Gezocht: Cisco DialOut

Pagina: 1
Acties:

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan iemand me helpen aan een exemplaar van de Cisco DialOut Utility? CDU 2.0 is de laatste versie. CDU 1.5 is ook prima. Dit programma was te downloaden van Cisco's website en werd bij Cisco remote-access servers geleverd tot oktober 2000. Bij voorbaat dank!

Helaas verstrekt Cisco het niet langer, maar verwijst door naar het enige alternatief*, DialOut/IP, dat met een prijskaartje van $110,- nogal onaantrekkelijker uitvalt ten opzichte van de gratis tool van Cisco.

Voor alle duidelijkheid: Cisco DialOut is een utility welke Cisco gratis aan iedereen beschikbaar stelde, iets waar het slechts mee gestopt is omdat er niet meer voldoende vraag naar was. Niets illegaals aan deze posting dus. De link hierboven zegt hierover het volgende: The Cisco DialOut Utility is a free Windows-based software product that is downloaded from the external Cisco Web page or supplied with the Cisco family of remote-access server products.

Waar is het goed voor? Het maakt het mogelijk de modem(s) in diverse servers (waaronder een Linux server met sredird) te benaderen vanaf een Windows PC alsof het een locale modem in / aan deze PC betreft. In mijn geval gaat het om het benaderen van een ISDN kaart voor ING Electronic Banking, een zakelijk pakket waar ING geen alternatieven voor biedt, vanaf een PC die door z'n plaatsing en vrije ruimte, alsmede beveiligingsoverwegingen, lastig direct aan de ISDN te koppelen valt.

*Aan deze opmerking is een avondje Googlen vooraf gegaan. Aternatieven welkom, doch ik vrees dat ze echt niet bestaan; ook op het forum hier (search maar) is men het daar over eens.