Toon posts:

GA-8siml/Packard Bell + 80gb maxtor = NO GO??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt. Ik heb hier staan een packard bell, imedia serie (type geen idee ) met daarin een 2ghz p4, 256mb pc2100 ram, 80gb seagate, geforce 440mx en het mobo is een ga-8siml rev 1.0 (gigabyte).

Het probleem was dat de seagate schijf nogal lawaaiig werd en traag. Deze is gescanned en er kwamen 114+ bad clusters tevoorschijn. Men wilde de schijf vervangen en deze pc is daarom naar mij toegekomen. Leuk en aardig, ze wilde een snelle andere hd terug, de maxtor 80gb 7200 toeren met 8mb cache en ata133(diamondmax plus 9 serie).

De garantie op de packard bell is verlopen doordat ze de papieren niet hadden opgestuurd en ze hadden packard bell al gebeld maar die deden niks aan het probleem. Geen garantie geen support :(

Het rare is dat de maxtor schijf in de bios en in de installatie van windows xp herkend wordt. De installatie begint eerst met partitie aanmaken, formateren en dan kopieert xp de eerste benodigde bestanden erop. Hierna moet de pc rebooten om verder te kunnen met de installatie alleen het probleem is dat het scherm of zwart blijft of er komen mooie BSOD schermen of schermen dat de data corrupt/onleesbaar is geworden.

Ik heb de schijf al met powermax gescanned. Schijf is 100% tiptop goed. Ik heb de schijf in een andere pc van me gegaan, ene hd eruit, en die maxtor erin en XP installeert zonder problemen. Doe ik die schijf terug in de packard bell (met of zonder xp installatie) dan blijf ik fouten en errors krijgen. XP kan de installatie gewoon niet afmaken.

Doe ik de oude seagate erin dan installeert xp in 20 min met alles erop en eraan, maarja deze schijf is niet betrouwbaar dus geen optie. Een andere schijf kan ik er ook in doen, oude 800mb quantum :> , en ook deze werkt perfect. Heb al op google gezocht, UTFS ook maar niks helpt me op dit moment.

Heeft er iemand enig idee wat het kan zijn of een oplossing. Ik probeer het nu al 2 dagen en niks verwerkt. Alles in de packard bell heb ik al eens vervangen (kabels ook)? Kan het zijn dat die maxtor met ata133 niet downwards compatible is met de packard bell of is het gewoon een mysterie tussen een uitzondering van hardware die niet samenwerkt?

Sorry voor het lange verhaal maar kon niet korter :P

Edit: net maxblast geprobeerd maar ook geen resultaat.. zucht :/

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens een bios update...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
De bios updates bij de packard bell site zijn alleen voor update van herkenning celeron processor en acpi fix. Ik heb ook op de site van gigabyte gekeken en daar staat een bios-update die veel meer fixed(i/o etc..) maar ik durf deze niet echt te doen omdat ik gehoord heb dat de mobo's van packardbell altijd wat aangepast zijn en na onbekende bios update niks meer doen :(

Verwijderd

de mobo's van PB zijn meestal standaard, alleen het bios is aangepast.
email anders de helpdesk van de fabrikant om te bevestigen dat die bios update compatible is.

een bios update van de fabrikanty hoort alle problemen op te lossen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:11:
de mobo's van PB zijn meestal standaard, alleen het bios is aangepast.
email anders de helpdesk van de fabrikant om te bevestigen dat die bios update compatible is.

een bios update van de fabrikanty hoort alle problemen op te lossen
Een bios update kan niet alle problemen fixen vrees ik en dit probleem zal er eentje zijn in de categorie van dat ik een andere hd moet gaan halen en hopen dat die wel werkt |:( .