Toon posts:

[novell] hoe krijg ik het eraf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb hier een Intell server staan..

Nu draaide die server op Novell Netware 4.11, er komt geen windows of iets anders aan te pas. Als ik de server op start, start hij namelijk meteen novell op.
(allemaal dos volgens mij)

Maar nu is mijn vraag, hoe krijg in godsnaam die meuk van de computer af?
Ik heb al geprobeerd een andere hardeschijf in de server te duwen om zo windows er op te zetten. Maar de pc wil niet eens in een normale dos omgeving komen waar je kan kiezen uit bijvoorbeeld de c: en de d: ook een windows98 opstart diskette wil niet werken.

In de bios kan ik ook niet aangeven dat hij vanaf de cdrom of diskette drive moet booten.
Het is trouwens een n440bx server board, misschien moet ik proberen de bios er op nieuw op te zetten ofzo?

wie kan mij verder helpen.

//edit wie kan er even de titel veranderen in [novell] server probleem, sorry voor overlast.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 19:21 ]

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 21:32
Novell start op via dos. Dus voordat hij dat opstart druk je op F5 of F8.
Dan krijg je gewoon de dos command.

Hierin kan je met fdisk je partitie's verwijderen.

Als dit niet werkt, stop je je win9x flop erin en typ je:
sys a: c:
en kopieer de inhoud van je diskette naar c:\
Dan geef je een reboot

Nu kan je met fdisk je partitie weggooien, en tijdens het opstarten word je cdrom driver geladen en kan je via de prompt de windows setup opstarten.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
leo2222 schreef op 31 januari 2004 @ 19:32:
[...]

Als dit niet werkt, stop je je win9x flop erin en typ je:
sys a: c:
en kopieer de inhoud van je diskette naar c:\
Dan geef je een reboot

Nu kan je met fdisk je partitie weggooien, en tijdens het opstarten word je cdrom driver geladen en kan je via de prompt de windows setup opstarten.
als je z'n post goed leest zie je dat hij niet vanaf een flop kan booten ;)

Verder denk ik dat dit topic hier niet echt thuis hoort..Je zou namelijk die HD gewoon in een andere PC kunnen hangen, formateren en eventueel de CAB files van bijvoorbeeld Windows 98 ernaar toe kopieren en dan setup.exe opstarten. :)

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:50
Voordat novell opstart zal eerst DOS gestart worden, om te voorkomen dat DOS ook maar iets uitvoerd houd je gewoon de SHIFT-toets ingedrukt. Dan zal Novell niet opstarten en andere meuk ook niet omdat de config.sys en de autoexec.bat worden overgeslagen.

Gewoon spullen

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
Of als je in novell netware zit, kun je ook
code:
1
down
intypen. Novell netware word dan afgesloten en je komt terug in de DOS prompt