Ervaringen media markt socket 370 koeler

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik liep net door de media markt en zag daar koelers voor socket 370 liggen. Dat is een enorm koelblok met een 80mm fan erop. Heeft iemand ervaringen met die dingen? Ik ben op zoek naar stille koelers (niet waterkoeling) voor mijn dual PIII systeem.
Ik vond ze er wel strak uit zien.

Het is dit ding
Afbeeldingslocatie: http://www.vivanco.com/images/products/EAN4008928/4008928130171_p01.jpg

Merk is Vivanco.
http://www.vivanco.com/cm...tieg&frameset=true&menu=2

[ Voor 35% gewijzigd door VROEM! op 31-01-2004 19:04 ]

ieeeepppppp :P

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
wat voor merk is het... want zo hebben we er natuurlijk nix aan..

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:31

w0w

socket 370= socket A
je kunt er dus gewoon elke socket A koeler op doen die je wilt (bijna elke dan), volgens mij ben je met een thermaltake of zalman wel tevreden als je een stille koeler wilt.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
yojordi schreef op 31 januari 2004 @ 19:04:
socket 370= socket A
je kunt er dus gewoon elke socket A koeler op doen die je wilt (bijna elke dan), volgens mij ben je met een thermaltake of zalman wel tevreden als je een stille koeler wilt.
Die komen er in testen niet noemenswaardig beter uit dan de standaard intel koelers die er nu op zitten. De thermaltake is zelfs slechter dacht ik.

Deze koeler leek me wel interessant omdat ze een 80mm koeler gebruiken. Die kan voor dezelfde koeling een stuk langzamer lopen dan die ik meen 50mm dingen die er nu op zitten.

• w0w

w0w

Die komen er in testen niet noemenswaardig beter uit dan de standaard intel koelers die er nu op zitten. De thermaltake is zelfs slechter dacht ik.

Deze koeler leek me wel interessant omdat ze een 80mm koeler gebruiken. Die kan voor dezelfde koeling een stuk langzamer lopen dan die ik meen 50mm dingen die er nu op zitten.
Hoe bedoel je? Je zegt toch dat je stilte wilt, waarom zou een thermaltake en of een zalman niet genoeg zijn:? mijn volcano 11+ hoor ik niet eens! En Thermaltakes en Zalmans komen er zeker wel beter uit dan de boxed koelers! En deze koeler lijkt verdacht veel op een Spire Whisperrock oid, mss dat je hem daarmee kan vergelijken?

[ Voor 16% gewijzigd door w0w op 31-01-2004 19:09 ]

Verwijderd

Als je stil wilt, moet je je fan op 5V of 7V zetten. Je moet dan wel zorgen dat je een beetje airflow hebt. En zorg voor een koeler met een zo groot mogelijke heatsink.

Ik weet niet hoeveel ie bij mediamarkt kost, maar op die link die je gaf is te zien dat ie 25 euro is. Ik denk dat je voor dat geld een veel betere koeler kan kopen... Je kan ook naar Socket A koelers zoeken, die zijn hetzelfde als S370. :)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Hij was een eurootje of 15 bij mediamarkt in Groningen. Vond ik best acceptabel eigenlijk :)

• w0w

w0w

Voor 9 euro heb je een Spire Whisperrock, die waarschijnlijk net zo goed koelt/

Verwijderd

Die spire whisperrock is erg goed. Ik heb hem ook op een P3 1ghz zitten en de fan niet aangesloten. werkt perfect. verkrijgbaar bij paradigit voor 9 euri's.
Pagina: 1