Toon posts:

Nogmaals, PC start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het vorige topic is gesloten omdat er te weinig informatie in stond, vandaar ff een nieuw topic.

Na het installeren van een nieuw moederbord met nieuwe processor en nieuw geheugen wil de PC niet meer starten. Wat kan het zijn? Het Stand By lampje op het moederbord blijft continu branden, wanneer ik de computer aanzet beginnen de koelers te draaien (CPU & voeding) maar de PC start niet en geeft ook geen piepjes, ook krijg ik geen signaal op de monitor.

Het gaat om de volgende hardware:
Intel Pentium 4 1,5 Ghz processor.
AOpen AX4GR / AX4GR-N Moederbord
2x 128 MB PC2100 geheugen.

Dit alles heb ik aangesloten op een 250 Watt voeding.

Kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat dank.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je nou al de hangen en opstartproblemen guide doorgenomen? En wat kwam daaruit?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 19:51:
Het vorige topic is gesloten omdat er te weinig informatie in stond, vandaar ff een nieuw topic.

Na het installeren van een nieuw moederbord met nieuwe processor en nieuw geheugen wil de PC niet meer starten. Wat kan het zijn? Het Stand By lampje op het moederbord blijft continu branden, wanneer ik de computer aanzet beginnen de koelers te draaien (CPU & voeding) maar de PC start niet en geeft ook geen piepjes, ook krijg ik geen signaal op de monitor.

Dit alles heb ik aangesloten op een 250 Watt voeding.

Kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat dank.
je zal dus extra onderdelen moeten hebben, en zo kaal mogelijk beginnen.
Eerst mobo met cpu en geheugen, werkt dat niet stuk voor stuk onderdelen vervangen. Doet dat het wel ?.. dat stap voor stap de rest van je pc toevoegen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Dit alles heb ik aangesloten op een 250 Watt voeding

---------------

Zonder videokaart krijg je natuurlijk geen signaal op je monitor. :+

Welke videokaart heb je ? Ik heb het gevoel dat je voeding te licht is.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 31 januari 2004 @ 19:52:
Heb je nou al de hangen en opstartproblemen guide doorgenomen? En wat kwam daaruit?
Ja, die heb ik doorgenomen maar die heeft mij helaas niet kunnen helpen.
Duncan schreef op 31 januari 2004 @ 20:05:

Dit alles heb ik aangesloten op een 250 Watt voeding

---------------

Zonder videokaart krijg je natuurlijk geen signaal op je monitor. :+

Welke videokaart heb je ? Ik heb het gevoel dat je voeding te licht is.
De videokaart is (nu nog) onboard.
Ik heb inderdaad ook het vermoeden dat de voeding te licht is. Morgen ga ik het met de voeding uit mijn eigen computer proberen. Ik laat jullie weten wat het effect daarvan is.

Zomaar ff een nieuwsgierige vraag, hoe komt het dat er in snellere computers voedingen met meer vermogen moeten? Staat er op snelle processoren een hogere spanning dan op een minder snelle?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, snellere CPU's gebruiken vaak meer watt. De A-merk voedingen trekken dit meestal wel, maar van een simpele 250W moet je niet teveel verwachten.

Je zegt dat je die guide hebt doorgenomen, maar wat kwam daar uit? Heb je b.v. al eens geprobeerd met 1 reejpe geheugen te draaien? Heb je de CMOS dus ook al gereset?

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Zit er op die 250 wat wel een p4 molex.
Mischien is dat het probleem lijkt me raar van niet maar je weet maar nooit :) .

http://www.aopen.nl/products/mb/AX4GER.htm

Is geen oud bord dacht ik zo en zit er wel op rechts boven.

[ Voor 32% gewijzigd door Dark Master op 31-01-2004 21:13 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 31 januari 2004 @ 21:03:
Ja, snellere CPU's gebruiken vaak meer watt. De A-merk voedingen trekken dit meestal wel, maar van een simpele 250W moet je niet teveel verwachten.

Je zegt dat je die guide hebt doorgenomen, maar wat kwam daar uit? Heb je b.v. al eens geprobeerd met 1 reejpe geheugen te draaien? Heb je de CMOS dus ook al gereset?
Die guide heb ik inderdaad doorgenomen, maar die heeft mij niet verder kunnen helpen. Ik heb het inderdaad ook met 1 geheugenmodeule geprobeert en ook de CMOS heb ik opnieuw gereset.
Dark Master schreef op 31 januari 2004 @ 21:07:
Zit er op die 250 wat wel een p4 molex.
Mischien is dat het probleem lijkt me raar van niet maar je weet maar nooit :) .

http://www.aopen.nl/products/mb/AX4GER.htm

Is geen oud bord dacht ik zo en zit er wel op rechts boven.
Nu denk ik dat we verder gaan komen, bedoel jij die vierkante, 4 polige, witte aansluiting? Die heb ik inderdaad niet aangesloten omdat ik daar geen stekker voor had op de voeding. Is het zo dat je dus én de "normale" ATX aansluiting op de voeding moet aansluiten, en die P4 molex?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Nu denk ik dat we verder gaan komen, bedoel jij die vierkante, 4 polige, witte aansluiting? Die heb ik inderdaad niet aangesloten omdat ik daar geen stekker voor had op de voeding. Is het zo dat je dus én de "normale" ATX aansluiting op de voeding moet aansluiten, en die P4 molex?
dus toch gewoon de stekker er niet in, tja dan doet hij het niet. :+

[ Voor 70% gewijzigd door Grijns op 01-02-2004 16:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:02:
[...]

Die guide heb ik inderdaad doorgenomen, maar die heeft mij niet verder kunnen helpen. Ik heb het inderdaad ook met 1 geheugenmodeule geprobeert en ook de CMOS heb ik opnieuw gereset.
Begin dan maar eens te doen wat Pollewob in z'n sluitmessage in je vorige topic opdroeg en hier ook nog eens vroeg:

Vermelden wat de exacte uitkomst van iedere stap in de troubleshooter was.

Met alleen de melding 'heeft mij niet verder kunnen helpen' kunnen wij jou ook niet verder helpen. Voorlopig gaat deze topic dicht, mail/ICQ me maar met die uitkomsten, dan gooi ik'm wel weer open als je die info daardwerkelijk verwoord hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.