft.
Zelf heb ik gekozen voor een ondervloer die 22db demping heeft: QUICKSTEP TRANSITSOUND.

And The Only One

Pagina: 1