UT 2003 hapert met 9800XT

Pagina: 1
Acties:

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 19:15
Allereerst wil ik hier even bij vermelden dat ik eigenlijk niet goed weet waar ik dit topic het beste kan plaatsen, omdat ik gewoonweg nog niet weet wat de oorzaak van het probleem is. Ik heb wel degelijk gezocht op de forums en op internet, maar wilde hierbij toch deze topic openen...

Ik heb sinds kort een nieuwe pc:

P4 3.0 ghz ht 800fsb
p4p800 asus
2x512 mb ddr ramm Infineon
Asus Radeon 9800XT 256 mb
120 gb Maxtor 7800 rpm
A open H600b kast met geintegreerde 350w voeding.

Nu doet het zich af en toe voor dat als ik UT2003 speel, dat alles even een moment hapert, alsof er bijgeladen/gelezen moet worden. Ik speel het spel op 1600x1200, highest details. Als ik bijvoorbeeld een drukke room binnenkom(zowel online als instant action met veel bots) en in de beginfase van een hevig gevecht kom, wil de boel wel eens even stilvallen/enkele haper geven. Voor de rest draait het spel prachtig mooi vloeiend, alleen af e toe die haper...

Het is zo dat ik in de beginfase van dit systeem een paar keer systeemherstel heb toegepast, en ik twijfel of ik daarmee mn systeem schijf een beetje verprutst heb... Ik heb menig forums uitgespit mbt tot dit euvel. Anderen beweren dat het aan een te zwakke voeding kan liggen(350w dit betwijfel ik ten zeerste). Aan de drivers ligt het denk ik ook niet. Ik gebruik de bijgeleverde Asus drivers, aangezien deze op de Catalyst versies gebaseerd zijn, en nog beter draaien ook(3dMark 03 6500, Catalyst 6300).

Een vriend van me beweert dat het ook aan je harddisk bussen kan liggen, zo schijnt SATA minder gevoelig dan IDE te zijn... Ik ga binnenkort in elk geval mn systeem opnieuw installeren dmv een schone Ghost. En zon systeem als dit mag gewoon niet haperen, vind ik dan...

Misschien dat julie in de tussentijd nog wat tips of info voor me hebben?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb dit bij FarCry demo :(

Vooral in het begin, of als er zo een vuurzee ineens onstaat, steekt ie even vast, je hoort de harde schijf werken, en dan gaat hij weer voort.

en als ik zonder muziek speel, telkens hij beetje hapert hoor je de harde schijf werken (ratelen)

Heb ook een S-ATA HD :(

PS: Waarom werkt de harde schijf eigenlijk tijdens een game? is dat normaal? Wordt alles niet in het RAM opgeslagen? Zal het verdwijnen als ik 512mb bijsteek? (heb al 512mb)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 18:13 ]

Verwijderd

Macros4 schreef op 31 januari 2004 @ 18:06:

Ik heb sinds kort een nieuwe pc:

P4 3.0 ghz ht 800fsb
p4p800 asus
2x512 mb ddr ramm Infineon
Asus Radeon 9800XT 256 mb
120 gb Maxtor 7800 rpm
A open H600b kast met geintegreerde 350w voeding.

Als ik bijvoorbeeld een drukke room binnenkom(zowel online als instant action met veel bots) en in de beginfase van een hevig gevecht kom, wil de boel wel eens even stilvallen/enkele haper geven. Voor de rest draait het spel prachtig mooi vloeiend, alleen af e toe die haper...
Je zou bijna zeggen dat het je cpu is die het niet trekt enkel mag dit gewoon niet gezien het systeem wat jij hebt. Heb je ook je moederbord drivers geinstalleerd?
je 3Dmark 03 score is ook netjes dus ik vind het probleem nogal vaag, ook zat ik te denken aan je ram maar dit is 2x512mb en zou dus al helemaal geen probleem mogen zijn. Je voeding lijkt me ook sterk maar je kan het testen door midden in het spel op de windows toets te drukken en je voltages te testen (bijv. met motherboard monitor)

• Jovas
``Vooral in het begin, of als er zo een vuurzee ineens onstaat, steekt ie even vast, je hoort de harde schijf werken, en dan gaat hij weer voort``

Dat heb ik dus ook, alsof ie even bij moet lezen, je hoort hem ff ratelen alsof ie het moeilijk heft of ergens op blijft hangen.

``Wat betreft de moederboard drivers``: Ik neem aan dat de kennis die het systeem voor me in elkaar gebouwd heeft, tevens leverancier, de moederboard drivers geinstalleerd heeft... Immers, wie bouwt er nou een moederboard in zonder de drivers te installen... Maar kan het eens checken, of gewoon ff installen.

Thnx btw!

Verwijderd

Volgens mij zijn je mobo drivers wel goed geinstaleerd, want je haalt veel punten bij 3dmark2003.

Maar is het normaal dat tijdens het gamen de harde schijf wordt geraadpleegt? Wordt alles niet in het RAM geladen? Zo nee, dan denk ik dat het aan S-ATA schijf ligt, bug in drivers ofzo

btw: Ik had dit met prob met de standaard Nforce2 drivers, en heb gistere format gedaan, en de allernieuwste versie erop gezet, en probleem is gewoon hetzelfde. Wisselen van Catalyst blijft ook hetzelfde

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 17:05

Deem

Ontcijfer mij!

