thread downloaden met grabit gaat traag

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een vraag die ik nog niet heb kunnen vinden op het net.

Ik gebruik nu sinds kort grabit, heb een wanadoo adsl-lite verbinding en gebruik de nieuwsgroep van wanadoo.

Het binnenhalen van de thread, dus het updaten van de nieuwsgroepen gaat zeer traag. Nu ben ik bezig met alt.binaries.nl en dit gaat met snelheden tot max 9 kB/s. Hij is nu al 1,5 uur aan het binnenhalen en geeft aan dat het nog wel een uur gaat duren.

Dit terwijl het downloaden van de berichten super goed gaat.

Is het normaal dat bovenstaande zo traag gaat, of kan ik nog het een en ander aanpassen?

Alvast bedankt :)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heb ik ook. Lijkt alsof ze het downloaden van headers cappen oid. Het is ook af en toe absurd ( :) ). Soms wel 1.5 Gb aan headers, met meer dan 10e6 berichten. Daar ben je dan vrolijk een paar uurtjes zoet mee, om erachter te komen dat je filmpje al weg is....

Nog leuker is dat (bij mij) om de zoveel tijd hij resumed. Dan begint ie vrolijk overnieuw met alle headers ophalen. grrr

• kamerplant
  • Niet online
Ondersteund de server geen Xpat?
Daarmee kun je nogal wat GBs aan onnodige headers besparen.. :o

🌞🍃

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zal me in de nabije toekomst eens verdiepen in xpat en dergelijke. Ik ben na jaren weer eens met de nieuwsgroepen bezig. met modempje was het voor mij niet zo boeiend. Dus dan eerst maar even eenvoudig beginnen.

;( Dus dat vreselijke trage downloaden van threads hoort er schijnbaar bij... Hmmm balen ;(

• Charlie932
  • Laatst online: 27-08 14:00
Auke schreef op 31 januari 2004 @ 19:52:
;( Dus dat vreselijke trage downloaden van threads hoort er schijnbaar bij... Hmmm balen ;(
Nou dat hoort er zeker niet bij hoor. Ik gebruik Grabit ook icm Planet newsgroepen. En hier werkt het supersnel hoor!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• kamerplant
  • Niet online
Heeft Planet Internet zo weinig inhoud in de niewsgroepen? ;) Bij Chello gaan de headers downloaden ook snel, helaas komt dat omdat er weinig headers zijn. ;)

XPat, in plaats van alle headers downloaden zoek je op de server dmv keywords en krijg je enkel de headers die daaraan matchen.
De server moet het ondersteunen plus de client. Grabit ondersteund dit (nog) niet, maar bijvoorbeeld Xnews weer wel!

🌞🍃

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:59
Dit ligt waarschijnlijk niet aan Grabit, eerder aan de newsserver. Ik heb dit (in vlagen) soms ook namelijk, bij de newsserver van Cambrium :)

Verwijderd

Ook bij Newszilla treedt dit wel eens op.

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Planet heeft gewoon mijn favoriete nieuwsgroepen verwijderd :(
Namelijk "stoute" anime en VCD groups. Vind ik wel erg jammer. Er was altijd wel wat en veel ervan ook.

Zal we veel vraag naar zijn geweest :) Ik vraag me af of dit dan ook gebeurt bij andere nieuwsgroep aanbieders? Nou ja, bij de gratis althans?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ik merk dat dit voornamelijk doordeweeks 's avonds en in het weekend het geval is op die Wanadoo newsserver. 's Ochtends (doordeweeks) gaat het wel de volle snelheid, maar vandaag was het weer één en al triest... 8 Threads met in totaal "maar" tussen de 100-130 kb/s down...

edit:
In de volgende post zie ik dat Xpat wel ondersteund word door de Wanadoo News server: ANdrode in "Wanadoo ADSL vraag - nieuwsgroepen"

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 07-02-2004 19:43 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1