SATA 120 GB loopt vast...

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Doom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een athlon xp 3000+ met een msi kt6 delta mainboard. Hier heb ik een SATA 120 GB harde schijf bij in gedaan. Nu is het probleem dat ik in windows als ik ergens mee bezig ben dat ik opeens een blue screen krijg en dat er iedere keer een driver van de SATA schijf bij staat. Ik heb al de laatste via drivers voor een SATA schijf opgehaald, maar helpt niks. Zelf denk ik dat hij misschien te warm word, maar ik kan mijn vingers er gewoon opleggen en ik brand me er niet aan, dus dat is het misschien ook niet...

Wie o wie weet wat?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Welk merk s-ata schijf is het?

Als je dat weet zou je eens naar de website van het merk van je schijf kunnen gaan en een diagnostic tool kunnen downloaden en de schijf op fouten kunnen testen B)

Verder veels te weinig info, begin is met het posten van wat je al hebt geprobeerd ;)

• Mr.Doom
Het merk hd is een seagate. Met VIA Drivers.

Ok, ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen...

Ik heb een nieuwe pc. Een amd athlon xp 3000+ met een msi moederboard en 512 MB RAM DDR3200. Ik heb hierbij een SATA schijf genomen omdat ik zoveel verhalen erover hoorde dat de schijf zo snel was. en snel is die!
Nu heb ik windows xp er op gezet en in het begin ging het ook heel goed (het 1e uur) daarna wilde ik de printer installeren en liep hij opeens vast. Nadat ik hem gereset had wilde ik hem nog een keer installeren en kreeg ik mijn 1e blue screen met een foutmelding "irq less or not equal" ofzo. Hierna gebeurde het steeds en steeds meer. Alleen de meldingen werden gemeld met een foutmelding van een driver. En al die drivers die ik voorbij heb zien komen waren van de HD. Ik heb nog geprobeerd om de nieuwste VIA SATA (v2.20e) te installeren, maar het probleem blijft. Het is nu al zelfs zo erg dat ik windows niet eens meer in kom.
Zou het ook helpen als ik sp1 er over heen gooi? of is dit zinloos. Heb het al wel geprobeerd, maar krijg de kans niet eens omdat ik midden in de installatie een blue screen krijg.
Hoop dat dit genoeg informatie eerst is.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49
Welke via driver versie heb je want als ik me niet vergis zag ik op de frontapge dat de een na laaste versie erg veel problemen gaf, alleen weet ik niet meer helemaal waarmee.

Moet je maar even kijken bij de drivers sectie opd e frontpage.

• Mr.Doom
Ik heb de allernieuwste van de VIA website gehaald. Dat is dus 2.20e.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
zoeken naar Irq less or not equal

• Mr.Doom
Ik heb het gezocht en zat er ook net zelf aan te denken dat het misschien wel eens een geheugen probleem kan zijn ipv de HD. Omdat hij het nu ook bij andere bestanden aan geeft. Ik heb inmiddels de bios geflasht naar 5.2 (de allernieuwste dus) en ik gebruik nu een nog nieuwere versie van de SATA driver 2.21
Dus daar kan het niet meer aan liggen... Maar ik kan nu zelfs al niet eens meer windows installeren vanaf cdrom. Ik denk dat ik maar wat ander geheugen ga proberen...
Pagina: 1