[PHP] EasyPHP database linken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag kan ik geen tabellen editen/toevoegen, een table kreeg niet meer automatisch een id toegewezen bij een nieuw record.

Op de PHP Admin pagina, bij de eigenschappen van een database staat:
Fout
Extra opties om met tabellen te werken die gelinked zijn, zijn uitgeschakeld. Om te weten te komen waarom klik hier.

Als ik dan op "hier" klik, krijg ik:
PMA Database ... Niet Goed[ Documentatie ]
Basis relatie opties Uitgeschakeld

Zelfs reinstall verhelpt dit probleem niet, krijg ook de melding dat ik het configuratiebestand aangepast zou hebben.. Heb me hierbij alleen beperkt tot de foutmeldingen. Maargoed, een reinstall hield dus niet.... :/

Nu kan ik niet meer PHP-en!!! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat daar staat is een waarschuwing dat bepaalde features uitgeschakeld zijn. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die te maken kunnen hebben met jouw probleem.

Jij bent waarschijnlijk een AUTO_INCREMENT optie vergeten bij het aanmaken van de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 19:07:
Wat daar staat is een waarschuwing dat bepaalde features uitgeschakeld zijn. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die te maken kunnen hebben met jouw probleem.

Jij bent waarschijnlijk een AUTO_INCREMENT optie vergeten bij het aanmaken van de tabel.
Damn, waarom val ik altijd zo snel door de mand? Ja, je hebt gelijk.... Sindsdien werkt-ie niet goed meer...

Wat moet ik nu?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
de eigenschappen van id op AUTO_INCREMENT zetten en je tabel leeggooien en nog is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stoney187 schreef op 31 januari 2004 @ 19:10:
de eigenschappen van id op AUTO_INCREMENT zetten en je tabel leeggooien en nog is proberen.
Al gedaan, maar krijg dan een fout dat de benaming van de column niet klopt oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ook al mijn tabellen kwijt, dus daar kan het niet meer aan liggen... Staan alleen nog die standaard tabellen in, maar die had ik eerder ook al...

Een tabel aanpassen kan, en aanmaken ook, maar auto_increment aanzetten kan niet, krijg deze melding:
#1063 - Incorrect column specifier for column 'id'

Bah, ik wil verder... :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

met welke query doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
X-Lars schreef op 31 januari 2004 @ 21:10:
met welke query doe je dat?
Ik maak de tabellen via een PHP Admin (neem aan dat dat wel bekend is) en de code die daarvoor gebruikt wordt is dus standaard altijd hetzelfde. Hij gebruikt deze:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
CREATE TABLE `zut` (

`id` VARCHAR( 6 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`Naam` TEXT NOT NULL ,
`Mail` TEXT NOT NULL ,
`Titel` TEXT NOT NULL ,
`Commentaar` TEXT NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `id` ) 
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan een string (varchar) nu auto_increment zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Voor een id kan je het beste een unsigned int nemen, een varchar gaat niet werken nee :)

(tenzij je een nieuwere versie hebt dan ik, die abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234568790!@#$%^&**()_ kan doen ;))
Pagina: 1