Misschien even een update naar de laatste versie van UT2003 downloaden? misschien is dan het probleem verholpen?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

@TS: Heb je dit alleen bij UT2003?

Ik heb dit niet bij UT2003, alleen bij FarCry en soms is bij NFSU, maar dat is nu weer weg, en waarom: omdat men 12V lijn gezakt is. Ik ge binnekort nieuwe voeidng kopen, en kijken of als het dan beter is

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Ehhmmm volgens mij laadt het spel de eerste paar mins idd nog ook al kan je al wel spelen. Je zei tog dat het alleen in het begin is? En heb je je geheugenwel synchroon lopen?

LinkedIn
BlackIntel

• Jovas
``Ehhmmm volgens mij laadt het spel de eerste paar mins idd nog ook al kan je al wel spelen. Je zei tog dat het alleen in het begin is? En heb je je geheugenwel synchroon lopen?``

Je bedoelt dat ie in de bios ook op 256 mb videogeheugen staat? Hoe bedoel je geheugen synchroon lopen? Ik heb namelijk niet bar veel verstand van die zaken begin net...

Overig wel iets intressants gevonden bij het reinstallen van mn mobo drivers:

Hij geeft bij installen van Accelerator driver het volgende:

``Please make sure that you`ve already configured S-ATA as RAID mode, and connect one RAID HDD``

Ok, dit is dus dat gedoe van de HD bussen waar ik het eerder over had, ik heb alleen geen idee hoe ik de beoevngenoemde instructie uit kan voeren... Ik weet wel dat als ik doorklik dat ie aangeeft dat de desbetreffende hardware niet aanwezig is(waarschijnlijk omdat de boel nog S-ATA draait). Ik denk dus dat Het type harde schijf S-ATA is, en dat RAID niet mogeljk is(heb het type en specs opgezocht op Maxtor site)...

Maargoed ben alweer stapje verder, thnx peepz!

Tips blijven welkom!

• Jovas
Heb eens even zitten lezen en kwam het volgende tegen:

Installation of the Intel(R) Chipset Software
Installation Utility prior to loading the Intel(R)
Application Accelerator RAID Edition.

Dit betekent dus dat dit deel NIET is geinstalleerd. Nu is de vraag hoe kan ik eraan komen om het wel te installeren... Erg vaag allemaal...

• Jovas
Installation of the Intel(R) Chipset Software
Installation Utility prior to loading the Intel(R)
Application Accelerator RAID Edition.

dit stond dus bij de system recuirements...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
Heb je niet toevallig gewoon een programma in de achtergrond draaien dat wel es veel cpu kracht gebruikt? Ik noem bijv. kazaa....

Verwijderd

maar ik kan met mijn r9700pro p4 2.66ghz 512MB geheugen kazaa, opera browser en flashget draaien en dan speel ik far cry demo met alles op very high, 1024x768 zonder problemen draaien

• Jovas
Nee, ik gebruik Kazaa sowiso niet, omdat dit de grootste rotzooi is die je op je pc kunt zetten... Voor de rest heb ik msn en aim messenger wel in mn taakbalk openstaan, maar daar zal het echt niet aan liggen...

Ik denk dat het of een kwestie van nieuwe ghost installeren is, of de Mobo Accelerator(driver of weet ik veel wat het is) die niet geinstalled kan worden omdat S-ATA naar RAID omgezet moet worden(ik heb trouwens weinig benul van wat S-ATA en RAID inhouden......). Ik heb alle mobo drivers opnieuw geinstalleerd, en alleen die accelerator deed dus moeilijk ivm dat S-ATA RAID gezeik. zou graag willen weten of en hoe ik dat kan omzetten.

• Jovas
Heb de oorzaak al gevonden. Ik heb een p4p800 dlx mobo, met een 120 gb Maxtor SATA HD... Ik heb gelezen dat als je deze omzet naar RAID, dat het veel sneler en efficienter loopt, minder lezen enzo. En dat is dus prcs wat ik nodig heb!! Krijg mn mobo helaas nog niet omgeschakeld, rotklus arrggh!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Macros4 schreef op 01 februari 2004 @ 14:20:
Heb de oorzaak al gevonden. Ik heb een p4p800 dlx mobo, met een 120 gb Maxtor SATA HD... Ik heb gelezen dat als je deze omzet naar RAID, dat het veel sneler en efficienter loopt, minder lezen enzo. En dat is dus prcs wat ik nodig heb!! Krijg mn mobo helaas nog niet omgeschakeld, rotklus arrggh!
De 9800 XT heb ik ook en ook ik heb weleens een korte pauze/onderbreking in UT2003, vooral bij het level DM-Asbestos of in andere levels, wanneer een bot de Redeemer pakt en/of afvuurt. Maar ik vind het niet zo erg aangezien zo'n onderbreking maar een tot twee keer voorkomt :) .

• Jovas
Ja precies, kan ook gewoon de engine van het spel zijn.
Pagina: 1